Ik ben eindelijk terug van de dierenarts, we hebben daar meer dan 3 uur gezeten. Ze hebben zijn bloed onderzocht en zijn waarden zijn goed gelukkig - een hele geruststelling! Dus lever en nieren zijn ook ok. Ik ben enorm opgelucht daarmee, want volgens dr. Google was dat het grootste risico en was de kans zeer groot dat hij daaraan zou overlijden.
En hij was niet uitgedroogd. Daarna hebben ze een foto van zijn buik genomen en daar bleek dat hij erg geconstipeerd is. Kan een blokkade door het gif zijn. Wel een enorme geruststelling dat het “maar” dat is.
De grootste uitdaging wordt nu hem terug te doen eten. Want dat moet hij dringend beginnen doen. Maar zijn eetlust is compleet weg. Tips zijn welkom! De dierenarts zei lekker natvoer geven. Dat heb ik gedaan, hij heeft er eens aan gelikt en geroken maar hoeft het voorlopig niet.
Ik heb nu 4 medicijnen mee die ik hem meermaals per dag moet geven. Gelukkig gaat dat nog relatief vlotjes. Alleen wel een beetje vervelend want ik vertrek over een aantal dagen op reis, dus de catsit zal dit moeten doen. Maar ik ben wel blij dat ik alsnog zal kunnen vertrekken, want als hij zo ziek zou blijven zou ik dat uiteraard niet doen.