Kattentopic #4

Is er een speciale aanpak nodig om een kater die zo ongeveer buiten leeft te verhuizen naar een nieuwe woonplaats? Onze vorige kat kwam nooit de tuin uit dus die vond een verhuizing wel prima, maar omdat deze jongen heel veel buiten is vind ik het wel spannend of hij niet wegloopt. Hij is sowieso al gechipt

2 likes

Wij gebruiken elke maand een pipetje van advantage tegen de vlooien. Op advies van de dierenarts. In de zomer gebruiken we een pipetje wat 3 maanden werkt tegen de vlooien en teken. Dit pipetje kan alleen gekocht worden bij de dierenarts. Onze katten hebben in de 6 jaar nog nooit vlooien gehad.

4 likes

Die van mij krijgen druppels in de nek waar fipronil inzit. Ik vind zelf bandjes altijd een beetje om eng om de nek omdat die van mij ook buiten komen en klimmen.

2 likes

Thanks, dat gaat nog een aardige klus worden :grimacing:

Hoe beregen jullie je kattenvoer en andere kattenmeuk op? Ik ben klein behuisd (en heb veel troep…). Nu ligt het voer in de hoek in de keuken, snoepjes op de bank en de kam op de salontafel. Overal wat dus. Heb even inspiratie nodig voor een goed oplossing

Ik heb mijn kattenvoer in een glazen voorraadpot van de Ikea en die naast de voerbak, de zak heb ik dan in mijn kast. En ik heb in mijn kast een mandje met alle speelgoed, kammen, vlooiendingen. Maar moet ook zeggen dat overal wel wat ligt verder haha

1 like

Ja brokjes heb ik ook in een hoge blik, gaat meer om de natvoerdoosjes

1 like

Ahhh ja, die heb ik in een la in de keuken :joy::joy:

1 like

In een ton onder de trap met een draaideksel erop. Heb daar het voer van al mijn dieren staan. En dan in een kast waar ik ook schoenen in heb is de bovenste la van de 3 voor de dieren gereserveerd. Daar zitten hun snacks in.
Als je klein woont zou ik je nog wel een kast in kast kunnen aanraden. Die heb ik gehad in mijn vorige woning en mis ik nu ontzettend.

2 likes

Voer (verschillende soorten vanwege dieetvoeding) hierin die in de trapkast staan

image

en snoepjes, nagelschaartjes, paspoorten en andere kattenbenodigdheden zitten in een soort opberghok met zo’n tray erboven. Ook in de trapkast.

Eventueel natvoer in een kratje van Hema

1 like

Ik woon ook klein en heb mijn meterkast ingericht voor alle kattenspullen (en mijn schoenen). Ik heb meerdere planken in de meterkast gemaakt, zodat ik daar alles kwijt kan.

Samen katten tv kijken :smiling_face_with_three_hearts:

20 likes

Ik pas een paar dagen op de kat van mijn collega. Ik ken haar kat al vanaf dat ze een bottle baby was (ze is nu 2) dus dat is heel leuk maar ze is een lastige kat en momenteel eet ze niet zelf dus ze moet 2x per dag dwangvoer.

Mijn collega kon niemand vinden die het kon doen en zij moest voor werk naar een conferentie dus ik zei dat ik het wel zou doen.

Maar het is zo stressvol :sob: sowieso dwangvoeren maar vooral omdat het niet mijn eigen kat is!

Ze is verder echt een hele lieve knuffelige kat dus dat is wel leuk. En zij en mijn kat hebben vroeger heel leuk gespeeld maar mijn kat herkent haar helaas niet meer!

1 like

Ik wil deze graag even met jullie delen

40 likes

Miep kent het concept ‘personal space’ niet

25 likes

Hoezo niet? Ik zie geen poot in je gezicht? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Welk kattenbakgrint of korrels gebruiken jullie en waarom?

Gebruik nu peewee, maar vind de korrels door mn hele badkamer (daar staat de bak) en doet pijn als ik erop sta en vind het ook een beetje vies in mijn douche enz

Ik gebruik tofu kattenbakvulling. Best prijzig, maar wel fijn. Ik was ook altijd zat van de uitloop, heb echt van alles gehad haha. Heb nu ook wel uitloop, maar veel minder dan toen ik nog klontvormende houtkorrel had en het peewee systeem vind ik teveel werk voor wat het oplevert met twee katten haha

2 likes

Hygiëne klontvormend van de Jumbo, omdat het geen/amper nare geur geeft. Ze lopen het iets uit, maar alleen net voor de kattenbak. Zou een uitloopmat je helpen?

1 like

Ik gebruik odourlock. Na het verdwijnen van de pakken van de appie heb ik een aantal merken geprobeerd, odourlock kwam er het beste uit voor mijn katten. Klontert goed, gaat lang mee en stuift helemaal niet. Enige nadeel vind ik de prijs en de uitloop (mijn katten ontwijken deels de uitloopmat), dus ik ga weer even experimenteren met een ander merk.

1 like