Kattentopic #4

Welke kattengrind gebruiken jullie? Ik ben er zoveel geld aan kwijt. Met een zo’n grote zak van 8 euro kan ik één keer allebei de bakken vullen.

2 likes

Gewoon van de lidl. Soms catsan van de ah als het bij de lidl op is. Maar dat wordt niet altijd in dank afgenomen door de heren.

3 likes

Happy Home Hygiene Puur, is iets van 7,50 euro voor 10 liter en je krijgt een heel klein beetje korting als je meer tegelijkertijd koopt bij Pets Place. Ik vind dat eigenlijk relatief goedkoop; ik had eerst in elk geval duurder grind maar kreeg dit een keer per abuis en hier doen ze het ook prima op. Ik vul een grote kattenbak met 1 zo’n 10 liter verpakking en dan hoef ik het pas na 2 weken helemaal te verversen (tussendoor elke dag scheppen natuurlijk).

1 like

Ik gebruik die van de Lidl of Aldi. Bij de Aldi heb ik wel de duurdere.

1 like

Sivocat. Kun je kopen bij hornbach of bauhaus en is 8 nog iets voor 12 liter. Dat is voor mij vooralsnog de beste prijs/kwaliteit die ik kon vinden. Soms doe ik er lidl grit bij als ze die weer in XXL verpakkingen hebben.

Ik schep sowieso elke dag, soms 2 keer maar ik maak de hele kattenbak maar eens per 3/4 weken schoon met compleet nieuw grit erin. Tussendoor vul ik dan gewoon aan wanneer nodig.

2 likes

Gaat lang mee en blijft lang ‘fris’ ruiken. En de katjes ruiken naar babypoeder als ze van de bak af komen :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik vind die van de Lidl de beste die er is, qua geurtjes/gemak/… Mijn katten zijn er ook tevreden van en willen geen andere. Soms hebben ze ook XL-verpakkingen in de aanbieding maar niet altijd.

Ik heb ook een vraagje. Mijn ene kat heeft veel last van roos. Ik heb van de dierenarts een soort poeder/supplement gekregen maar ben er eigenlijk vergeten over door te vragen aangezien hij toen heel ziek was en mijn hoofd er niet naar stond. Nu is hij inmiddels terug helemaal gezond maar de roos is precies meer geworden, dus ben nu begonnen met dat poeder te geven (hij vindt het niet lekker). Misschien hebben jullie nog tips voor roos?

1 like

Ik moet een van mijn katten ook een vies poedertje geven en ik roer het door een liquid snack zodat ze het niet meer proeft, misschien is dat een idee?

2 likes

Moet het per se kattengrit zijn? Mijn kat gaat goed op houtkorrels, geeft ook een stuk minder zooi tov grind met al dat graven. Bij de huisdiervoordeelshop halen we 3 zakken van 25 liter voor €28,50. Als houtkorrels niet werken bij je kat dan heb ik niks gezegd!

Ja geen idee ze hadden dat eerst wel maar ik begrijp niet helemaal hoe dat werkt. Dan kan je ook niet scheppen toch?

De drollen wel maar de houtkorrels neemt de urine op en dan verpulvert het. Doe meestal eens in de twee dagen een laag korrels erbij en 1 à 2 keer in de week de bak verschonen!

1 like

Ik heb klonterend spul maar van hout (zaagsel ofzo weet ik veel precies) en ik vind het te gek? Het schept juist supermakkelijk. Schep de plas er in z’n geheel uit en er blijft niks achter. Ik was laatst bij iemand anders om paar dagen te helpen en daar was van dat standaard grijze korrelsspul en daar vielen de klonten juist supersnel uit elkaar en door de gaatjes van het schepje, vond het zo onhandig.
En vond dat grijze spul ook stinken (ook zonder inhoud zeg maar) die houtsnippers ruiken van zichzelf dus naar hout, top.

2 likes

Dit klinkt goed! Hoe heet dit spul?

Oh ja sorry cats best is het!
image

4 likes

1 a 2 keer in de week bak verschonen?!?

Jezus chill

2 likes

Das toch vaak?

2 likes

Ik vind 2x wel veel, maar 1x wel heel normaal. Het is dat ik het duurdere grind heb van AH, maar bij andere supermarktversies die ik heb geprobeerd zou 1x per week echt te weinig zijn.

1 like

O dat had ik echt niet verwacht. Ik deed met een pak van de jumbo 2 weken. Nu heb ik een xxl kattenbak en 2 pakken en dan red ik het 3-4 weken. Ik schep wel zo vaak mogelijk en als het kan gelijk als ze geweest is.

1 like

Ja ik heb ook een xxl bak en schep gelijk; maar ik vond die van de jumbo wel echt ruiken na een tijdje. Maarja, ik heb wel echt een supersonische neus en ik woon in een appartement, kan me voorstellen dat als de bakken ergens apart staan of op zolder ofzo het minder vaak hoeft. O, en ik heb idd 1 bak, dus kan me voorstellen dat als ze lekker 50/50 gaan op die 2 het ook al scheelt.

1 like