Kattentopic #4

Ff lekker roosteren haha

3 likes

Even voorverwarmen voor het broodjes bakken :bread:

8 likes

Wat een schatje :heart_eyes:

1 like

Haha als mijn kat Beef op de verwarming ligt noem ik haar altijd Roast Beef :joy:

Ik heb momenteel weer foster kittens. Hun vorige foster kon niet meer voor ze zorgen omdat ze dichtbij de branden in LA woont dus ik heb ze mee naar huis genomen. Ze zijn zo schattig en ze beginnen keihard te spinnen als je alleen al naar ze kijkt. Mijn werk is momenteel gesloten door de branden dus ik kon lekker thuis met ze knuffelen en ook wel fijn om afleiding te hebben :blush:

49 likes

Wat een ontzettende cuties! :smiling_face_with_three_hearts:

Woon jij dichtbij de branden? Sterkte :four_leaf_clover:

2 likes

Ik woon niet in een gebied wat nu direct in gevaar is dus in die zin niet dichtbij!

Gelukkig voor jou!
Wat een verwoesting zeg…

1 like

Kan je wat meer vertellen over de evacuatie, als je dat wil uiteraard? Ben benieuwd hoe dat logistiek gaat in zo’n stad waar - neem ik aan - iedereen ineens op weg is ergens heen en druk druk druk is, lijkt me ontzettend apocalyptisch.

Hoop dat het snel beter wordt en dat jullie veilig blijven, wat afschuwelijk allemaal. Sterkte!

1 like

Bedoel je de evacuatie op mijn werk met de kittens?

En ja het is echt heel afschuwelijk en verdrietig allemaal :frowning:

1 like

Ja dat! Las dat je zei dat het er heel erg veel waren? Lijkt me nog een hele klus terwijl delen van de stad in de brand staan.

Wow vet

Maar respect, wat goed gedaan allemaal! En er zijn gelukkig idd altijd helpers, hoe erg het allemaal ook is.

2 likes

De kat van mijn ouders (waarmee ik opgegroeid ben) is zwaar ziek. Symptomen: overgeven, diarree, lusteloos zijn, wankel op haar poten staan… Ze had geen koorts maar wel een hoge suikerspiegel, 300 en het mag blijkbaar maar 100 zijn? Zei de dierenarts. Ze moet daar nu minstens 24u blijven en is aan het infuus. Ze hebben ook bloed genomen en morgen krijgen we uitslag van het labo.
Ze is 13 jaar dus nog niet super oud.

Ik vind het een super zielig idee dat ze daar nu alleen doodziek aan het infuus ligt bij de dierenarts :frowning: :frowning: Hij zei ook niets van prognose of zo.

Iemand dit al eens meegemaakt? Hoe is het afgelopen?
Ben zo bang dat ik haar misschien kwijt ben.

13 jaar is best oud hoor. Op z’n minst al bejaard. Klinkt als diabetes? Als de dierenarts het stabiel kan krijgen dan moeten jullie mogelijk dagelijks insuline spuiten, maar daar kan ze dan nog een goed tijdje mee leven.

Hoe moeilijk het ook is, je moet het nu even uit handen geven aan de dierenarts. Sterkte.

1 like

Dit klinkt inderdaad als diabetes en mogelijk een hypo/hyper, lijkt op wat wij hebben doorgemaakt met een kat. Ze kan inderdaad wel nog even mee met 2dd insuline maar not gonna lie: het is echt een hele investering qua tijd en vrijheid en ook financiĆ«n. Vaste tijdstippen spuiten, speciaal voer, insuline dosering afstellen… hopelijk knapt ze snel een beetje op :frowning: veel sterkte!

3 likes

@TanteBetje @August bedankt voor jullie reacties. Klinkt inderdaad als diabetes maar er was geen suiker in haar urine. Het is momenteel nog het bloedonderzoek afwachten. De dierenarts belde net om dit te zeggen en dat hij haar wat eten zou geven. Geen verder nieuws.

Mijn kat is ineens super kieskeurig met eten. Ze heeft altijd Hills droogvoer gehad, en dan reepjes in saus als natvoer (Gourmet mon petite) Wel een sterke voorkeur voor vis. Maar merkte de laatste tijd al dat de brokjes niet meer in de smaak vielen. Nu wil ze ook het natvoer niet meer, ze likt alleen de saus op. Op aanraden van een collega een blikje vis van Almo nature gekocht en ja hoor, dat ging heel soepel. Maar jeetje wat duur haha. Ik dacht onterecht dat ze een makkelijke eter zou zijn omdat ze een straatkat is geweest :see_no_evil:

1 like

Vergis je niet hoor! Mijn huis-tuin-en-keukenkat (geen speciaal ras, vader onbekend etc.) is echt de meest kieskeurige kat die ik ooit heb gehad en laat eten gerust onaangeraakt staan als 'ie het niks vindt! :joy: We verwennen onze prinsen en prinsesjes gewoon veel te veel.

Van mijn andere kat (een raskat) had ik het wel verwacht. Dat is echt een prinses.

Die van mij zijn ook kieskeurig maar tot nu toe houden ze niet van duur (kwalitatief beter) voer :smiling_face_with_tear: soms denk ik dat ik maar helemaal met natvoer moet stoppen maar ik denk dat in elk geval 1 van de 2 me dat niet in dank zou afnemen haha

1 like

Mijn straatkat vrat een paar jaar geleden uit de prullenbak en inmiddels haalt ze steeds vaker haar neus op voor eten :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ze is thuis, mijn moeder mocht haar net ophalen! Ze heeft een verminderde werking van haar nieren en moet levenslang dagelijks een siroopje nemen. Ik ben echt heel opgelucht dat het dat ā€œmaarā€ is en dat ze beter is! Ze ziet er nog een beetje zielig uit maar zo kijkt ze wel vaker. Nu ligt ze lekker dichtbij de haard.

Ze had een infuus waardoor er een verband rond haar pootje zat. Dat moest de dierenarts er af halen en ze blies heel erg naar de dierenarts haha, lijkt me toch een teken dat ze beter is.

12 likes