Ik heb klonterend spul maar van hout (zaagsel ofzo weet ik veel precies) en ik vind het te gek? Het schept juist supermakkelijk. Schep de plas er in z’n geheel uit en er blijft niks achter. Ik was laatst bij iemand anders om paar dagen te helpen en daar was van dat standaard grijze korrelsspul en daar vielen de klonten juist supersnel uit elkaar en door de gaatjes van het schepje, vond het zo onhandig.
En vond dat grijze spul ook stinken (ook zonder inhoud zeg maar) die houtsnippers ruiken van zichzelf dus naar hout, top.
Dit klinkt goed! Hoe heet dit spul?
Oh ja sorry cats best is het!

1 a 2 keer in de week bak verschonen?!?
Jezus chill
Das toch vaak?
Ik vind 2x wel veel, maar 1x wel heel normaal. Het is dat ik het duurdere grind heb van AH, maar bij andere supermarktversies die ik heb geprobeerd zou 1x per week echt te weinig zijn.
O dat had ik echt niet verwacht. Ik deed met een pak van de jumbo 2 weken. Nu heb ik een xxl kattenbak en 2 pakken en dan red ik het 3-4 weken. Ik schep wel zo vaak mogelijk en als het kan gelijk als ze geweest is.
Ja ik heb ook een xxl bak en schep gelijk; maar ik vond die van de jumbo wel echt ruiken na een tijdje. Maarja, ik heb wel echt een supersonische neus en ik woon in een appartement, kan me voorstellen dat als de bakken ergens apart staan of op zolder ofzo het minder vaak hoeft. O, en ik heb idd 1 bak, dus kan me voorstellen dat als ze lekker 50/50 gaan op die 2 het ook al scheelt.
Ik vind die van de jumbo ook echt niet te doen qua geur! Had het laatst 1x gehaald en echt nooit meer. Met die van de AH heb ik er niet zoveel last van.
Wat bizar dat dat zo verschilt. Ik heb die paarse doos, hygiëne heet het…
Mijn kat komt net terug van buiten en is steeds een beetje aan het kokhalzen en spuugde een paar keer schuim/slijm uit. Nu ligt ie rustig op zijn normale plekje, maar je ziet dan dat ie zich niet echt zichzelf voelt en er iets dwars lijkt te zitten. Hoop dat het snel beter gaat met m.
Edit: vannacht weer een paar keer overgegeven en niks gegeten/gedronken. Even geleden toch weer gaan eten en wat gedronken, hopelijk is ie er een beerje overheen! Zo zielig als je ziet dat ze ergens last van hebben. Als het niet beter ging had ik toch maar de dierenarts gebeld voor overleg.
Prijzig, maar nog steeds het beste spul.
Zit er misschien een grasspriet of zoiets vast?
Ja zoiets zal het wel zijn denk ik. Maar normaal lijkt ie er sneller vanaf te zijn. Ik hou het maar even in de gaten!
Hij loopt altijd het rondje met de hond mee als hij de kans krijgt. Hier even genieten van de zon. Hij is 9 inmiddels, echt mn spirit animal ![]()
Vaccineren jullie een binnenkat elk jaar? Ik had het er vandaag met vrienden over en niemand vaccineerde hun kat wanneer ze nooit buiten kwamen. Een ander vond het alleen handig om dan ook een beperkt bloedonderzoek mee te nemen om zo eventueel al snel te kunnen ingrijpen.
(Achtergrond, mijn kat is in januari van dit jaar ingeslapen door nierfalen vanwege cystes op z’n nieren. Hij is net geen 10 geworden. Heb bijna een jaar lang met een terminaal zieke kat geleefd en dat met alle liefde gedaan alleen was het emotioneel heel zwaar. Er speelde op dat moment nog meer aan narigheid. Nu is het tijd om z’n broer weer te laten vaccineren en ik raak zo in de stress. Wel of niet vaccineren? Bloed laten controleren? De niercysten waren de niet erfelijke variant maar botte pech. Maar hoor nu ook dat vaccieren ook weer risico’s met zich mee brengt.)
Kortom, ik kan er even niet meer helder over nadenken.
Eerste paar jaar wel laten vaccineren, maar nu al zeker 4 a 5 jaar niet meer. Twijfel wel om nu met die bloedonderzoeken te beginnen, hij is net 8 geworden.
Mijn kat is net vijf geworden en heb elk jaar in augustus een afspraak voor vaccinatie en algehele gezondheidscheck. Wegen/oortjes/tandjes etc. Ze is een binnenkat maar gaat soms in de tuin. (Of loopt de voordeur uit)
Zo’n algehele controle en vaccinatie kostte me vorig jaar 41,50 (even opgezocht haha) dus voor de prijs zou ik het niet laten. Waarom zou je het niet doen vraag ik me vooral af? Ik vind het een prettig gevoel dat ze elk jaar even gezien wordt.