Ik vind die van de jumbo ook echt niet te doen qua geur! Had het laatst 1x gehaald en echt nooit meer. Met die van de AH heb ik er niet zoveel last van.
Wat bizar dat dat zo verschilt. Ik heb die paarse doos, hygiëne heet het…
Mijn kat komt net terug van buiten en is steeds een beetje aan het kokhalzen en spuugde een paar keer schuim/slijm uit. Nu ligt ie rustig op zijn normale plekje, maar je ziet dan dat ie zich niet echt zichzelf voelt en er iets dwars lijkt te zitten. Hoop dat het snel beter gaat met m.
Edit: vannacht weer een paar keer overgegeven en niks gegeten/gedronken. Even geleden toch weer gaan eten en wat gedronken, hopelijk is ie er een beerje overheen! Zo zielig als je ziet dat ze ergens last van hebben. Als het niet beter ging had ik toch maar de dierenarts gebeld voor overleg.
Prijzig, maar nog steeds het beste spul.
Zit er misschien een grasspriet of zoiets vast?
Ja zoiets zal het wel zijn denk ik. Maar normaal lijkt ie er sneller vanaf te zijn. Ik hou het maar even in de gaten!
Hij loopt altijd het rondje met de hond mee als hij de kans krijgt. Hier even genieten van de zon. Hij is 9 inmiddels, echt mn spirit animal
Vaccineren jullie een binnenkat elk jaar? Ik had het er vandaag met vrienden over en niemand vaccineerde hun kat wanneer ze nooit buiten kwamen. Een ander vond het alleen handig om dan ook een beperkt bloedonderzoek mee te nemen om zo eventueel al snel te kunnen ingrijpen.
(Achtergrond, mijn kat is in januari van dit jaar ingeslapen door nierfalen vanwege cystes op z’n nieren. Hij is net geen 10 geworden. Heb bijna een jaar lang met een terminaal zieke kat geleefd en dat met alle liefde gedaan alleen was het emotioneel heel zwaar. Er speelde op dat moment nog meer aan narigheid. Nu is het tijd om z’n broer weer te laten vaccineren en ik raak zo in de stress. Wel of niet vaccineren? Bloed laten controleren? De niercysten waren de niet erfelijke variant maar botte pech. Maar hoor nu ook dat vaccieren ook weer risico’s met zich mee brengt.)
Kortom, ik kan er even niet meer helder over nadenken.
Eerste paar jaar wel laten vaccineren, maar nu al zeker 4 a 5 jaar niet meer. Twijfel wel om nu met die bloedonderzoeken te beginnen, hij is net 8 geworden.
Mijn kat is net vijf geworden en heb elk jaar in augustus een afspraak voor vaccinatie en algehele gezondheidscheck. Wegen/oortjes/tandjes etc. Ze is een binnenkat maar gaat soms in de tuin. (Of loopt de voordeur uit)
Zo’n algehele controle en vaccinatie kostte me vorig jaar 41,50 (even opgezocht haha) dus voor de prijs zou ik het niet laten. Waarom zou je het niet doen vraag ik me vooral af? Ik vind het een prettig gevoel dat ze elk jaar even gezien wordt.
Tegenwoordig wel omdat ze wat ouder zijn (12 en 13). Vind het fijn om ze elk jaar even te laten checken en dan ook meteen vaccinatie. En vorig jaar voor het eerst ook een bloedonderzoek.
Het is niet het geld wat me tegen houdt (na vorig jaar vallen alle rekeningen mee), het is meer mijn eigen stomme angst dat er juist door vaccineren wat mis gaat of dat er wat tijdens het bloedonderzoek ontdekt wordt. (En dat klinkt heel onlogisch maar ik heb vorig jaar geen leven gehad omdat alles om de zieke kat draaide.)
Dan kan je er maar beter optijd bij zijn om je kat leed te besparen toch? Dieren kunnen niet zeggen wat ze dwars zit en of ze pijn hebben!
Trekken jullie binnenkatten de warmte een beetje? Ik probeer op verschillende manieren koeling aan te bieden en ben vandaag thuis gebleven om ze te monitoren met 30 graden. Volgens mij gaat het wel oké met ze, maar ben toch bang dat ik iets over het hoofd zie.
Ja hoor, volgens mij kunnen katten best goed tegen de warmte. Hij slaapt wel wat meer nu, maar dat is prima. Denk niet dat je je heel veel zorgen hoeft te maken.
Eventueel kan je zorgen dat ze wat extra vocht binnen krijgen, maar verder kan je niet veel doen denk ik
Ja, maar niet elk jaar. De vaccinatie die mijn katten krijgen is goed voor 3 jaar. Mijn katten komen niet buiten maar bijv kattenziekte kan door mensen mee naar binnen worden gebracht door schoenen of kleding.
Mijn katten liggen vooral op bed te slapen en zijn niet heel actief. Heb een koelmatje neergelegd waar ze af en toe op liggen en in de slaapkamer een teiltje water gezet. 1 Kat vindt het namelijk leuk om soms met wat water te spetteren.
In de woonkamer heb ik een rolbare airco, merk wel dat ze het geluid en de wind daarvan echt niet prettig vinden dus minder in de woonkamer komen. Maar zonder die verkoeling is het al helemaal niet uit te houden.
Ik vond deze tips wel goed. Op een koelmatje willen die van mij niet liggen, maar die handdoek met een fles in vinden ze fijn.
@Swelgje ik liet ze vroeger niet jaarlijks vaccineren, maar sinds dit jaar wel. Ik heb sinds dit jaar een nieuwe dierenarts en ze heeft me uitgelegd waarom het zo belangrijk is om dit te doen. Je wil niet dat je poezen ziek worden door iets wat met een vaccin gemakkelijk vermeden had kunnen worden. Als binnenkat kunnen ze wel degelijk ziek worden door dingen die je meeneemt van buiten (via schoenen) maar ook door voedsel bv.
Dank jullie wel voor het meedenken. Ik was gisteren echt zo geschrokken over hoe vreemd ik werd gevonden in het vaccineren. En na alles wat er met mijn andere kat is gebeurd is het een heel gevoelig onderwerp geworden. (Ik wil juist het beste voor mijn kat en dan de suggestie dat ik hem er kwaad mee deed of dat hij er een risico op kanker mee opliep maakte me echt in paniek.)
Ga met de dierenarts overleggen over bloedonderzoek en dan dat advies volgen.