Ik liet ze in principe elk jaar vaccineren + controle, behalve 1 jaar ivm luiheid/geen zin omdat ik het altijd heel stressvol en kut vond en in die twee jaar tussen de twee momenten dat ze wel gezien zijn in, is één van m’n katten z’n hele gebit naar de klote gegaan en achteraf had hij dus waarschijnlijk heel veel pijn. Had echt spijt dat ik het jaar daarvoor niet gewoon op controle was geweest.
Ze komen sinds kort wel buiten dus nu ga ik daar natuurlijk weer mee verder. Bloedonderzoek weet ik niet? Mijn katten zijn nu 8 en heb mijn dierenarts er niet over gehoord. Om eerlijk te zijn ben ik ook wel sceptisch over het preventief doen van onderzoeken, zeker omdat ik het vooral geadverteerd zie bij praktijken die zijn aangesloten bij de grote commerciële organisaties anicura en evidensia; mijn “zelfstandige” dierenarts raadt dat volgens mij niet aan. Voor veel medisch preventief onderzoek (zowel voor mens als dier) geldt dat als je gaat zoeken je mogelijk wel wat vindt (en een partij als anicura en evidensia zal waarschijnlijk dan ook adviseren daar op te handelen, waarbij je je kan afvragen of dat de kwaliteit van leven van je huisdier echt verbetert).