Wij gaan over een paar maanden verhuizen en ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen hier die een huis met meerdere verdiepingen hebben; hebben jullie 1 kattenbak of op elke verdieping een kattenbak? Wij hebben 2 katten trouwens.
1 kattenbak voor 2 katten. Staat op zolder. Daar kunnen ze rustig gaan zitten en vrij naartoe. In het vorige huis stond die in de gang bij gebrek aan verdere vrije toegang. Maar dat is niet zo’n succes als ze net hebben gepoept en de postbezorger aan de deur komt.
Dit klinkt goed! Bij ons staat de kattenbak nu in de keuken/woonkamer maar daardoor wel goed in het zicht. Het zal vast even wennen zijn maar dan ga ik het ook uitproberen op zolder
Voor katten wordt eigenlijk qua hoeveelheid kattenbakken het aantal katten+1 aangeraden. Dus ik zou zéker minimaal 2 kattenbakken doen, in elk geval op elke etage een.
En @Fetablokje klopt. Ik heb 1 kat maar 2 bakken staan. Hij heeft ook een voorkeur in welke bak hij poept en welke hij plast ![]()
Het ligt ook gewoon aan je katten. Ik heb 1 XXL bak voor mijn 2 katten en heb ook meerdere verdiepingen. Schep wel regelmatig en verschoon het elke week. Gaan ze prima op. Kan bijv wel zijn dat de kat zelf de zolder niet fijn vindt, dan mis je toch een bak op een andere verdieping. Maar als hij/zij het prima vindt daar hoeft het geen probleem te zijn.
2 kattenbakken op zolder en 2 beneden, drie katten hier! Ze hebben hier thuis in ieder geval een duidelijke voorkeur voor poepen in privacy: op zolder dus hahaha
Hahaha hier ook alleen poepen op zolder ![]()
Wij hebben er 1 beneden in de gang en 1 op zolder. En hier ook een zolder poeper. ![]()
Ze zeggen idd een bak per kat +1. Hele tijd maar 1 gehad omdat we de andere per ongeluk hadden gesloopt, maar merk dat ze 2 bakken wel echt prettiger vindt.
Ahh dat tongetje!
Dank jullie wel allemaal! Ga er dan toch zeker eentje beneden en eentje op zolder zetten om te beginnen
Ahh die ouwe sok van me moest wel wennen aan de hitte vandaag. Kan ook zo dramatisch neerploffen op een stukje schaduw ![]()
Grappig dat het allemaal zo verschillend is. Ik heb team bak en braad in de tuin.
Mijn kat ligt ook nooit in de volle zon en ligt heel tevreden te pitten in de schaduw ![]()
Ik heb er twee, eentje ligt het liefst in de volle zon op z’n rug te bakken en de andere chillt dan liever binnen waar het nog wat koeler is ![]()
De kat bij mijn ouders thuis is een tijdje terug plotseling overleden aan acuut nierfalen. Ze was pas 7 en ze was zó lief. Echt zo’n sociaal knuffelbeest, wilde de hele dag bij je zijn. Ze was ook helemaal gek op de hond.
Nu gingen mijn ouders deze week voor een kitten kijken. En mijn vriend en ik wilden ook al heel lang een kat, en we zijn nu eindelijk klaar met verbouwen dus we gingen ‘gewoon even mee om te kijken’. Niet gelukt natuurlijk. We wilden een kitten, maar hebben uiteindelijk ook nog een wat oudere herplaatser meegenomen. Ze wilde continu met ons knuffelen en was echt maatjes met de kitten.
Zo fijn dit te lezen ![]()
Ja, ik ben echt zo blij dat we dat gedaan hebben! Was een beetje impulsief omdat ze zo lief was en ik het zielig vond dat iemand haar ‘niet wilde.’ Maar geen seconde spijt van gehad. Ze wil de hele dag opgetild en geknuffeld. En voelt zich een soort van de moeder van de kitten, heel lief om te zien.