Kattentopic #4

Wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte met je verlies :white_heart:.
Als ik even google zijn er veel dierenuitvaartcentra open in het weekend alleen kost het helaas wel extra vanwege weekendtoeslag.
Anders zou ik haar niet in een doos laten liggen, maar in de vriezer bewaren zodat ze nog goed bewaard blijft.

2 likes

Jemig wat heftig om mee te maken :pensive: en dat je dan ook direct in de regelmodus moet

Bij mijn kat was het uitvaartcentrum ook al dicht maar toen ik het nr belde kreeg ik alsnog iemand aan de lijn en mocht ik hem na sluiting brengen. Misschien toch bellen om te kijken of ze een automatisch bandje met verdere instructies hebben? En anders een weekenddierenarts inderdaad

Heel veel sterkte de komende tijd :heart:

1 like

Heel veel troost, dikke knuffel! X

3 likes

Heel veel sterkte!!

1 like

Bedankt voor alle lieve reacties! Ik heb uiteindelijk nog een uitvaartcentrum gebeld, maar die kon niets betekenen tot na het weekend. Gelukkig heeft de spoed/weekend dierenarts aangeboden om haar in ontvangst te nemen totdat ze na het weekend opgehaald kan worden. Toch wel fijn aangezien mijn woning niet zo groot is en mijn andere kat wat angstig was toen hij haar zag liggen in de doos.

Fijn dat hier wat advies gegeven werd, want op het moment zelf was ik nogal in shock en wist ik even niet wat te doen. :heart:

13 likes

Ik zit een beetje met een probleem. Ik heb sinds een maand een nieuwe kitten (8 maanden oud) echt een schatje, maar met één probleem: hij is geobsedeerd met eten en doet er vrij veel voor. Ik heb voerkisten gemaakt zodat mijn beide katten enkel hun eigen eten kunnen eten. Werkte perfect, totdat kitten erachter kwam dat als hij heeeel snel is, hij met de grote kat mee door het kattenluik kan om het eten van de grote kat te eten. Heeft iemand nog tips hoe ik dit gedrag kan doorbreken? Mijn grote kat is helemaal dol op de kitten, dus die wordt ook niet boos als de kitten zijn brokjes opeet en omdat ik voer met automaat, ben ik er niet bij elk voermoment bij.

1 like

Kun je misschien timen dat de automaat van het kitten net iets eerder opent dan van de andere kat? Dan is je kitten hopelijk gefocust op zijn voer en gaat hij ook niet de kist in van je oudere kat

3 likes

Dat heb ik al geprobeerd, dan sprint hij uit zijn voerhok om netjes achter mijn grote kat aan te sluiten en zijn brokjes te jatten. Heb nu de weg ernaartoe lichtelijk gebarricadeerd zodat hij hopelijk net te laat komt, maar dat kan netter :joy:

Mijn katten hadden dit ook heel erg toen ze jong waren, je hebt er echt niks aan maar daar zijn ze gelukkig overheen gegroeid.
Heb je het idee dat de grote kat nu echt te weinig eten krijgt? Is het een ramp om dit te accepteren voor de momenten dat je er niet bij bent en te zorgen dat als je er wel bent dit niet kan gebeuren door de kitten achter een gesloten deur te houden oid?

1 like

Veel sterkte, het is echt naar om je kat zo plotseling te verliezen.

2 likes

Gelukkig begint de grote kat zijn voerbak eindelijk te verdedigen, maar anders zou hij idd echt te weinig krijgen. Hij krijgt nu precies genoeg voer voor zijn streefgewicht en merkte dat hij wel honger had doordat de kleine brokjes aan het stelen was.

Ik dacht dat mijn kat gewoon irritant aan het doen was en perse de meterkast wou bekijken gisteren maar nu hoorde ik vannacht daar allemaal rare geluiden uitkomen :sweat_smile:. Ik ging uit bed omdat ik dacht dat hij er weer aan het kloten was maar hij lag diep te slapen. Ik houd die kleine detective maar even in de gaten vandaag.

1 like

Oh hmm slim kitten wel :joy: aangezien je voerautomaten gebruikt neem ik aan dat je ze al zo’n 4 tot 6 keer per dag voert? Anders helpt vaker een (kleinere) maaltijd per dag misschien wel om die fixatie eraf te halen. Of misschien met je kitten voerspelletjes spelen? Een van mijn katten vind het geweldig als ik een brokje door de kamer gooi die zij moet zoeken bijvoorbeeld haha

Dit vinden mijn katten allebei ook geweldig! Alleen bij mij is de ene kat slechtziend, de ander slechthorend, dus ze gebruiken allebei andere zintuigen ervoor. Niet altijd even handig, haha. De asielkatten die gefixeerd zijn op eten vinden het vaak ook leuk trouwens. @Quinoa
Al hebben ze in het asiel ook wel echt voerpuzzels en dat werkt voor sommigen ook goed.

@Ceyina :frowning: Wat vreselijk! Veel sterkte!

2 likes

Ah dat lijkt me echt heel erg lastig. Ik heb weleens gehoord dat mensen hun kat CBD druppels gaven en dat het heel erg hielp om de kat rustiger te maken maar ik weet niet of je dat zomaar kan gaan doen.

3 likes

Ah dat is toch ook gewoon een heel verdrietige situatie. Dan kan je rationeel uiteindelijk best begrijpen dat een nieuw huisje het beste ie, emotioneel is iets heel anders. Succes met het maken van een keuze :heart:

3 likes

Wat een rottige situatie, zowel voor de kat als voor jullie. Weet niet of jullie het al gedaan hebben, maar misschien kan een katten gedragstherapeut eens met jullie mee kijken? Wellicht heeft die nog tips waardoor de kat relaxter wordt en bij jullie kan blijven :heart:

1 like

Late reactie dus misschien heb je al wat gevonden maar wat bij mijn katten hielp was om elke keer vlak voordat ze eten kregen een geluidje af te spelen. Ik gebruikte altijd een alarm geluid van m’n telefoon dat ik nooit voor iets anders gebruikte.
Duurde wel even voordat het 100% werkte, maar na een tijdje wisten ze dat ze toch pas eten zouden krijgen na dat geluid, dus dat daarvoor zeuren geen zin had.

3 likes

Mijn katten zijn me toch een partij verwend. Normaal gesproken verschoon ik elke zondag hun kattenbakken. Alleen sinds afgelopen zaterdag ben ik ziek dus kan ik ze nu even niet verschonen. Dus wat doen ze, ipv of een vieze bak accepteren of buiten plassen wat ook gewoon kan, ze plassen naast de bak.

4 likes

Heb vorig weekend de kerstboom opgezet en mijn katten zijn al hun opvoeding bekant vergeten :joy: ze zijn vijf jaar, dit is het vierde jaar dat ze een kerstboom meemaken en opeens willen ze in de boom klimmen en met de kerstballen spelen?? Gelukkig zijn het plastic ballen want heb er afgelopen dagen al vier vanonder de bank/kast gevonden haha

6 likes