Kattentopic #4

Uitloop hou je altijd wel, zou kijken naar zo’n gaatjesmat

Vanmorgen heb ik een van mijn 2 katten (broer en zus) plotseling dood gevonden, de kater Yoshi. Ik ben nog snel naar de dierenarts gereden maar het was al te laat :sob:. Mijn andere poes, Mimi blijft nu dus alleen achter. Ze zijn vanaf de geboorte altijd samen geweest en Yoshi was wel het Alpha mannetje. Het waren echt maatjes, tegen elkaar aan slapen, wassen etc. Mimi is altijd wel angstig aangelegd maar Yoshi trok haar altijd mee. Ik ben heel bang dat Mimi ongelukkig gaat worden oid. Misschien denk ik er teveel overna en sta ik er teveel bij stil, maar heeft iemand ervaring en/of tips/uitleg voor me?

Yoshi :heart::sparkles:
27-3-2019 / 10-3-2025

21 likes

Ohh, wat verdrietig, ik heb geen tips maar heel veel sterkte.

1 like

Wat verdrietig heel veel sterkte!

Wij hadden 2 katten (vader en dochter) geadopteerd uit het asiel. Helaas is de vader overleden, wij merkte toen aan haar dat ze echt en andere kat miste. Wij hebben toen weer contact gezocht met het asiel en zijn toen heel goed geholpen. Wij hebben uiteindelijk een kater van 15 weken geadopteerd die goed bij haar past. Ze is namelijk vrij bang aangelegd en met een andere kat die niet bang is aangelegd durft ze meer. In het begin sliepen ze ook samen nu niet meer maar wordt er wel volop gespeeld en wandelen ze samen op straat.

5 likes

@flalamingo dankjewel!

Dankje en wat fijn! Wanneer hebben jullie besloten om een andere kat erbij te nemen? En hoe merkten jullie dat ze een kat mistte? Mimi is dus ook erg bang aangelegd maar werd altijd meegesleept door dr stoere broer.

1 like

Wat verdrietig :pleading_face: heel veel sterkte :heart:

1 like

Na 2/3 maanden ongeveer. Ze zocht de hele tijd de andere kat, wist zich niet te vermaken en ze leek somber (haar gedrag was anders dan eerst)

En we hebben haar toen wel echt verwend, extra veel samen spelen, boven slapen ipv nachts alleen beneden.

2 likes

Ah oke, dankjewel voor je tips!

1 like

Heel veel sterkte! Super rot als het ineens zo onverwachts gebeurt :heart:

Ik denk dat je het wel merkt als je kat somber begint te worden. Toen een van mijn katjes plotseling overleed heb ik bij de ander geen vreemd gedrag gezien of het idee gehad dat ze wat miste (mijn katten mochten elkaar ook niet zo dus het kwam voor mij niet als een verrassing)

1 like

Jeetje wat verdrietig. Veel sterkte :two_hearts:

2 likes

Ach jee…veel sterkte :heart:

2 likes

Oh wat verdrietig, heel veel sterkte.
Ik heb begin januari een van mijn katten laten inslapen en z’n broer bleef ook alleen achter. Was ook echt bang dat hij zou vereenzamen maar tegendeel is gebeurt. Hij is veel levendiger, neemt meer ruimte in en klets opeens heel veel tegen ons. Nu zijn we natuurlijk ook veel meer op hem gericht maar waarschijnlijk heeft hij ook altijd veel meer onder de plak gezeten bij zijn dominante broer dan wij ooit hebben gezien. Hij was ook altijd de meer bange van de twee.

2 likes

Bedankt iedereen voor de lieve woorden!

Oh wel interessant dat het juist ook “goed” kan zijn. Dat is wel heel fijn om te weten. Momenteel zoekt Mimi heel veel aandacht en wil eigenlijk altijd bij mij zijn merk ik. Gisterenavond twijfelde ik of ik haar in de “kattenkamer” moest laten zoals ik altijd doe snachts, of dat ik juist alle deuren open moest zetten zodat ze eventueel ook naar mij zou kunnen als ze zich eenzaam voelt maar had toch besloten om haar in de kattenkamer te doen voor structuur en voorspelbaarheid. Maargoed, hopelijk kan ze gezond rouwen en wordt ze er niet ongelukkig of somber van.

3 likes

Even een kleine update om mn hart te luchten. Zover ik zelf kon had ik zn zusje dinsdag even gecheckt en zag een bult op dr tong zitten. Gisteren ben ik met haar naar de dierenarts geweest en die bult blijkt een tumor te zijn. Daarnaast heeft ze n hartkwaal waardoor opereren en narcose moeilijk wordt. Wat een vreselijke week😢

Oh nee, dat is ook echt afschuwelijk. Hopelijk kunnen ze toch iets aan die tumor doen. Heel erg veel sterkte.

1 like

Ze kunnen een beetje van de bult weghalen, maar niet alles omdat ze dan geen tong meer over heeft en die heeft ze natuurlijk wel nodig. De dierenarts zei dat dat niet echt meerwaarde heeft.
Dankjewel!

1 like

Ach wat sneu en wat een pech zeg… Sterkte met alles…Heeft ze er ook last van?

1 like

Dankjewel!
Tot nu toe niet, ze eet, drinkt gewoon en doet dr behoeftes. Wel wat wisselvallig maar denk dat het ook komt doordat dr maatje weg is natuurlijk. Gisteren was ze ontzettend onrustig, ik denk dat ze toen echt besefte dat Yoshi niet meer terug komt. Vandaag is ze wat rustiger en oogt ze stabieler.

1 like

Dat scheelt dan nog enigzins dat ze er nog geen hinder van ondervindt. Kan me voorstellen dat het eten wat wisselvallig gaat door gemis van haar maatje. Hopelijk kan het een plekje krijgen.
De ene kat merk je dat ze wat missen, en anderen fleuren er uiteindelijk juist van op.
Mijn kat begon zich te vervelen en werd daardoor sloperiger en bijterig. Toen met een ander katje erbij na gewenning was dat ook opgelost, want ze konden zich om elkaar druk maken en in de gaten houden.

1 like

Mijn nieuwste foster is een Sphynx! Het gebeurt echt bijna nooit dat er een raskat op mijn werk binnenkomt. Echt bizar om te zien ook hoeveel mensen haar gelijk willen adopteren :sob:

Ik vind het trouwens niet zo’n hele leuke kat 🫣

20 likes