Gewoon chillen.
Geweldig
Update, hij is er stilletjesaan aan het doorkomen. Hij is op de kattenbak kunnen gaan en eet sinds gisteren kleine porties. Hij is nog wat stilletjes en zeker niet de oude, maar het komt wel goed denk ik.
Oh wat fijn! Hij zal ook nog wel wat slapjes zijn na een paar dagen niet/heel weinig eten.
Ik heb hier zo veel last van. Ik heb mijn oude katje van mijn moeder overgenomen. Dit is het eerste beestje dat ik mijn hele leven bewust heb meegemaakt, maar ze zit in de laatste fae van dr leven. Ik kan helemaal in paniek raken van het idee dat ze dood gaat. Check constant haar ademhaling en schreeuw soms dr naam voor een reactie als ze even te lang neemt tussen een ademhaling.
Ben ook nu zo gewend om nu (zo’n 2 maanden pas) niet meer alleen te wonen, het idee dat dat zomaar weer wel gaat gebeuren maakt mij echt eenzaam.
Ik heb 2 katers waarvan er eentje helemaal verkikkerd is op mijn dochter van 6. Al sinds haar geboorte; hij heeft haar uitgekozen als favoriete mens.
Het is ook echt een lappenpop qua persoonlijkheid, hij pikte het ook altijd als ze hem vroeger als peuter / kleuter op onorthodoxe wijze vastpakte (inmiddels weet ze uiteraard beter). Nooit uithalen, nooit blazen. Gewoon een lieverd die alles van haar pikt omdat hij zo gek op haar is. Echt 2 handen op 1 buik.
Mijn dochter is nu echter ziek en viel gisteren in slaap op de bank, en ze snurkte daarbij. “Haar” kat was meteen zó bezorgd, ging meermaals aan haar snuffelen omdat ze normaal gesproken niet op de bank slaapt. Hij heeft de hele dag niet van haar zijde geweken en hield soort van de wacht naast haar, met zijn blik steeds op haar gericht. Ik vond het zo lief om te zien.
Ik was net bij de dierenarts met mijn katten en zij raadde aan om bij oudere katten (mijne zijn 7 en 9) jaarlijks een preventief bloedonderzoek te doen om zo eventuele ziektes al vroeg op te kunnen sporen. Bijv nieren, slokdarm, lever problemen en diabetes. Heeft jullie dierenarts daar wel eens iets over gezegd en/of zouden jullie dat doen? Ze zei dat het €160 kost, maarja dat maakt me nog het minste uit.
Mijn kat is bijna 7, maar heb mijn dierenarts er nog nooit over gehoord. Zou het zelf ook niet doen.
Bij ons wordt dit vanaf een jaar of 8 ongeveer inderdaad geadviseerd.
Ik zou het zelf wel doen, maar mijn kat is redelijk chill bij de dierenarts (nu ja d’r hobby is het ook weer niet), als het een gigantische strijd was waar ze elke keer voor gesedeerd moet worden zou ik er allicht anders over denken.
Mijn katten zijn 8 en 12 en ik heb hier van de dierenarts ook nooit iets over gehoord. Zou het denk ik zelf ook niet doen.
Mijn kat is haast 16 en de laatste keer dat hij voor uets bij de dierenarts was heb ik hier niets oevr gehoord.
Ik zal het zelf niet doen omdat mijn kat ontzettend veel stress krijgt
Ik ken dit ook niet. Heb het wel steeds laten onderzoeken als ze voor een ingreep aan haar gebit moest gaan. Daarvoor stond iets op het formulier dat je dan invult. Destijds (laatste keer is een jaar of 4 geleden) was dat 80 euro.
Hoe gaat het nu? Is hij al wat meer zichzelf?
Wat lief dat je ernaar vraagt!
Het gaat goed met hem. Hij eet terug, wel nog niet helemaal zoals vroeger want vroeger was hij echt een enthousiaste schrokop zonder maat. Nu eet hij normale porties en op een rustige manier. Verder is hij qua gedrag wel terug de oude. Hij komt terug knuffelen met bezoek, springt terug overal op…
Vroeger gaven we enkel brokjes en geen natvoer. Nu hebben we op aanraden van de dierenarts twee/drie keer per dag natvoer gegeven om zijn eetlust op te wekken. Dat wil ik graag terug gaan afbouwen, maar ik ben nog even aan het kijken hoe. Want nu is het nog vooral dat natvoer dat hij eet, brokjes enkel tussendoor en ook niet zo veel. Terwijl hij vroeger gek was op zijn brokjes en het ook even zoeken was naar de juiste brokjes (dieetvoeding/lekker/niet overgeven).
Mijn poes van bijna 7 maand moet worden gesteriliseerd. Nou heb ik dat nog nooit eerder meegemaakt met een poes. Is het verloop heftiger voor een poes en wat raden jullie aan als kap en/of pakje aan om het likken aan de wond te voorkomen?
Ik vond het meevallen! De eerste keer krols vond ik echt heel sneu dus daarom had ik ook een goed gevoel over de ingreep an sich.
Mijn poes heeft 10 dagen een rompertje gedragen. Paar dagen metacam (spuitje) en prima genezen. Ze was wel wat duf en slaperig en ze vond vooral de romper heel irritant. Maar toen de romper uit mocht was ze weer een blij ei!
(Ik heb wel huilend op de grond gezeten toen ze volledig in paniek alleen maar ging rollen omdat ze ‘niet kon lopen’ met die romper maar dat ligt aan mijn dramaqueen ragdoll en mijn eigen dramatische reactie😂)
Toen onze poes werd gesteriliseerd heeft ze er niet veel last van gehad. Misschien alleen de eerste uurtjes, maar dat was vooral bijkomen van de narcose. Ik zou wel echt een rompertje aanraden! Onze poes moest er wel aan wennen, maar ze had uiteindelijk veel meer bewegingsruimte dan met zo’n kap op.
Hier ging alles helemaal prima, ze hoefde zelfs geen kap of rompertje. Dierenarts gaf aan dat ze niet echt likte aan de wond, dus dan was het ook niet nodig. Heeft er ook geen moment last van gehad.
Ik werk met katten na sterilisatie en castratie en het stelt echt niets voor (vooral als ze nog jong zijn). Sterilisatie is wel anders dan castratie maar je kat zal een beetje suf of nog verdwaasd zijn als ze thuis komt maar na 24 uur zijn ze normaal weer de oude.
In principe moeten ze een kap of rompertje om voor de zekerheid maar als ze niet aan de wond likken hoeft dat niet. In ieder geval niet als je zelf thuis bent.
Als ze wel likken vind ik zo’n zachte donut het chillste voor de kat.