Oh wat verdrietig, heel veel sterkte.
Ik heb begin januari een van mijn katten laten inslapen en z’n broer bleef ook alleen achter. Was ook echt bang dat hij zou vereenzamen maar tegendeel is gebeurt. Hij is veel levendiger, neemt meer ruimte in en klets opeens heel veel tegen ons. Nu zijn we natuurlijk ook veel meer op hem gericht maar waarschijnlijk heeft hij ook altijd veel meer onder de plak gezeten bij zijn dominante broer dan wij ooit hebben gezien. Hij was ook altijd de meer bange van de twee.
Bedankt iedereen voor de lieve woorden!
Oh wel interessant dat het juist ook “goed” kan zijn. Dat is wel heel fijn om te weten. Momenteel zoekt Mimi heel veel aandacht en wil eigenlijk altijd bij mij zijn merk ik. Gisterenavond twijfelde ik of ik haar in de “kattenkamer” moest laten zoals ik altijd doe snachts, of dat ik juist alle deuren open moest zetten zodat ze eventueel ook naar mij zou kunnen als ze zich eenzaam voelt maar had toch besloten om haar in de kattenkamer te doen voor structuur en voorspelbaarheid. Maargoed, hopelijk kan ze gezond rouwen en wordt ze er niet ongelukkig of somber van.
Even een kleine update om mn hart te luchten. Zover ik zelf kon had ik zn zusje dinsdag even gecheckt en zag een bult op dr tong zitten. Gisteren ben ik met haar naar de dierenarts geweest en die bult blijkt een tumor te zijn. Daarnaast heeft ze n hartkwaal waardoor opereren en narcose moeilijk wordt. Wat een vreselijke week😢
Oh nee, dat is ook echt afschuwelijk. Hopelijk kunnen ze toch iets aan die tumor doen. Heel erg veel sterkte.
Ze kunnen een beetje van de bult weghalen, maar niet alles omdat ze dan geen tong meer over heeft en die heeft ze natuurlijk wel nodig. De dierenarts zei dat dat niet echt meerwaarde heeft.
Dankjewel!
Ach wat sneu en wat een pech zeg… Sterkte met alles…Heeft ze er ook last van?
Dankjewel!
Tot nu toe niet, ze eet, drinkt gewoon en doet dr behoeftes. Wel wat wisselvallig maar denk dat het ook komt doordat dr maatje weg is natuurlijk. Gisteren was ze ontzettend onrustig, ik denk dat ze toen echt besefte dat Yoshi niet meer terug komt. Vandaag is ze wat rustiger en oogt ze stabieler.
Dat scheelt dan nog enigzins dat ze er nog geen hinder van ondervindt. Kan me voorstellen dat het eten wat wisselvallig gaat door gemis van haar maatje. Hopelijk kan het een plekje krijgen.
De ene kat merk je dat ze wat missen, en anderen fleuren er uiteindelijk juist van op.
Mijn kat begon zich te vervelen en werd daardoor sloperiger en bijterig. Toen met een ander katje erbij na gewenning was dat ook opgelost, want ze konden zich om elkaar druk maken en in de gaten houden.
Mijn nieuwste foster is een Sphynx! Het gebeurt echt bijna nooit dat er een raskat op mijn werk binnenkomt. Echt bizar om te zien ook hoeveel mensen haar gelijk willen adopteren

Ik vind het trouwens niet zo’n hele leuke kat 🫣
Vanwege het ras/uiterlijk of vanwege karakter?
Ik vind het niet zo lekker knuffelen met zo’n naakte kat en haar karakter is gewoon niet zo’n match voor mij maar dat is ook gelinkt aan haar ras denk ik, zo heel aanhankelijk en constant miauwen als je even wegloopt.
Mijn kat is maandag gesteriliseerd. Nou had ik vandaag controle van de wond en heeft ze ab injectie gekregen. Nu dacht ik ook dat dan de pijnstilling zou worden toegediend dus ook gevraagd, maar ze zeiden dat het niet nodig was omdat de kat gewoon goed eet. Bij sterilisatie deden ze dat vaak en liever niet.
Nu vraag ik mij af of dit normale gang van zaken is? Is dit jullie zo ook bekend? Ze heeft wel ongemak want ze zit veel op een bepaalde manier met de achterpootjes wijd er naast en liggen doet ze niet snel. Ze springt wel op krabpaal en hoge kast, maar met naar beneden springen is er aarzeling en doet ze dus weinig.
Op mijn werk geven we ook niet zomaar pijnstillers na sterilisatie maar antibiotica is ook niet standaard. Heeft ze een infectie dat ze daarom een injectie heeft gekregen?
Als het niet geneest zoals normaal en je merkt dat haar gedrag anders is zou ik ff bellen of ze toch pijnstillers kunnen geven.
Mijn kat hoefde ook niks na sterilisatie!
——
Gezellig fotomodelletje op de bank
Ze wordt dit jaar al weer 6! Time flies.
En @the.rebel.club bedankt voor jullie reacties. De wond zag er eigenlijk heel netjes uit en voor zo ver ik weet had ze geen ontsteking, is mij iig niet verteld. Dus ik denk dat zij dat wel standaard dan doen bij sterilisatie? Heb het niet gehad bij recente castratie bij dezelfde da.
Ze heeft nu een pakje aan, dus haar gedrag is sowieso niet normaal daardoor Het lijkt vandaag al wel wat beter te gaan dan gisteren. Ik houd het iig in de gaten!
Ik had trouwens ook zo’n donut gekocht (niet precies dezelfde als die jij hebt, die kon ik niet vinden in juiste maat + optijd geleverd), maar die viel veel te klein uit :’)
Bij de castratie van mijn kater kregen we helemaal niks mee, maar bij sterilisatie van de poes wel! Moest toen volgens mij 5 dagen iets van antibiotica/pijnstilling geven met een spuitje. Was gewoon preventief.
Ah, dan lijkt de aanpak van mij da enigzins op die van jou.
Ja dat had ik ook. Metacam vloeistof volgens mij
Heeft iemand een aanrader voor een fijne borstel/kam voor een kortharige kat in de rui? Ik word echt gek van alle haren en er lijkt maar geen eind aan te komen
Is niet tegenop te kammen is mijn ervaring heb ik net geborsteld, aai je ze drie minuten later en dan vliegen de haren je weer om de oren. Ik gebruik in ieder geval een soort rechthoekige kam met fijne ijzeren tandjes. Vinden ze wel helemaal top als ik ze daarmee borstel.