Kattentopic #4

Ja!

Ze lagen zo zoet samen in de vensterbank te wachten tot ik klaar was met douchen. Daarna begon Emma (links) Skadi te wassen en toen was het hap in dat oor :sweat_smile::joy:

27 likes

Hebben jullie tips voor goede en stevige accessoires voor aan de muur? Zo’n klein parcours en eventueel een slaapplekje. Wordt dat überhaupt gebruikt door jullie katten? Aan/afraders?

@Sedana had dat, misschien heeft zij ervaringen voor je?

1 like

@Hiphopopotamus Jazeker! Ze zijn er hier dol op. Gewoon lekker hoog liggen en krabben. Soms spelen ze erop maar meestal niet. Ik heb een deel van de intratuin en de rest van Zooplus.

3 likes

Ik ga eens wat leuks uitzoeken dan! En dan afwachten of ze het gebruikt haha

Ik lees hier al een tijdje mee, maar hopelijk kan ik binnenkort meeschrijven - we gaan dinsdag kennismaken met twee kittens uit een asiel! :black_cat:

21 likes

Een van mijn katten krabte veel rond zijn oren, wastte zich veel en had een kale plek op z’n buik dus ik naar de dierenarts. Dat wassen en krabben is waarschijnlijk stress (ben hoogzwanger en afgelopen tijd redelijk wat verbouwingen/vreemden in huis dus kan dat wel rijmen en hij heeft wel vaker wat stressgerelateerde klachten gehad) en de kale plek op zijn buik zit te hoogte van zijn blaas, de dierenarts drukte ook op een bepaalde plek op zijn rug en toen haalde hij uit dus dat was gevoelig en was ook ter hoogte van de blaas, ze wilde urine checken op blaasgruis oid. Vandaag belde ze dat de zuurgraad wel iets hoger is en er wel iets of wat kristalvorming te zien is, maar echt blaasgruis kon ze het (nog?) niet noemen.
Ze raadde nu aan om qua voer over te stappen op Specific Crystal management brokken, dus dat heb ik nu maar snel besteld want nog geen tijd omgehad om uitgebreid uit te zoeken wat er nog meer is, maar dat merk verkopen ze ook bij hun in de praktijk dus logisch dat zij dat natuurlijk aanraadt.
Is er ook nog ander voer dat ik kan kopen?
Ik kom wel veel voer tegen voor urine problemen, is dat dan (nagenoeg) hetzelfde als Crystal management?

Mijn poes kreeg ook blaasgruis toen ik hoogzwanger was en in de kraamweek etc door de stress. Ze plast helaas nog steeds niet altijd op de kattenbak, maar wel altijd op zo’n plasmatje ernaast dus naja het is wat het is.

Zij eet deze brokken op aanraden van de dierenarts:
IMG_0626
(Takke duur)

1 like

Mijn katten eten dit ook! Ik bestel altijd via zooplus en dan een zak van 9 kg, dat scheelt qua kiloprijs enoooorm. Gaat hier gewoon in een bak die ik kan afsluiten en dan blijft t prima

2 likes

Oh trouwens en als ik haar wat anders geef omdat ik het weer vergeet te kopen dan stinkt haar poep veel meer dus win win

Oh ja ik wilde net vragen of ze dit dan nu nog eet aangezien die stressvolle periode voorbij is, maar wel dus.
Heb nu een zak van 7kg besteld van die van Specific, maar hou deze wel in m’n achterhoofd!

1 like

Mijn kat eet deze ook, maar dan de modarate calorie. Vind hij lekker! Vooral het natvoer ā€˜morsels in gravy’ is hij gek op. En het belangrijkste, al zeker 5 jaar geen blaasgruis.

3 likes

Als ze komende dinsdag nu ook even om half 3 zo liggen :rofl::rofl:

28 likes

Waarschijnlijk tot dinsdag half 2šŸ˜‚ maar ik duim mee hahaha

9 likes

Dan doe ik gewoon een uur vtv al de deurtjes dicht hoor 🄹🄹

1 like

Natuurlijk zijn ze allebei niet in de buurt van die dingen te vinden vandaag.

Heb gelukkig nog even uitstel van executie want werd net gebeld of ik ook om 16:15 kon komen in plaats van 15:00. Dus hopelijk ligt er straks in elk geval één van de twee in een reismand 🄹

5 likes

Succesā¤ļø kan zo stressvol zijn.

1 like

Ohh zoo herkenbaar dit. Sterkte en succes!

1 like

Het was een drama. Heb beide dames kunnen ā€˜vangen’ maar bij de dierenarts echt een shitshow.

De dierenarts vroeg ook naar kalmeringsmiddel en toen bleek dat de gabapentine heel slecht leverbaar is :upside_down_face: daarom zei de assistente dat ze niks hadden toen ik de afspraak maakte. Wordt hier pas weer in week 30 geleverd oid.

Never again in elk geval. Kreeg zelfs een hartslagmelding op m’n horloge 🄹