Kattentopic #4

Nee, dat middel heb ik niet gekregen. Hij heeft wel een nieuwe spuit tegen de misselijkheid gekregen wat volgens de dierenarts ervoor zou moeten zorgen dat hij opnieuw wil eten. Ik kijk het nog even aan want we zijn nog maar net terug, misschien moet de medicatie nog zijn werk doen. Anders bel ik vanavond nog even.
De andere medicatie is allemaal tegen de vergiftiging (kool), constipatie en ook iets om aan te sterken.

De kat van mijn ouders heeft dat spul vorige maand wel gekregen nu je het zegt.

Dit spul (gewoon bij ah te koop) is echt onweerstaanbaar voor veel katten.
Edit je kan dit ook expres op z’n neus of poot smeren, soms hebben ze een beetje aanmoediging nodig om het te proberen.

5 likes

Dit ja! In alle smaken. Echt katten-crack.

3 likes

Nice, dankje!
Ga er zo om.

Hij heeft nog altijd niet gegeten en inmiddels ook zijn vorige medicijnen uitgebraakt. :frowning:

1 like

Heb je geen laxatract gekregen tegen de verstopping? Als mijn kat verstopt zat wilde hij ook niet eten. Paar dosisen van laxatract en dan ging het meestal binnen een paar uur eruit. (Wel rotspul. het is extreem plakkerig en de kat spugde ook altijd een deel uit met inspuiten dus alles zat dan onder. Kat en vloer.) En vaak is er al een deel opgenomen als het even heeft geduurd voordat hij alles heeft uitgekotst. En inderdaad liquid snack was hier vaak ook een succes. Sterkte!

3 likes

Hoi was ik weer. Ik heb sinds twee weken ook weer een kat nadat ik een week voor ik erachter kwam dat ik een rat moest laten in slapen hardop had gezegd dat ik weer een kat wou na mijn ratten (de ander heeft een goed plekje bij een andere groep ratten).

Het ging allemaal wel een beetje snel achter elkaar maar ik kwam deze poes tegen van 10 maanden die bij een vrouwtje van 80 jaar woonde en niet kon omgaan met een druk jong katje waardoor ze vaak opgesloten werd. Dus ik heb haar overgenomen. Zij heeft nooit eerder katten gehad en nadat haar man was overleden wou ze wat gezelschap maar een kitten was toch niet de beste keuze.

Ze heette Molly maar nu heet ze Hedwig, vernoemd naar de uil uit Harry Potter. En ze lag daar nooit naast haar en hier doet ze dat eigenlijk standaard al anderhalve week.

57 likes

Wat een heerlijke poes met een ondeugend koppie. :slight_smile:

2 likes

Haha ondeugend is ze ook zeker wel. :joy: Maar ze is ook heel aanhankelijk.

1 like

Update: Echt alle tips geprobeerd, maar hij wil niet eten dus ik ben opnieuw naar de dierenarts gegaan. De dierenarts heeft nu een soort pasta met extra vitamines/voedingsstoffen in zijn bekje gesmeerd, dus hij heeft wel iets binnen. Hij heeft nu ook een eetlustopwekkend middel gekregen (dat wat @Hiphopopotamus zegt maar dan in pilvorm), ik hoop dat dat nu wel zal helpen om hem te doen eten. Maakt me zo verdrietig om hem zo te zien afzien :frowning:

2 likes

Oh ik hoop echt dat het werkt! En kan me je zorgen zo goed voorstellen. Mijn kat heeft een jaar geleden bijna 3 weken gesukkeld met niet/amper eten. Je wordt gewoon gek van de zorgen :disappointed: Gelukkig is het hier allemaal weer goedgekomen. Hopelijk bij jou snel ook!

1 like

Is hij ook nog steeds verstopt? Want dat zal dan ook niet echt mee helpen. Hopelijk gaat hij snel weer eten. Je kan zo’n zorgen om je beestjes hebben.

2 likes

Jeetje wat rot allemaal. Hopelijk gaat hij snel toch wat eten, is hij veel afgevallen?

Wat voor plant heeft hij gegeten, lelies?

1 like

Wat moet iemand van 80 ook met een kitten… Zo te zien heeft ze het bij jou goed.

1 like

Vraagje: mijn kat wordt te dik door de prednison en ik moet nu afgepast brokjes geven. Ik gaf onbeperkt en dat ging prima totdat ze die medicijnen kreeg.
Ik mag ongeveer 50 gram brokjes geven. Hoe zouden jullie dat doen? Verdelen over meerdere momenten? Hoeveel en hoe laat dan? Ik heb het nog nooit op deze manier gedaan namelijk

Ik zou daar zelf niet zo lang over na denken en gewoon door twee en de ene helft in de ochtend en de andere helft ‘s avonds.

4 likes

Ik heb een automatisch voerapparaat dat porties van ongeveer 5 gram geeft. Die heb ik verdeeld over 8 eetmomenten op de dag (vanaf 7 uur 's ochtends geeft dat ding iedere 2 uur voer). Voordat ik naar bed ga, geef ik nog natvoer.

Ik doe dat op deze manier, omdat katten van nature veel eetmomenten op de dag gewend zijn en anders stress krijgen van de honger. Eigenlijk is 9 eetmomenten nog steeds te weinig, maar kleinere porties kan ik niet instellen.

2 likes

Ja dit las ik ook op internet, vandaar mijn vraag. Ik heb nu geen geld voor een voerautomaat maar ben ook niet altijd thuis om kleine porties te geven.

Ik heb nu 50 gram in een zakje gedaan en dan gewoon af en toe als het bakje leeg is wat erbij oid. Ik wil het zo graag perfect doen :joy: en probleem als ze blijft aankomen is dat de prednison meer bijwerkingen gaat geven en ze moet het blijven slikken.
Dus ik ben wel gemotiveerd maar zij snapt het natuurlijk niet😅

2 likes

Ik zou gewoon een bakje afmeten en dan gedurende de dag kleine scheutjes erin gooien. Dan heeft die ook geen knorrende maag.

1 like

Ze krijgt echt niet waanzinnige stress van twee keer op een dag eten, de gemiddelde huiskat doet het daar op en leeft een gelukkig leven. Als je alles langs de lat van wat volgens de natuur een gelukkig leven is voor een kat hebben we allemaal vreselijk depressieve katten en moeten we ons als baasjes doodschamen voor wat we ze allemaal aan doen.
Ze zal heus even niet blij zijn met het gegeven dat er niet permanent voer staat maar dat is ook een kwestie van wennen.

6 likes

Lastige situatie inderdaad, vooral als een automatische voerautomaat er nu niet in zit. Mijn kat komt bij de vorige eigenaar ook van 2x per dag eten af en er zijn tig katten die zo’n eetschema hebben, dus je kat zal er echt niet aan doodgaan als dat op dit moment haalbaar is.

Ik heb altijd begrepen dat katten van regelmaat houden, dus ik zou zelf in zo’n geval dan toch kijken naar vaste eetmomenten. Maar kijk vooral wat goed voelt. Ik heb ook wat geëxperimenteerd voordat ik op het schema kwam dat voor mijn gevoel goed werkt voor mijn kat.

1 like