Kattentopic #4

Bedankt voor de ervaringsverhalen! Kan ik mij er een beetje op voorbereiden. Ben er piekerig over, omdat mijn poes een kitten was die eerst een poosje op straat heeft geleefd en hoop dat het vertrouwen niet teveel achteruit gaat en of ik haar evt wel in een romper of zo’n zachte kraag om krijg. Oppakken wil nog niet helemaal enzo. Maar het moet gewoon gebeuren :see_no_evil:
@Echo die schuif je over het hoofd heen?

Een kap of zachte donut gaat dan wel makkelijker dan een romper als de kat niet graag opgepakt wordt!

Die donut schuif je inderdaad gewoon over het hoofd en dan kan je hem daarna strakker maker met een verstelbaar trekkoord.

1 like

Dankje, ga ik dat kopen!

Zou als ik jou was wel eerst nog even navragen of de dierenarts er niet een meegeeft (tenzij je dat al weet). Mijn kat kwam terug met de romper al aan, dus die heb ik gewoon aangelaten voor die eerste week.

2 likes

Goeie, ga ik doen.

1 like

Ja was bij mij ook zo! Rekenden ze volgens mij wel €15 voor

4 likes

Dolly hoefde geen kraag of romper aan. Was ik wel heel blij om want dan hoefde ik haar daar niet in proberen te wurmen haha.
Moest de wond wel goed in de gaten houden, die genas goed dus dat was fijn.

2 likes

Ja inderdaad wel voor moeten betalen. Niks is gratis bij de dierenarts haha.

3 likes

Wat vinden jullie de beste manier/middel om een kat die buiten komt vlooi en tekenvrij te houden?

Mijn vorige kat kreeg altijd een Seresto vlooienbandje om en daar was ik altijd heel erg tevreden over maar ik lees nu ineens allemaal slechte reviews van het laatste jaar met dat de werking niet goed meer is sinds overname van het bedrijf ofzo.

Kreeg bij overname van de kat wel o.a. een pilletje tegen vlooien en teken erbij die heb ik haar gegeven maar of dat ook echt hartje zomer goed werkt. :thinking:

Is er een speciale aanpak nodig om een kater die zo ongeveer buiten leeft te verhuizen naar een nieuwe woonplaats? Onze vorige kat kwam nooit de tuin uit dus die vond een verhuizing wel prima, maar omdat deze jongen heel veel buiten is vind ik het wel spannend of hij niet wegloopt. Hij is sowieso al gechipt

2 likes

Wij gebruiken elke maand een pipetje van advantage tegen de vlooien. Op advies van de dierenarts. In de zomer gebruiken we een pipetje wat 3 maanden werkt tegen de vlooien en teken. Dit pipetje kan alleen gekocht worden bij de dierenarts. Onze katten hebben in de 6 jaar nog nooit vlooien gehad.

4 likes

Die van mij krijgen druppels in de nek waar fipronil inzit. Ik vind zelf bandjes altijd een beetje om eng om de nek omdat die van mij ook buiten komen en klimmen.

2 likes

Thanks, dat gaat nog een aardige klus worden :grimacing:

Hoe beregen jullie je kattenvoer en andere kattenmeuk op? Ik ben klein behuisd (en heb veel troep…). Nu ligt het voer in de hoek in de keuken, snoepjes op de bank en de kam op de salontafel. Overal wat dus. Heb even inspiratie nodig voor een goed oplossing

Ik heb mijn kattenvoer in een glazen voorraadpot van de Ikea en die naast de voerbak, de zak heb ik dan in mijn kast. En ik heb in mijn kast een mandje met alle speelgoed, kammen, vlooiendingen. Maar moet ook zeggen dat overal wel wat ligt verder haha

1 like

Ja brokjes heb ik ook in een hoge blik, gaat meer om de natvoerdoosjes

1 like

Ahhh ja, die heb ik in een la in de keuken :joy::joy:

1 like

In een ton onder de trap met een draaideksel erop. Heb daar het voer van al mijn dieren staan. En dan in een kast waar ik ook schoenen in heb is de bovenste la van de 3 voor de dieren gereserveerd. Daar zitten hun snacks in.
Als je klein woont zou ik je nog wel een kast in kast kunnen aanraden. Die heb ik gehad in mijn vorige woning en mis ik nu ontzettend.

2 likes

Voer (verschillende soorten vanwege dieetvoeding) hierin die in de trapkast staan

image

en snoepjes, nagelschaartjes, paspoorten en andere kattenbenodigdheden zitten in een soort opberghok met zo’n tray erboven. Ook in de trapkast.

Eventueel natvoer in een kratje van Hema

1 like

Ik woon ook klein en heb mijn meterkast ingericht voor alle kattenspullen (en mijn schoenen). Ik heb meerdere planken in de meterkast gemaakt, zodat ik daar alles kwijt kan.