Kattentopic #4

Gecondoleerd nog met yoshi, ik las toevallig dat stukje over tumor onder de tong. Dat is echt verschrikkelijk, ik hoop voor je dat het bij haar wat positiever gaat verlopen
Onze kat heeft ook een tumor in haar bek namelijk in haar bovenkaak helemaal achterin. Daar kwamen we 1,5 maand geleden achter.

Ze had eind vorig jaar dat er ineens tanden uitvielen en ze heel erg ging kwijlen en toen had ze een mega ontsteking en na 2 weken antibiotica en pijnstillers leek het beter te gaan tot 1,5maand geleden. Dus wij weer naar de dierenarts en toen bleek ze weer een super erge ontsteking te hebben maar daarbij zag de dierenarts ook een tumor in de bovenkaak. En die soort tumor blijkt dus erg vaak te gaan ontsteking enzo.
Nu hadden we geen optie voor operatie omdat hij bovenin zit en niet onderin helaas.
En stinken dat ze doet, verschrikkelijk alles in huis stinkt naar ontstekingskwijl. Ik loop de hele dag achter haar aan met doekjes en het hele huis ligt vol met kleedjes en handdoeken.

Ze staat nu een maand op prednison maar vanmiddag gaan we voor een controle want het gaat niet goed. Kijken of er nog iets anders qua medicatie is of anders is het denk ik helaas einde verhaal. Dit word alleen maar slechter en ze eet nu al bijna niet en ze slaapt de hele dag, echt zwaar piep.

Ps: onze kat ik heel moeilijk te benaderen, je mag nooit echt aan haar zitten en haar bek openen of oren kijken etc gaat bijna niet zonder gevecht dus vandaar dat we er zo laat achter kwamen.
Ze kan heeel erg gemeen doen, vooral tegen mij jammer genoeg.

1 like

Een van mijn katten wordt een paar dagen bij de dierenarts behandeld en nu zeggen alle medewerkers telkens dat ze zo lief en knuffelig is en dat ze voor haar hokje moeten dringen om haar te kunnen aaien. Doet me echt goed dat ze zo goed wordt verzorgd :heart: Heb ook al tig foto’s en filmpjes van ze gekregen, ze wordt daar echt verwend

21 likes

Ik vind zelf dit een fijne. Omdat de borstel van rubber is, blijven de haren er statisch aan hangen: KONG Kat - Zoom Groom | Kat | Bestellen | Medpets.nl

1 like

Oohh wat fijn om dat te weten en ook dat je kat blijkbaar zo chill is in die situatie? Zal voor de medewerkers ook wel een opluchting zijn :laughing:

1 like

Chill is ze helaas niet helemaal haha, ze moet morgen mee naar huis omdat ze daar weigert te eten. Maar knuffelen zal ze altijd blijven doen!

1 like

Onze poes heeft best lange haren en zo bij haar kontje wil er weleens kattenbakgrind aan plakken en ook ontlasting is weleens voorgekomen. Nu zou ik dat graag met een tondeuse bijwerken. Kan dat ā€˜veilig’ in die regio en hebben jullie een aanrader voor een fijne tondeuse?

Update, stoppen met prednison en weer starten met metacam.
Prik gehad gister met metacam en ze was echt daarna weer bijna zichzelf, echt bizar.
Kwijlen is nu ook minder en ze eet weer beter.
Vanacht zelfs weer bij ons op bed geslapen dat heeft ze 3 weken niet gedaan.
De prednison werkt dus niet goed als pijnstiller.
Dokter zegt ook zodra ze helemaal niet meer wilt eten is het tijd…
Dus hopen dat ze nu weer een paar weken extra heeft.

1 like

Doe ik ook altijd bij mijn katten haha. Gewoon goedkope huis tuin en keuken tondeuse van babyliss ofzo gebruik ik, die ik nog had liggen toen ik voor kapper speelde voor m’n zoontje tijdens coronatijd.

Kan eigenlijk niet echt mis gaan volgens mij, met tondeuse scheer je nooit te kort en als je het een beetje voorzichtig doet kun je ze ook geen pijn doen.

1 like

Onze kat is sinds vrijdagavond wat lusteloos en wil ook niet veel meer eten. Hij is ook een stuk minder aanhankelijk.

We gaan zo meteen naar de spoeddierenarts, ik hoop zo dat het niks ernstigs is.

Edit: hij heeft een koortswerende en eetlustopwekkende inenting gekregen en hij lijkt het beter te doen. Nog niet helemaal de oude, maar toch beter. Beetje in de gaten houden, als hij morgen er weer slechter aan toe is gaat hij terug voor een bloedonderzoek.

7 likes

Mijn ene kat kan helaas niet meer tegen zijn oude voer, dus ben ik overgestapt. Mocht iemand belang hebben met Thrive kip & kalkoen, ik heb nog 2 nieuwe zakken staan van 1,5 kg

1 like

Als iemand nog een extra kat zoekt: van de wintervacht waar mijn kat zich met handenvol tegelijk van aan het ontdoen is kan je er wel drie van bouwen :grimacing:

3 likes

Zooo niet normaal he haha!

1 like

Nou nee bedankt, heb al genoeg aan de haren van mn eigen monsters :sob:

2 likes

Babytje

36 likes

Heeft iemand het filmpje van influencer Kelly Mexy gezien? Ik mag toch hopen dat ik de vermissing van een kat beter kan dragen (ik weet wel dat ik in paniek kan zijn, maar wil me dan niet zo over de kop laten gaan), want dat is niet gezond.

3 likes

Zeker niet gezond :sweat_smile: dat de buren ook een filmpje opnemen van je geschreeuw/gehuil is vrij heftig vind ik. Gelukkig zegt ze zelf ook dat ze wat moet doen aan haar ongezonde hechtingsstijl met haar kat :laughing:

3 likes

Waar is dit te zien dan?

1 like

Op insta.

1 like

Weet iemand of je hedylon (variant op prednison) tabletten van 5 mg mag vermalen? Door natvoer is de enige manier waarop ik het naar binnen krijg. Echt alle andere dingen al geprobeerd…
Ik kan het zelf nergens vinden namelijk

Is gewoon ook prednison toch? Dat mag wel vermalen worden alleen schijnt het heel erg bitter te worden door het te vermalen.
Onze poes kreeg ook prednison tabletjes en die at het echt niet op als ik het had gemengd met voer.
Er bestaat ook zo iets van een zacht omhulsel (easypill) daar kan je hem ook eventueel in doen dat lijkt op snoepjes.
Is wel prijzig helaas. En eventueel door iets van smeerkaas/leverpastei of een liquid snack

Succes ik weet hoe lastig het is, bij onze werd het uiteindelijk gewoon achterin de bek stoppen en door laten slikken.

2 likes