Kattentopic #4

Ahh wat vervelend dat je er te ziek voor bent! Schep je dan ook niet tussendoor leeg?

Mijn kat gaat volgens mij dus niet buiten naar de wc? Als ze lang weg is geweest is bet eerste wat ze doet naar de bak gaan.:dizzy_face:

Ja ik schep wel gewoon dus het is ook wel een beetje diva gedrag. Ik had geen kattengrind in huis en omdat ik ziek was kon ik niet naar de winkel om het te halen. Inmiddels zijn de boodschappen binnen en zijn de bakken verschoond :joy:

1 like

Zou er iets in de bomen zitten dit jaar? Mijn oudste kat heeft elf jaar lang nooit naar de kerstboom omgekeken en nu kan ze er niet vanaf blijven.

1 like

Doet mijn kitten ook, die kwam laatst voorbij met een (ongebruikte) schoonmaakhandschoen die ik heel snel heb afgepakt. Hij pakt alles wat ook maar een beetje naar eten ruikt of op eten lijkt :thumbsup:

Ik had hier een kat die een pakje noodles had geopend. :joy:

4 likes

Toen mijn kat een kitten was jatte ze altijd stukken tomaat van bord, en verstopte zich dan gauw onder een kast oid en als een gek eten omdat wij er dan weer achteraan gingen om die tomaat af te pakken😬

Ze eet nog steeds graag groente (en fruit, maar vooral sla, spinazi, paprika, doperwten)

7 likes

Ik was vanmorgen mijn ontbijt aan het eten, had onder andere honey loops, wat fruit, vitaminepillen etc. Onze kat zat met zn pootje wat te grissen en had een honeyloop te pakken, ik dacht ach laat haar maar ontdekken/eten, dat kan geen kwaad. alleen kreeg ze die niet doorgebeten, toen liet ze het even uit haar mond vallen, was het gewoon mijn gemberwortelcapsule /vitaminepil waar ze op zat te kauwen. Ik schrok me rot en heb meteen gegoogled, nu blijkt dat geen kwaad te kunnen(ze had t ook niet doorgeslikt) maar werd wel even flink alert dat het zo ook fout kan gaan.

2 likes

Ik was laatst ook zo’n snoepketting aan het eten en had het elastiekje even op de salontafel neergelegd. Mijn kitten had die dus ook te pakken en opgegeten :thumbsup: vond het elastiekje de volgende dag terug in zijn poep toen ik de kattenbakken verschoonde.

3 likes

Pure wanhoop :rofl:

Sorry maar ik ben zo verliefd op jouw naakte beesten echt amazing. Natuurlijk niet leuker dan mijn harige maar een goede tweede plek!

3 likes

Mijn kat doet dit ook de hele dag door! Wel alleen als hij bij mij ligt. Eind van de avond is het dekentje altijd helemaal doorweekt van het sabbelen.

20 likes

@Friemel Mijne doet dit met vlagen ook, als hij naast me op de bank ligt en ik in het dekentje gewikkeld lig

2 likes

Lekker kerstig🄰

47 likes

Onze kitten is tijdelijk op koolhydraatarme en vezelarme voeding gezet omdat hij nog steeds aan de dunne is (2 keer wormenkuur, nu z’n 2e Giardiakuur, lijkt nu de goeie kant op te gaan). Hij krijgt nu dus natvoer en ik geef ze even apart eten. M’n andere kat is daar niet echt over te spreken en heeft geen zin meer in z’n brokken dus eigenlijk wil ik ze tijdelijk samen natvoer geven, ik vind dat nl zielig en ben een softie.

Maar goed, lang verhaal kort, mijn vraag: is natvoer sowieso koolhydraatarm en vezelarm omdat er meer vlees in zit of moet dit persƩ kip+rijst zijn? Ik kan er op internet niks over vinden.

1 like

Ik weet het niet, maar kan je niet gewoon op de verpakking/voedingswaarden kijken? Het lijkt mij dat daar gewoon de verhoudingen/grammen koolhydraten vetten eiwitten vezels op staan!

Oh wat dom dat ik daar niet aan gedacht heb, bedankt!

2 likes

Ik geef mijn katten o.a. Almo nature natvoer. Enige bestanddelen zijn vlees en een klein percentage rijst, dus heel natuurlijk.

Bijv kip is licht verteerbaar en goed om te geven als ze last van hun darmen hebben. Bouillon zorgt er ook voor dat ze lekker veel vocht binnen krijgen.

3 likes

Dank je, ik had hier 1 blikje van, nog uit het kittenpakket, dus die hebben ze gedeeld vanavond. En ik heb nog Edgar en Cooper liggen, was ik helemaal vergeten maar die kunnen ze ook samen eten.

2 likes

Ik vind het zo leuk als mn katten om elkaar heen draaien als ze natvoer krijgen. Echt een soort katten zwanenmeer.

17 likes

Ja alleen zijn mijn benen vaak ook onderdeel van de voorstelling en ik heb daardoor al zovaak half op mn smoel gelegen met een open zakje natvoer

10 likes