Samen katten tv kijken
Ik pas een paar dagen op de kat van mijn collega. Ik ken haar kat al vanaf dat ze een bottle baby was (ze is nu 2) dus dat is heel leuk maar ze is een lastige kat en momenteel eet ze niet zelf dus ze moet 2x per dag dwangvoer.
Mijn collega kon niemand vinden die het kon doen en zij moest voor werk naar een conferentie dus ik zei dat ik het wel zou doen.
Maar het is zo stressvol sowieso dwangvoeren maar vooral omdat het niet mijn eigen kat is!
Ze is verder echt een hele lieve knuffelige kat dus dat is wel leuk. En zij en mijn kat hebben vroeger heel leuk gespeeld maar mijn kat herkent haar helaas niet meer!
Hoezo niet? Ik zie geen poot in je gezicht?
Welk kattenbakgrint of korrels gebruiken jullie en waarom?
Gebruik nu peewee, maar vind de korrels door mn hele badkamer (daar staat de bak) en doet pijn als ik erop sta en vind het ook een beetje vies in mijn douche enz
Ik gebruik tofu kattenbakvulling. Best prijzig, maar wel fijn. Ik was ook altijd zat van de uitloop, heb echt van alles gehad haha. Heb nu ook wel uitloop, maar veel minder dan toen ik nog klontvormende houtkorrel had en het peewee systeem vind ik teveel werk voor wat het oplevert met twee katten haha
Hygiëne klontvormend van de Jumbo, omdat het geen/amper nare geur geeft. Ze lopen het iets uit, maar alleen net voor de kattenbak. Zou een uitloopmat je helpen?
Ik gebruik odourlock. Na het verdwijnen van de pakken van de appie heb ik een aantal merken geprobeerd, odourlock kwam er het beste uit voor mijn katten. Klontert goed, gaat lang mee en stuift helemaal niet. Enige nadeel vind ik de prijs en de uitloop (mijn katten ontwijken deels de uitloopmat), dus ik ga weer even experimenteren met een ander merk.
Uitloop hou je altijd wel, zou kijken naar zo’n gaatjesmat
Vanmorgen heb ik een van mijn 2 katten (broer en zus) plotseling dood gevonden, de kater Yoshi. Ik ben nog snel naar de dierenarts gereden maar het was al te laat . Mijn andere poes, Mimi blijft nu dus alleen achter. Ze zijn vanaf de geboorte altijd samen geweest en Yoshi was wel het Alpha mannetje. Het waren echt maatjes, tegen elkaar aan slapen, wassen etc. Mimi is altijd wel angstig aangelegd maar Yoshi trok haar altijd mee. Ik ben heel bang dat Mimi ongelukkig gaat worden oid. Misschien denk ik er teveel overna en sta ik er teveel bij stil, maar heeft iemand ervaring en/of tips/uitleg voor me?
Yoshi
27-3-2019 / 10-3-2025
Ohh, wat verdrietig, ik heb geen tips maar heel veel sterkte.
Wat verdrietig heel veel sterkte!
Wij hadden 2 katten (vader en dochter) geadopteerd uit het asiel. Helaas is de vader overleden, wij merkte toen aan haar dat ze echt en andere kat miste. Wij hebben toen weer contact gezocht met het asiel en zijn toen heel goed geholpen. Wij hebben uiteindelijk een kater van 15 weken geadopteerd die goed bij haar past. Ze is namelijk vrij bang aangelegd en met een andere kat die niet bang is aangelegd durft ze meer. In het begin sliepen ze ook samen nu niet meer maar wordt er wel volop gespeeld en wandelen ze samen op straat.
@flalamingo dankjewel!
Dankje en wat fijn! Wanneer hebben jullie besloten om een andere kat erbij te nemen? En hoe merkten jullie dat ze een kat mistte? Mimi is dus ook erg bang aangelegd maar werd altijd meegesleept door dr stoere broer.
Wat verdrietig heel veel sterkte
Na 2/3 maanden ongeveer. Ze zocht de hele tijd de andere kat, wist zich niet te vermaken en ze leek somber (haar gedrag was anders dan eerst)
En we hebben haar toen wel echt verwend, extra veel samen spelen, boven slapen ipv nachts alleen beneden.
Ah oke, dankjewel voor je tips!
Heel veel sterkte! Super rot als het ineens zo onverwachts gebeurt
Ik denk dat je het wel merkt als je kat somber begint te worden. Toen een van mijn katjes plotseling overleed heb ik bij de ander geen vreemd gedrag gezien of het idee gehad dat ze wat miste (mijn katten mochten elkaar ook niet zo dus het kwam voor mij niet als een verrassing)
Jeetje wat verdrietig. Veel sterkte
Ach jee…veel sterkte