Kattentopic #4

Ik heb/had ook 2 allergische katten en gebruik Dechra Catmalt en daar kunnen/konden ze beiden tegen.
Hier kun je zien wat erin zit: Dechra CatMalt | Kat | Bestellen | Medpets.nl

Maar ik weet natuurlijk niet waar jou kat allergisch voor is. Iig heb ik gekeken of er geen smaak toevoeging zoals bijv kip, rund, zalm etc in zat.

1 like

Ik vind het ook zo fascinerend dat mijn ene kat echt ruikt naar een verrotte vismarkt uit z’n bek, maar de vacht die hij wast met diezelfde adem ruikt naar de hemel.

9 likes

O dat ziet er wel goed uit. Ik weet niet goed waar ze allergisch voor is. Idee is nu een voedselallergie en een omgevingsallergie. Ik neem aan dat dit goed moet gaan als er geen dierlijke ingrediënten inzitten. Ze krijgt nu op zich ook vlees maar waarvan de eiwitten in kleine stukjes ‘geknipt’ zijn.

Vonden jouw katten het lekker? Of was het strijd om het te geven?

2 likes

Is toch altijd lastig hè, om erachter te komen wat het precies is. Mijn kat krijgt idd ook die opgeknipte eiwitten, Royal Canin Anallergenic. De eerste kat die een allergie had ook en dat gaat bij beiden goed.

Nou, de eerste kat was er bang voor xD totdat er een een andere kat bij kwam die het met smaak opeet en sindsdien lustte de kat die er bang voor was het ook haha.

De 2 katten die ik nu heb eten het beide met smaak op, die komen er al mauwend aan als het doosje horen. Maar met katten weet je het natuurlijk nooit. Mijn allereerste kat vond het namelijk niks :see_no_evil:

1 like

Haha ja ik snap er ook dus niks van dat die vacht zo lekker ruikt :joy::joy:

Ik voel me echt dom. Ik heb zo’n krab karton gekocht, daar zit kattenkruid bij. Wat moet je ermee? Als ik het erop gooi komt het er aan de onderkant weer uit :joy:
(En als ik er niets opgooi wordt er ook niet naar omgekeken natuurlijk)

Ik leg zo’n krabkarton in een doos.
Dan blijft het kattenkruid in de doos, maar ook de stukjes karton.

Mijn kat krabt dat karton echt helemaal in stukken.

4 likes

Ik heb vandaag de dierenarts gemaild en zowel laxapast als catmelt zijn zo goed als allergeenvrij!
Misschien fijn voor anderen om te weten.

Ik ga het morgen kopen :crossed_fingers:

2 likes

Succes, hopelijk vind jouw kat het ook gewoon lekker!

@Bird ik gebruik die zakjes nooit en ze krabben er graag zonder ook aan :stuck_out_tongue:

1 like

Oja slim, dankje. @Rowrow ja hier gebeurt nu dus helemaal niets haha

1 like

Dan denken dat je het weg wilt doen, dan gaan ze het vaak ineens gebruiken xD nee, maar je kunt ook evt catnip spray gebruiken op het karton.

1 like

Nog bedankt voor alle tips! Afgelopen dagen flink aan de schoonmaak geweest. Vandaag ook met de tapijtreiniger de bank, deurmat, stoelen en gordijn gedaan. Maar ook met sopje groene zeep deep clean van de woonkamer en keuken, veel afgenomen, haar vrij gemaakt. Gedweild en het ruikt nu weer neutraal :smile: benieuwd of het komende dagen zo blijft. Maar had eerst na dweilen dat ik wel het frisse schoonmaakmiddel rook maar ook de mufheid. Die lijkt nu weg!

Ook nog rondje met uv lamp gedaan en zie niks spannends. Robot stofzuiger weer schoon en filter vervangen. Lastig aan te wijzen of er 2 ding was dat stonk, maar denk dat alle beetjes geholpen hebben.

6 likes

Skadi heeft haar kap weer om, ze is zo verdrietig. Super zielig natuurlijk maar ik moet ook wel lachen om hoe dramatisch ze is :joy:

6 likes

Ik ben op vakantie en ik mis mijn katten dan altijd heel erg dus ik heb een camera zodat ik naar ze kan kijken. Maar ik ga echt stuk om hoe mijn katten daarop reageren:

41 likes

Moest gelijk hieraan denken toen ik die koppies zag.

21 likes

In plaats van dat mijn poes gewoon vliegen of muggen of andere irritante insecten vangt komt ze net aan met een vlinder……

1 like

Valt bijna van d’r stoel af

22 likes

Mijn kat moet geopereerd worden :sob: het is waarschijnlijk een cyste van een melkklier maar misschien is het iets ergers en dan moet ze een grotere operatie om de hele rits melkklieren weg te halen. Ik vind het zo zielig

Hebben jullie katten wel eens touw/draad/garen o.i.d. opgegeten? Een van onze kittens heeft hoogstwaarschijnlijk een stuk of tien centimeter loshangend draad van een gordijn ingeslikt. Net bij de spoeddierenarts geweest, die gaf aan dat hij nog te klein was voor een scopie en braken lukte helaas niet. Afwachten dus. Hij ligt nu te slapen (had nergens last van), maar wat een stress. Hopelijk blijken onze zorgen voor niets te zijn

Ja mijn kat eet touw en veters. We proberen het bij hem weg te houden, maar is toch wel eens “mis” gegaan. Maar het komt er altijd aan de andere kant weer uit :sweat_smile: als een soort uilenbal in de rest van een drolletje.

Hopelijk bij jouw kitten ook. Want ik heb geen idee of het ook wel mis kan gaan? Kan het ergens aan vast komen te zitten?