Kattentopic #4

Wij hebben in het begin met onze katten ook echt een rotte Giardia periode gehad, was echt hel. En dit voer heeft echt al het verschil gemaakt, we hadden echt meerdere Panacur kuren, maar met dit voer erbij was het ineens snel over. Ik kocht het bij zooplus. Er is ook natvoer van, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Ongevraagd advies misschien, maar na al die ellende kon ik de dierenartsassistente die me dit aanraadde wel zoenen.

3 likes

Dank je! Dit had ik nog van onze andere kat (had destijds een darmbacterie) maar mag hij nu juist niet hebben omdat daar juist extra vezels in zitten. Vezels en koolhydraten mag hij even niet nu.

1 like

Ik kwam vandaag deze vreselijk mooie kat tegen. 🥹 Had nog nooit een kat met zo’n bruinige vacht in het echt gezien.

42 likes

Ik zoek een katproof, maar wel gezellig vloerkleed. Iemand tips/ervaringen? :joy:

1 like

Wat bedoel je met katproof?

Ik vind dit de leukste vachtlengte na zn trimbeurt, zo wollig

38 likes

Dit is mijn laatste foster kat van het jaar! Ze is door iemand gevonden in het bos, echt in the middle of nowhere dus waarschijnlijk gedumpt. Ik heb haar Leaf genoemd.

Ze is ongeveer 5 maanden oud maar vrij klein omdat ze een beetje mager is. Ze is echt de perfecte kat, ze is heel chill en lief ook tegen vreemden en in vreemde situaties. Ze liep echt na 5 minuten al rond alsof ze altijd al bij ons woonde. En ze wilt constant knuffelen en op je liggen :smiling_face_with_three_hearts:

En het beste nieuws is dat mijn vaste katten oppas haar gaat adopteren! Zij was op zoek naar een zwarte kat en dit was liefde op het eerste gezicht!

60 likes

Wat leuk en een mooie afsluiting van het jaar. :grin:

1 like

Wat schattig 🥹
Misschien een stomme vraag maar waarom was ze op zoek naar specifiek een zwarte kat? Klinkt zo alsof ze de kat als mode-item ziet maar dat kan ik me niet voorstellen als je kattenoppas bent.

In mijn ervaring heeft het merendeel van de mensen wel een bepaalde voorkeur voor kleur. Mijn collega’s en ik hebben ook bepaalde katten die we leuker vinden. Zo ben ik gek op siamezen en lapjeskatten en heb ik een collega die van zwarte en tuxedo katten houdt en een ander die weer fan is van oranje katten :woman_shrugging:t3:

Ik zou nooit een kat adopteren alleen voor de kleur maar kleur + karakter vind ik niet zo gek!

11 likes

In dit geval juist de goede kant op, zwarte katten zijn helemaal niet zo populair om te adopteren

23 likes

Ik heb ook een zwarte en dat is de liefde van mn leven. En ik vind het heel fijn dat ik haar haren niet overal op zie. Met mn witte kat liep ik de hele dag met een roller in mn hand.

2 likes

Pfff ik lees wat er gebeurd is met een zwangere kat in Lelystad en hoeveel katten daar al dood zijn gevonden en zijn vermist en vind het zooo erg dat een persoon dat kan doen. Word er zo bang en verdrietig van. Zou mijn kat echt niet buiten durven te laten daar :sob:

3 likes

Dank je! Gaf ik onze hond wel altijd maar de geur van het vlees zelf (die bloedgeur) houdt me tegen. Ruikt Carni ook zo sterk?

Jaa zwarte dieren zitten vaak het langste in asiels :pleading_face::pleading_face::pleading_face:

2 likes

:heart_eyes::white_heart: die oogjes

46 likes

Er zijn 3 bloempotten gesneuveld vandaag. Meneer weet van niks.

35 likes

Natuurlijk niet, hij bezat niet de cel.

Als je de pagina ‘all orange cats share one brain cell’ niet kent, is dit heeel random sorry

7 likes

When is it your turn with the braincell? :joy: love die filmpjes/memes

4 likes

Leaf is heel ziek geworden helaas. Ze eet sinds dinsdag niet meer en ze doet niks behalve slapen. Ze is heel erg misselijk. Ben 2 keer naar de dierenarts geweest en ze heeft anti misselijkheid injecties gehad, medicijn om eetlust op te wekken en verschillende antibiotica maar niks lijkt te werken.

Helaas is er verder niet zoveel aan te doen behalve haar vloeistoffen geven en proberen aan het eten te krijgen. De dierenarts denkt dat ze in de komende 1/2 dagen of beter gaat worden of zal overlijden :sob:

8 likes