Kattentopic #4

Ik heb het gisteren gedaan en toen leek het goed te gaan! Ze zat lekker te eten. Het moeilijke is dat ze een voedingsallergie heeft en daardoor dingen als easypill niet zo handig zijn. Ik heb nu hypoallergeen natvoer van hills en daar doe ik het nu in. Dat is net wat minder allergieproof dan het anallergenic voer wat ze krijgt dus het is even afwachten of dat goed gaat.

Het is wel gedoe soms he met die schatjes?

1 like

Oooh ja dat is dubbel balen dan.
Ik duim dat het goed blijft gaan, succes!

1 like

Er is hier een (denken we) zwerfkat in de buurt die meerdere keren per dag rondjes in de buurt loopt en daarbij klaaglijk miauwt. Zou er wat met de kat zijn of wil hij/zij gezien het seizoen paren? Het is nogal een zielig gezicht om de kat zo alleen rond te zien lopen.

Ik denk dat ie gewoon wil nöken

7 likes

Ik was laatst ff vergeten voer te bestellen dus had een “goedkope” zak huismerk voer gekocht bij de supert. Daarna weer haar gebruikelijke dure royal canin urinary care gekocht en ik merk serieus verschil in de geur van haar kak. Bij de goedkope brokjes meurde haar schijt meeeega erg!!! Ruikt nu ook niet naar roosjes maar veel minder indringend ofzo. Ik dacht altijd dat mensen dat alleen zeiden zodat ik die dure brokken zou kopen maar het blijkt dus ook echt waar.

Weten jullie dat ook weer :joy::joy:

4 likes

Haha dit is ook echt precies mijn ervaring en toevallig ook als ik uit nood brokjes van de supermarkt koop terwijl ze normaal altijd urinary brok krijgen. De stank die er dan vanaf komt is echt bizar :nauseated_face:

2 likes

Net een afspraak gemaakt voor een buikecho om te zien of er iets is wat haar maagje irriteert, poes braakt al jaren regelmatig, vooral op m’n hoogpolige vloerkleed
 Verder eet ze gewoon en is ze heel chill dus niet acuut volgens de dierenarts. Al van alles geprobeerd, verschillende speciale brokjes etc. Hoop dat we erachter komen maar ik moet haar dus sochtends brengen en ACHTERLATEN want druk en ze weten niet hoe snel ze aan de beurt komt. Mag haar ‘s middags weer ophalen. Ik vind dit zo zielig voor haar, helemaal alleen. Me baby :cry:

1 like

Ik vond vandaag bloed op de bank en bij haar vacht vlakbij haar kontje dus was direct in paniek, dierenarts gebeld en kon 1 uur erna al terecht dus ik snel de bus gepakt (Roxy’s eerste ritje met de bus). Dierenarts kon niets vinden na alle controles, ze denken misschien te harde ontlasting dus ik mag die binnenkort gaan inleveren. Maar pff wel even een hartaanval op mijn vrije dag, ben altijd zo nerveus als er iets met haar is. Mijn seniorenpoesje đŸ„č

6 likes

Ik kwam toevallig dit tegen gister haha
Soort seksdate voor je hond hosselen.

Vind het raar dat de fokker hierin geen thuis geeft. Je hebt een site hiervoor. Verhuisdieren.nl. Dan kun je zelf kiezen naar wie je dier gaat afhankelijk van de personen die reageren. Dan gaan ze van thuissituatie naar thuissituatie. Is minder stressvol voor een dier dan naar een asiel.
Maar misschien is in dit topic nog iemand met ruimte voor een gouden mandje. Hoop iig voor het diertje dat het goed terecht komt.

1 like

Mijn katten eten supermarkt voer ook echt alsof het mc Donalds is, lijkt geen stop op te zitten dan.

En helemaal vanaf nul beginnen met opnieuw aan elkaar introduceren heeft hij al geprobeerd denk ik? Dat kan soms echt maanden duren, maar kan wel een goed effect hebben

1 like

Camouflage :eyes:

46 likes

Wat wil hij dan wel? Is toch net zo anoniem/onbekend als je wel via het forum waar een bekende van je op zit een nieuw huis wil vinden?

2 likes

Ben benieuwd of jullie ideeën hebben, want ik kom er niet helemaal uit.

Binnenkort gaan wij onze kozijnen en voordeur van de buitenkant laten schilderen. Uiteraard moet e.e.a. dan even open staan om te drogen. Maar wij hebben ook een binnenkat die wel ambities heeft om naar buiten te gaan (wij gaan iedere dag buiten met hem spelen in de tuin, maar hij mag daar niet uit. Wonen bij een spoor, drukke weg en ik vind het gewoon niet fijn dat hij in andermans tuinen komt etc.).
Dus ik weet niet goed hoe ik dit nu moet aanpakken.
Paar uur in een reisbakje is echt te zielig, maar ik dacht nu misschien een grote oude hondenbench te lenen zodat hij daar even in kan bivakkeren

Heb helaas geen afsluitbare kamer waar er geen kozijn geschilderd moet worden, anders had ik hem daar in gedaan.
Wat denken jullie?

Komen ze alles in 1 dag doen? Of kunnen ze het zo indelen dat eerst de ene helft gedaan wordt en dan de andere helft, zodat hij altijd een afgesloten ruimte heeft om in te blijven?

2 likes

Ja, dat ga ik eerst nog navragen. Maar van wat ik eerder begreep is dat ze wel alles in 1 dag schilderen, dus dat alles ook op 1 dag open moet staan.

Wij hebben zeg maar niet 39, maar 8 ramen + deur dus dat gaat wel redelijk vlot dan. :rofl:

1 like

Ik vind eigenlijk die bench nog niet zo’n gek idee. Die van mij bivakkeren daar ook graag. Misschien net als met een reismand alvast even neerzetten, dat hij/zij kan wennen aan het idee. Ook omdat er een andere geur aan zit.

Is je kat wel eens aan een lijntje geweest? Dat je die binnen ergens aan vast maakt? Maar als hij dat niet gewend is gaat hij daar ook van panieken

Wij hebben bij de schilder aangegeven dat het in 2 delen moest zodat er altijd een ruimte was waar het raam dicht kon. Was op dat moment geen probleem (direct bij offerte gevraagd) later wel maar dat is weer anders verhaal. Zou het zeker even overleggen. En een grote bench klinkt ook handig. Hier kan je zulke zaken ook lenen bij de dierenvoedselbank. Dus mocht je die in de buurt hebben is dat ook nog het informeren waard.