Kattentopic #4

Dit denk ik ook idd. En misschien en dan mouse achtig zodat het dan heel fijn is?

2 likes

Ben ik weer

Deze zijn twee dagen geleden aan komen lopen bij vrienden zonder moeder. Gelukkig mogen ze blijven en zullen ze goed verzorgd worden :smiling_face_with_three_hearts:

51 likes

Hahaha wat een druktemakers :grin:

Mijn kat heeft het eerste jaar van haar leven op straat geleefd en daardoor heeft ze gingivitis ontwikkeld. Ze mist ook wat tandjes en kiezen. Ze krijgt gourmet gold mousse en dat gaat er goed in. Ik koop altijd een doos met meerdere smaken voor de afwisseling. Ze eet ook wat zachtere snoepjes

2 likes

Ja, foto’s maken was ook moeilijk want ze zaten geen moment stil :joy:

Dankjewel!

Ik was door foto’s aan het scrollen en kwam een ‘leuke’ selfie tegen met mijn kat :sweat_smile:

25 likes

Mijn twee bange opvangkatjes zijn geadopteerd :heart: Ze hebben samen een thuis gevonden na maanden zoeken. Zo blij voor hen. De zwarte werd enkele maanden geleden na 3 dagen terug gebracht omdat ze zich onder de zetel verstopte :melting_face: zo blij dat het is goed gekomen. :heart_eyes:

35 likes

Na 3 dagen ook. Dan heb je toch ook geen gevoel. Wat fijn dat ze samen ergens heen kunnen.

10 likes

Op dag 3, 4 en 5 kreeg ik een paniekerige telefoon dat het echt niet ging. Dan op dag 6 een sms: “we zullen ze wel houden”. :eek: heb echt de grootste onzin ooit van :sparkles: teken van het universum :sparkles: vertelt zodat ze toch terug werd afgestaan :heart:

4 likes

Hoe is het voor jou als je opvangkatten een thuis hebben gevonden? Is dat ooit alleen maar leuk/makkelijk?

Vind het zo knap dat je ze opvangt!

1 like

Bij sociale “standaard” katjes is het heel makkelijk. Die blijven meestal maar een paar weken en dan vinden ze een thuis. Daarvan weet je dat ze na een paar dagen oke gaan zijn en daar maak ik mij 0 zorgen over.

De bange katjes die weken of maanden nodig hebben om gesocaliseerd te worden zijn veel lastiger. Maar ik geniet 1000x harder van die bangerikken, voor hen kan je echt het verschil maken tussen een warme definitieve thuis of terug een leven als straatkat. Die kruipen ook zo veel dieper in je hart. Veel verdriet als ze hun thuisje vinden, maar ook super veel voldoening en blijdschap. :heart:

17 likes

Oh wat een dotjes! Fijn dat ze samen een thuis hebben gevonden en wat goed dat je dit doet! Ik heb er altijd veel bewondering voor. Ik stuur de opvangster van mijn kat eens in de zoveel tijd nog eens een update (mijn kat was ook een heel speciaal geval haha) en dat vindt ze ook heel fijn. Kan me voorstellen dat dat voor haar een bevestiging is dat ze echt een verschil bij mijn kat heeft kunnen maken en dat ze er goed aan gedaan heeft de kat bij mij te plaatsen

1 like

Ik ben elke keer blij een update van jou te lezen in dit topic :heart:

3 likes

Aah wat een schatjes. Wat leuk dat ook de bangeriken een huisje gevonden hebben.

Mijn twee katten komen uit hetzelfde nestje van bij een opvanggezin (gevonden als kitten ergens gedumpt toen ze één dag oud waren). Een van de twee is super sociaal en houdt van bezoek, de andere is altijd bang geweest. Hij heeft zich de eerste week onder de zetel verstopt. Na een tijdje was hij niet meer bang van mij en echt een knuffelbeest, maar hij bleef bang van bezoek.

Het heeft vijf jaar geduurd voordat hij kon wennen aan mijn moeder, die wekelijks op bezoek komt, rustig in haar bewegingen is, en van katten houdt (en hem verwent met snoepjes waar hij gek op is). Van de ene dag op de andere heeft hij besloten om haar te vertrouwen, en nu is hij niet van haar weg te krijgen als ze op bezoek komt.

Bij ander bezoek ging hij zich steeds verstoppen onder het bed op de tweede verdieping. Hij is vorige maand negen jaar geworden en opeens is hij van niemand nog bang en komt hij er met bezoek lekker bij liggen, zelfs met zijn buikje naar boven. Dat had ik niet meer verwacht, maar heel leuk om te zien, ik ben oprecht heel trots haha :smiling_face_with_three_hearts: Ik weet ook totaal niet waar dat vandaan komt ineens.

20 likes

Ik moet binnenkort met mijn twee beestjes naar de dierenarts want ze zijn bijna een jaar bij mij (:partying_face:) maar heeft iemand de ultieme tip om een angstige kat in een reismand te krijgen? Ik heb haar nog nooit op kunnen pakken en ze is ook niet erg snoepjes gedreven oid. Ik had de dierenarts gevraagd om een kalmeringsmiddel oid maar dat was er niet/gaven ze niet… Hulp van een ander kan eigenlijk ook niet want daar is ze nog 100x banger van.

En ben vooral bang dat ze zo’n stampei gaat maken dat ik daarna de wat makkere poes (die zich overigens OOK nooit op laat pakken) zich dan gaat verstoppen en ik ze allebei niet in een reismand krijg :upside_down_face:.

Ik zet meestal de reismand een aantal dagen vantevoren in de kamer, met een lekker dekentje er in, en geef ze dan wat snoepjes of liquid snack in het mandje. Zo zijn ze niet zo achterdochtig als ik de mand pak en ze dan ook gelijk er in moet zien te krijgen!

2 likes

Dat was sowieso het plan inderdaad! Maar deze zijn allebei ook niet zo happig op ergens ín liggen/kruipen :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

1 like

Hij gaat steeds op het randje liggen, valt dan in slaap en dondert van het bankje af :expressionless::crazy_face:

30 likes

Ik zet de reismand bij hun chillplekken. Doe er een deken in van hun en een t shirt of zo met mijn geur. Eetbakjes vlakbij zodat ze wel in de buurt moete komen. En deze staat er vaak 4/5 dagen van te voren. Die van mij zijn gek op natvoer, dus leg dat bakje er ook nog wel eens gevuld in. En ik heb voor de bange kat een mand die van boven opengaat ipv zo’n ouderwetse waarbij je ze naar binnen moet schuiven. Die mand ook expres wat groter gekocht zodat hij niet zo opgesloten zit.

1 like