Mijn ene kat mist helaas ook dit gen, die vreet echt vrijwel alles wat er op z’n pad komt
Dit herken ik ook niet, een van mijn katten heeft een keertje stucpasta gegeten ![]()
Die van mij eet ook alles wat los en vast zit, heb geïmproviseerde kattensloten op de keukenkastjes zitten omdat hij het als zijn persoonlijke voorraadkast ziet
Omg hoe is dat afgelopen? Dat wordt hard toch
Hoe is het gegaan met je kat?
Goed! Ze hebben gelukkig alles in een keer kunnen doen. Ze is nu nog aan het bijkomen van de narcose en rochelt een beetje (gok van incubatie). Hopelijk eet en drinkt ze nog wat straks. Mn andere kat begon wel meteen naar dr te blazen toen we thuiskwamen dus die zit nu apart 🫠
Gelukkig! Hopelijk komt ze snel weer bij van alles. En herkent je andere kat gaat ook weer snel.
M’n dierenarts gaf het nummer van een dierenziekenhuis en toen ik daarheen belde zei de persoon aan de lijn ooooh als ze niet spuugt of ziek oogt is er niks aan de hand, nou prima haha
Ze eet ook soms kattenbakvulling dus ik kan geen klontvormende korrels gebruiken ![]()
Mijn katten hebben vlooien
heb ze net behandeld met Vermicon en heb ze zo goed mogelijk uitgekamd. Ook heb ik al hun lig-plekken in huis proper gemaakt met een lint roller (de eitjes plakten hier goed aan). Iemand toevallig nog tips?
Ohhh wat een cutie, ze heeft zo’n rond koppie!
Mijn kat zit telkens aan dezelfde plant te vreten en vervolgens kotst ze 5 minuten later stukjes plant uit. Ik blijf schoonmaken
en m’n plant ziet er steeds zieliger uit.
Heb haar al geborsteld maar er kwam niet super veel haar vanaf, ik ga nog een anti haarbal pasta proberen, misschien helpt dat?
Heb je al iets van kattengras/graslelie? Ik zet dan dan bij planten in de buurt waar m’n kat aan zit te vreten en dan pakt hij die ipv de mooie plant. En na een paar dagen kan ik het gras ergens anders neerzetten en pakt hij alsnog dat ipv de mooie plant
Beide niet momenteel. Graslelie is wel haar favo plant, die zijn hier binnen een paar dagen helemaal kaalgevreten haha.
Ik ga van de week eens kijken of ik er een kan vinden! Dat vindt ze sowieso leuk
Nou van het weekend kattengras gegeven. Gister heeft ze 2 keer flink gekotst. Ik hoop dat er gewoon wat vastzat en dat het nu verholpen is
Mijn kat heeft vermoedelijk van een giftige plant gegeten, en is nu super zielig ziek. Hij is normaal nooit ziek. Naar de dierenarts geweest en vermoedelijk is hij misselijk, maagpijn, darmen niet op orde, en zijn klieren zitten ontstoken van het vele overgeven. Hij heeft spuitjes gekregen tegen de misselijkheid en ontsteking en om zo snel mogelijk de slechte stoffen uit zijn lichaam te krijgen, moet ik hem vier keer per dag vloeistof in zijn bekje spuiten. Anderhalve spuit en hij vindt het vreselijk en alles zit onder die vloeistof.
Hoe gaat het inmiddels met je kat?
Lief dat je ernaar vraagt. Niet zo goed. Hij is enorm suf. Heb een hele nacht naast hem gewaakt op de bank. Ben echt heel bang. Hij heeft nog niet gegeten en gedronken, mag gelukkig over een uurtje opnieuw naar de dierenarts.
Verder is hij wel wakker, knuffelt veel en staat niet wankel op zijn poten dus dat is wel goed.
Gelukkig kun je zo naar de dierenarts. Heel naar als je huisdier zo ziek is. Hopelijk gaat het vandaag de goede kant op!
Ik ben eindelijk terug van de dierenarts, we hebben daar meer dan 3 uur gezeten. Ze hebben zijn bloed onderzocht en zijn waarden zijn goed gelukkig - een hele geruststelling! Dus lever en nieren zijn ook ok. Ik ben enorm opgelucht daarmee, want volgens dr. Google was dat het grootste risico en was de kans zeer groot dat hij daaraan zou overlijden.
En hij was niet uitgedroogd. Daarna hebben ze een foto van zijn buik genomen en daar bleek dat hij erg geconstipeerd is. Kan een blokkade door het gif zijn. Wel een enorme geruststelling dat het “maar” dat is.
De grootste uitdaging wordt nu hem terug te doen eten. Want dat moet hij dringend beginnen doen. Maar zijn eetlust is compleet weg. Tips zijn welkom! De dierenarts zei lekker natvoer geven. Dat heb ik gedaan, hij heeft er eens aan gelikt en geroken maar hoeft het voorlopig niet.
Ik heb nu 4 medicijnen mee die ik hem meermaals per dag moet geven. Gelukkig gaat dat nog relatief vlotjes. Alleen wel een beetje vervelend want ik vertrek over een aantal dagen op reis, dus de catsit zal dit moeten doen. Maar ik ben wel blij dat ik alsnog zal kunnen vertrekken, want als hij zo ziek zou blijven zou ik dat uiteraard niet doen.
Heb je Mirataz gekregen? Dat kreeg ik een jaar geleden mee toen mijn katen niet wilde eten. Van dat spul begon ze ineens de pasta van mijn bord te eten, terwijl ze nooit interesse had in mijn eten. Is een hele sterke eetlustopwekker die je in het oor smeert.