Kattentopic #4

Omg zo heette mijn kat ook 🥹

2 likes

Hij is in slaap gevallen op een kistje waar hij veel te groot voor is.

51 likes

Roxy is vandaag 10 :sparkles::white_heart::smiling_face_with_three_hearts:

56 likes

Is de kat al terecht?

1 like

Nee, niks meer van de kat gezien of gehoord :frowning: echt heel sneu.

2 likes

De kat van m’n ouders is net overleden, we zijn met z’n allen een weekend weg en hadden hem meegenomen omdat die stervende was. Fijn om bij elkaar te zijn en de poes nog te aaien.

Ik wil even het mooiste kattenverhaal delen van hem.
Het was eerst de kat van m’n broer (die had 'm weer overgenomen) maar die woonde een jaar lang te klein, dus toen woonden beide katten bij m’n ouders. Na een jaar gingen de katten weer terug naar m’n broer (kwartiertje lopen). 1 van de 2 katten was echt van hem dus, en deze werd ook een beetje gepest door de ander. M’n broer had nog gevraagd van willen jullie hem houden? Maar m’n moeder (die verzot was geraakt op deze kat) vond dat ze bij elkaar hoorden.
Nou m’n broer die katten even binnen houden maar zodra ze weer naar buiten mochten was deze kat binnen een dag weg. M’n broer heeft het meteen gedeeld online en iedereen wist het behalve m’n moeder, want dan zou ze zich alleen maar zorgen maken.
Een avond later had m’n moeder in bed het idee dat ze gekrab op de deur hoorde, maar dat leek haar stug dus ze is gaan slapen. Nou de ochtend erop kwam ze uit bed, liep naar de achterdeur en daar zat de kat :smiling_face_with_three_hearts:.
Hij heeft dus die hele route zelf terug gelopen, geen volledig bekende route voor hem.
Vanaf dat moment woonde hij prinsheerlijk bij mijn ouders, want toen vond m’n moeder toch wel dat die daar zelf voor gekozen had.

104 likes

Wilde even een knappe foto van Ares delen :smiling_face_with_three_hearts:

En dit had een leuke foto moeten zijn van onze slapende kitten en mij, maar hij lijkt overleden :sweat_smile:

Nog een maandje en dan mag 'ie bij ons wonen!

65 likes

Wou dat ik zo lekker kon slapen.

61 likes

Wat een mooie ogen!:heart_eyes:

2 likes

Uiteraard.

45 likes

Dolly is de laatste paar dagen zó achterlijk vroeg! We hebben een vrij vast schema qua eten en tijden maar ze miauwt nu al een aantal dagen 1,5/1 uur eerder zo mega hard :sob:.

Ons (= mijn kat en mij) heeft zo’n automatische voerbak hier heel erg bij geholpen. Mijn kat kon ook al 2 uur voor etenstijd onophoudelijk miauwen.

Met de voerautomaat koppelt hij eten krijgen niet meer aan mij. Heeft dus geen zin om tegen me te miauwen. Hij doet wel soms een uur een staredown met die bak haha, maar de bak geeft nooit toe. Is voor ons beiden veel rustiger geworden zo.

16 likes

Hier dezelfde ervaring als @Amarens! Had eigenlijk de smartfeeder voor als ik van huis was, maar toen mijn katten me om 4 uur 's ochtends gingen wakker maken voor eten ben ik begonnen met in de ochtend de smartfeeder aan te zetten.

En nu word ik niet meer gezien als degene die voert, maar die voerbak inderdaad. Echt een aanrader!

4 likes

Zelfde hier! Het miauwen stopte ook gewoon niet, wat we ook probeerden. Automatische voerbak met een timer was ook hier de enige oplossing.

1 like

Ik heb wel een voerautomaat maar Dolly eet eigenlijk alleen natvoer. En vind het niet hygiënisch om dat uren te laten staan, ongekoeld :frowning:. Ze krijgt in principe altijd op dezelfde tijd eten maar dit is nu echt vaak een ding sinds de wintertijd 🥹.

Ah ja met natvoer wordt het verhaal wel lastiger. Dat krijgen ze hier alleen 's avonds :sweat_smile:

Volgens mij bestaan er ook automatische voer automaten met een koel systeem erbij speciaal voor natvoer
Volgens mij oa van cat mate als ik niet vergis
Misschien heb je hier wat aan :blush:

2 likes

Mijn kleine pluizenvriendin :heart_eyes:

29 likes

Mijn katten zijn super statisch, krijg elke keer schokjes als ik ze aai en ze schrikken zich dan rot. Eentje rent nu zelfs elke keer weg als ik haar wil aaien, want ze voelt het al aankomen :cry:

Mijn kat is vandaag plotseling gestorven. Ik hoorde een klap vanuit de woonkamer en toen lag ze ineens daar en blies ze haar laatste adem uit. Ze was nog maar 3 jaar…

Ik ben aardig van slag en weet nu niet wat ik het beste kan doen. Alle uitvaartcentra zijn gesloten tot maandag. Iemand enig idee of ik haar in een doos kan laten liggen tot maandagochtend? Binnen of buiten?

13 likes