Vanwege het ras/uiterlijk of vanwege karakter?
Ik vind het niet zo lekker knuffelen met zo’n naakte kat
en haar karakter is gewoon niet zo’n match voor mij maar dat is ook gelinkt aan haar ras denk ik, zo heel aanhankelijk en constant miauwen als je even wegloopt.
Mijn kat is maandag gesteriliseerd. Nou had ik vandaag controle van de wond en heeft ze ab injectie gekregen. Nu dacht ik ook dat dan de pijnstilling zou worden toegediend dus ook gevraagd, maar ze zeiden dat het niet nodig was omdat de kat gewoon goed eet. Bij sterilisatie deden ze dat vaak en liever niet.
Nu vraag ik mij af of dit normale gang van zaken is? Is dit jullie zo ook bekend? Ze heeft wel ongemak want ze zit veel op een bepaalde manier met de achterpootjes wijd er naast en liggen doet ze niet snel. Ze springt wel op krabpaal en hoge kast, maar met naar beneden springen is er aarzeling en doet ze dus weinig.
Op mijn werk geven we ook niet zomaar pijnstillers na sterilisatie maar antibiotica is ook niet standaard. Heeft ze een infectie dat ze daarom een injectie heeft gekregen?
Als het niet geneest zoals normaal en je merkt dat haar gedrag anders is zou ik ff bellen of ze toch pijnstillers kunnen geven.
Mijn kat hoefde ook niks na sterilisatie!
——
Gezellig fotomodelletje op de bank ![]()
Ze wordt dit jaar al weer 6! Time flies.
En @the.rebel.club bedankt voor jullie reacties. De wond zag er eigenlijk heel netjes uit en voor zo ver ik weet had ze geen ontsteking, is mij iig niet verteld. Dus ik denk dat zij dat wel standaard dan doen bij sterilisatie? Heb het niet gehad bij recente castratie bij dezelfde da.
Ze heeft nu een pakje aan, dus haar gedrag is sowieso niet normaal daardoor
Het lijkt vandaag al wel wat beter te gaan dan gisteren. Ik houd het iig in de gaten!
Ik had trouwens ook zo’n donut gekocht (niet precies dezelfde als die jij hebt, die kon ik niet vinden in juiste maat + optijd geleverd), maar die viel veel te klein uit :’)
Bij de castratie van mijn kater kregen we helemaal niks mee, maar bij sterilisatie van de poes wel! Moest toen volgens mij 5 dagen iets van antibiotica/pijnstilling geven met een spuitje. Was gewoon preventief.
Ah, dan lijkt de aanpak van mij da enigzins op die van jou.
Ja dat had ik ook. Metacam vloeistof volgens mij
Heeft iemand een aanrader voor een fijne borstel/kam voor een kortharige kat in de rui? Ik word echt gek van alle haren en er lijkt maar geen eind aan te komen
Is niet tegenop te kammen is mijn ervaring
heb ik net geborsteld, aai je ze drie minuten later en dan vliegen de haren je weer om de oren. Ik gebruik in ieder geval een soort rechthoekige kam met fijne ijzeren tandjes. Vinden ze wel helemaal top als ik ze daarmee borstel.
Gecondoleerd nog met yoshi, ik las toevallig dat stukje over tumor onder de tong. Dat is echt verschrikkelijk, ik hoop voor je dat het bij haar wat positiever gaat verlopen
Onze kat heeft ook een tumor in haar bek namelijk in haar bovenkaak helemaal achterin. Daar kwamen we 1,5 maand geleden achter.
Ze had eind vorig jaar dat er ineens tanden uitvielen en ze heel erg ging kwijlen en toen had ze een mega ontsteking en na 2 weken antibiotica en pijnstillers leek het beter te gaan tot 1,5maand geleden. Dus wij weer naar de dierenarts en toen bleek ze weer een super erge ontsteking te hebben maar daarbij zag de dierenarts ook een tumor in de bovenkaak. En die soort tumor blijkt dus erg vaak te gaan ontsteking enzo.
Nu hadden we geen optie voor operatie omdat hij bovenin zit en niet onderin helaas.
En stinken dat ze doet, verschrikkelijk alles in huis stinkt naar ontstekingskwijl. Ik loop de hele dag achter haar aan met doekjes en het hele huis ligt vol met kleedjes en handdoeken.
Ze staat nu een maand op prednison maar vanmiddag gaan we voor een controle want het gaat niet goed. Kijken of er nog iets anders qua medicatie is of anders is het denk ik helaas einde verhaal. Dit word alleen maar slechter en ze eet nu al bijna niet en ze slaapt de hele dag, echt zwaar piep.
Ps: onze kat ik heel moeilijk te benaderen, je mag nooit echt aan haar zitten en haar bek openen of oren kijken etc gaat bijna niet zonder gevecht dus vandaar dat we er zo laat achter kwamen.
Ze kan heeel erg gemeen doen, vooral tegen mij jammer genoeg.
Een van mijn katten wordt een paar dagen bij de dierenarts behandeld en nu zeggen alle medewerkers telkens dat ze zo lief en knuffelig is en dat ze voor haar hokje moeten dringen om haar te kunnen aaien. Doet me echt goed dat ze zo goed wordt verzorgd
Heb ook al tig foto’s en filmpjes van ze gekregen, ze wordt daar echt verwend
Ik vind zelf dit een fijne. Omdat de borstel van rubber is, blijven de haren er statisch aan hangen: KONG Kat - Zoom Groom | Kat | Bestellen | Medpets.nl
Oohh wat fijn om dat te weten en ook dat je kat blijkbaar zo chill is in die situatie? Zal voor de medewerkers ook wel een opluchting zijn ![]()
Chill is ze helaas niet helemaal haha, ze moet morgen mee naar huis omdat ze daar weigert te eten. Maar knuffelen zal ze altijd blijven doen!
Onze poes heeft best lange haren en zo bij haar kontje wil er weleens kattenbakgrind aan plakken en ook ontlasting is weleens voorgekomen. Nu zou ik dat graag met een tondeuse bijwerken. Kan dat ‘veilig’ in die regio en hebben jullie een aanrader voor een fijne tondeuse?
Update, stoppen met prednison en weer starten met metacam.
Prik gehad gister met metacam en ze was echt daarna weer bijna zichzelf, echt bizar.
Kwijlen is nu ook minder en ze eet weer beter.
Vanacht zelfs weer bij ons op bed geslapen dat heeft ze 3 weken niet gedaan.
De prednison werkt dus niet goed als pijnstiller.
Dokter zegt ook zodra ze helemaal niet meer wilt eten is het tijd…
Dus hopen dat ze nu weer een paar weken extra heeft.
Doe ik ook altijd bij mijn katten haha. Gewoon goedkope huis tuin en keuken tondeuse van babyliss ofzo gebruik ik, die ik nog had liggen toen ik voor kapper speelde voor m’n zoontje tijdens coronatijd.
Kan eigenlijk niet echt mis gaan volgens mij, met tondeuse scheer je nooit te kort en als je het een beetje voorzichtig doet kun je ze ook geen pijn doen.
Onze kat is sinds vrijdagavond wat lusteloos en wil ook niet veel meer eten. Hij is ook een stuk minder aanhankelijk.
We gaan zo meteen naar de spoeddierenarts, ik hoop zo dat het niks ernstigs is.
Edit: hij heeft een koortswerende en eetlustopwekkende inenting gekregen en hij lijkt het beter te doen. Nog niet helemaal de oude, maar toch beter. Beetje in de gaten houden, als hij morgen er weer slechter aan toe is gaat hij terug voor een bloedonderzoek.