Een van mijn katten krabte veel rond zijn oren, wastte zich veel en had een kale plek op z’n buik dus ik naar de dierenarts. Dat wassen en krabben is waarschijnlijk stress (ben hoogzwanger en afgelopen tijd redelijk wat verbouwingen/vreemden in huis dus kan dat wel rijmen en hij heeft wel vaker wat stressgerelateerde klachten gehad) en de kale plek op zijn buik zit te hoogte van zijn blaas, de dierenarts drukte ook op een bepaalde plek op zijn rug en toen haalde hij uit dus dat was gevoelig en was ook ter hoogte van de blaas, ze wilde urine checken op blaasgruis oid. Vandaag belde ze dat de zuurgraad wel iets hoger is en er wel iets of wat kristalvorming te zien is, maar echt blaasgruis kon ze het (nog?) niet noemen.
Ze raadde nu aan om qua voer over te stappen op Specific Crystal management brokken, dus dat heb ik nu maar snel besteld want nog geen tijd omgehad om uitgebreid uit te zoeken wat er nog meer is, maar dat merk verkopen ze ook bij hun in de praktijk dus logisch dat zij dat natuurlijk aanraadt.
Is er ook nog ander voer dat ik kan kopen?
Ik kom wel veel voer tegen voor urine problemen, is dat dan (nagenoeg) hetzelfde als Crystal management?