Beide niet momenteel. Graslelie is wel haar favo plant, die zijn hier binnen een paar dagen helemaal kaalgevreten haha.
Ik ga van de week eens kijken of ik er een kan vinden! Dat vindt ze sowieso leuk
Beide niet momenteel. Graslelie is wel haar favo plant, die zijn hier binnen een paar dagen helemaal kaalgevreten haha.
Ik ga van de week eens kijken of ik er een kan vinden! Dat vindt ze sowieso leuk
Nou van het weekend kattengras gegeven. Gister heeft ze 2 keer flink gekotst. Ik hoop dat er gewoon wat vastzat en dat het nu verholpen is
Mijn kat heeft vermoedelijk van een giftige plant gegeten, en is nu super zielig ziek. Hij is normaal nooit ziek. Naar de dierenarts geweest en vermoedelijk is hij misselijk, maagpijn, darmen niet op orde, en zijn klieren zitten ontstoken van het vele overgeven. Hij heeft spuitjes gekregen tegen de misselijkheid en ontsteking en om zo snel mogelijk de slechte stoffen uit zijn lichaam te krijgen, moet ik hem vier keer per dag vloeistof in zijn bekje spuiten. Anderhalve spuit en hij vindt het vreselijk en alles zit onder die vloeistof.
Hoe gaat het inmiddels met je kat?
Lief dat je ernaar vraagt. Niet zo goed. Hij is enorm suf. Heb een hele nacht naast hem gewaakt op de bank. Ben echt heel bang. Hij heeft nog niet gegeten en gedronken, mag gelukkig over een uurtje opnieuw naar de dierenarts.
Verder is hij wel wakker, knuffelt veel en staat niet wankel op zijn poten dus dat is wel goed.
Gelukkig kun je zo naar de dierenarts. Heel naar als je huisdier zo ziek is. Hopelijk gaat het vandaag de goede kant op!
Ik ben eindelijk terug van de dierenarts, we hebben daar meer dan 3 uur gezeten. Ze hebben zijn bloed onderzocht en zijn waarden zijn goed gelukkig - een hele geruststelling! Dus lever en nieren zijn ook ok. Ik ben enorm opgelucht daarmee, want volgens dr. Google was dat het grootste risico en was de kans zeer groot dat hij daaraan zou overlijden.
En hij was niet uitgedroogd. Daarna hebben ze een foto van zijn buik genomen en daar bleek dat hij erg geconstipeerd is. Kan een blokkade door het gif zijn. Wel een enorme geruststelling dat het “maar” dat is.
De grootste uitdaging wordt nu hem terug te doen eten. Want dat moet hij dringend beginnen doen. Maar zijn eetlust is compleet weg. Tips zijn welkom! De dierenarts zei lekker natvoer geven. Dat heb ik gedaan, hij heeft er eens aan gelikt en geroken maar hoeft het voorlopig niet.
Ik heb nu 4 medicijnen mee die ik hem meermaals per dag moet geven. Gelukkig gaat dat nog relatief vlotjes. Alleen wel een beetje vervelend want ik vertrek over een aantal dagen op reis, dus de catsit zal dit moeten doen. Maar ik ben wel blij dat ik alsnog zal kunnen vertrekken, want als hij zo ziek zou blijven zou ik dat uiteraard niet doen.
Heb je Mirataz gekregen? Dat kreeg ik een jaar geleden mee toen mijn katen niet wilde eten. Van dat spul begon ze ineens de pasta van mijn bord te eten, terwijl ze nooit interesse had in mijn eten. Is een hele sterke eetlustopwekker die je in het oor smeert.
Nee, dat middel heb ik niet gekregen. Hij heeft wel een nieuwe spuit tegen de misselijkheid gekregen wat volgens de dierenarts ervoor zou moeten zorgen dat hij opnieuw wil eten. Ik kijk het nog even aan want we zijn nog maar net terug, misschien moet de medicatie nog zijn werk doen. Anders bel ik vanavond nog even.
De andere medicatie is allemaal tegen de vergiftiging (kool), constipatie en ook iets om aan te sterken.
De kat van mijn ouders heeft dat spul vorige maand wel gekregen nu je het zegt.
Dit ja! In alle smaken. Echt katten-crack.
Nice, dankje!
Ga er zo om.
Hij heeft nog altijd niet gegeten en inmiddels ook zijn vorige medicijnen uitgebraakt.
Heb je geen laxatract gekregen tegen de verstopping? Als mijn kat verstopt zat wilde hij ook niet eten. Paar dosisen van laxatract en dan ging het meestal binnen een paar uur eruit. (Wel rotspul. het is extreem plakkerig en de kat spugde ook altijd een deel uit met inspuiten dus alles zat dan onder. Kat en vloer.) En vaak is er al een deel opgenomen als het even heeft geduurd voordat hij alles heeft uitgekotst. En inderdaad liquid snack was hier vaak ook een succes. Sterkte!
Hoi was ik weer. Ik heb sinds twee weken ook weer een kat nadat ik een week voor ik erachter kwam dat ik een rat moest laten in slapen hardop had gezegd dat ik weer een kat wou na mijn ratten (de ander heeft een goed plekje bij een andere groep ratten).
Het ging allemaal wel een beetje snel achter elkaar maar ik kwam deze poes tegen van 10 maanden die bij een vrouwtje van 80 jaar woonde en niet kon omgaan met een druk jong katje waardoor ze vaak opgesloten werd. Dus ik heb haar overgenomen. Zij heeft nooit eerder katten gehad en nadat haar man was overleden wou ze wat gezelschap maar een kitten was toch niet de beste keuze.
Ze heette Molly maar nu heet ze Hedwig, vernoemd naar de uil uit Harry Potter. En ze lag daar nooit naast haar en hier doet ze dat eigenlijk standaard al anderhalve week.
Wat een heerlijke poes met een ondeugend koppie.
Haha ondeugend is ze ook zeker wel. Maar ze is ook heel aanhankelijk.
Update: Echt alle tips geprobeerd, maar hij wil niet eten dus ik ben opnieuw naar de dierenarts gegaan. De dierenarts heeft nu een soort pasta met extra vitamines/voedingsstoffen in zijn bekje gesmeerd, dus hij heeft wel iets binnen. Hij heeft nu ook een eetlustopwekkend middel gekregen (dat wat @Hiphopopotamus zegt maar dan in pilvorm), ik hoop dat dat nu wel zal helpen om hem te doen eten. Maakt me zo verdrietig om hem zo te zien afzien
Oh ik hoop echt dat het werkt! En kan me je zorgen zo goed voorstellen. Mijn kat heeft een jaar geleden bijna 3 weken gesukkeld met niet/amper eten. Je wordt gewoon gek van de zorgen Gelukkig is het hier allemaal weer goedgekomen. Hopelijk bij jou snel ook!
Is hij ook nog steeds verstopt? Want dat zal dan ook niet echt mee helpen. Hopelijk gaat hij snel weer eten. Je kan zo’n zorgen om je beestjes hebben.
Jeetje wat rot allemaal. Hopelijk gaat hij snel toch wat eten, is hij veel afgevallen?
Wat voor plant heeft hij gegeten, lelies?