Kattentopic #4

Hoeveel jaar heeft dat geduurd?:joy:

2 likes

Cute :heart_eyes: ik heb ook echt leuke kattenbankjes gezien voor in m’n nieuwe woning, maar ik ben toch bang dat de mijne er niet op wil :joy:

1 like

5 jaar :sob: maar zo zie je maar, nooit de hoop opgeven :joy:

@Theekransje doen!! Misschien is het net de lucky one

4 likes

Ik had een specifiek mandjespeciaal gekocht omdat dat ongeveer moest van zijn gastgezin “ja ligt hij elke avond in!”. Pas toen dat ding op marktplaats stond, vond ik hem er opeens in :joy:

1 like

@Fetablokje @Quinoa (lekkere combi trouwens): hier was een afgetrapte doos favoriet :joy: ik heb hem moeten wegdoen want hij viel letterlijk uit elkaar, bij dezelfde webshop besteld, was het ineens een groter formaat doos… wat denk je: afgekeurd.

2 likes

Mijn kat is vorige week dichtbij bij de snelweg gevonden, super schrikken en sindsdien houden we hem binnen en hebben we spullen gekocht om onze tuin cat proof te maken, dit alles kan over 2 weken gemonteerd worden. Hij is vanochtend helaas weer ontsnapt toen ik aan het werk was en mijn moeder, die oppast, de deur opendeed voor de pakketbezorger. Hij is weer gespot bij de snelweg en naar een dierenarts gebracht, niks aan de hand gelukkig maar ontzettend schrikken! De ramen in ons huis gaan naar buiten open dus op die manier wil hij er ook uit en bij elke beweging (deur of raam open) zijn we bezig hem tegen te houden of eerst een tussendeur te sluiten omdat hij eigenlijk de hele tijd voor de voor- of achterdeur zit te miauwen. Ik heb ook drie kinderen die natuurlijk hun best doen maar soms glipt er nog wel eens een langs of tussen hun benen. Ik ben gewoon bang dat hij weer weg is en het straks fout gaat. Op de locale FB groep word ik ook met de grond gelijk gemaakt dus fijn :thumbsup:

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar dit is wel het laatste waar je je iets van moet aantrekken. Een van de vele redenen waarom ik Facebook verwijderd heb, is de hoeveelheid mensen met een ongevraagde en ongefundeerde mening :joy:

2 likes

Ontwormen?
Als het lang geleden is, kan je dat eventueel nog eens herhalen.

1 like

Ah, wat naar! Wel heel fijn dat de tuin dan binnenkort wordt afgezet. Hopelijk lukt het om 'm de komende tijd ook nog goed in de gaten te houden.

Waar komen die hevige reacties door?

Meneer moest vandaag weer zijn jaarlijkse vaccinaties krijgen en oh, wat heeft ie daar toch steeds een stress van, arm beest. Het mandje is eng, hijgen in de auto en je zo stil mogelijk houden bij de dierenarts. Weer terug verliest ie een hoop haren en daarna gaat ie gelukkig weer verder met de orde van de dag. Ik denk steeds, wat doe ik m aan :sweat_smile:

1 like

Dat is absoluut waar! Facebookgroepen zijn echt een evil plek, je moest eens weten waar ik allemaal voor uitgemaakt ben :sweat_smile:

@Lumos Het is wel lastig want hij probeert continu te ontsnappen maar we zijn extra alert nu natuurlijk dus dat lukt niet. Omdat hij dus voor de tweede keer richting die drukke weg is gegaan werd er geschreven dat ik het op mijn geweten heb als er een ongeluk zou gebeuren en dat ik mijn kat graag plat terugvind en dat soort nare dingen. Gelukkig zijn de comments nu uitgezet :smiling_face_with_tear:

1 like

Echt mensen die zelf geen katten hebben én totaal wereldvreemd zijn. Iedereen weet toch dat je een kat met een missie niet tegen kan houden. Ze glippen binnen 1 micro seconde zo langs je benen met 180 km/u de deur uit als ze dat graag willen.

Hopelijk lukt het je om de tuin goed af te schermen. Heb je al een idee voor de voordeur? Of kun je daar met een tussendeur werken? Ik zie wel eens mensen die (voor hun hond) een uittrekbaar (kinder) hekje tussen de deur en kozijn plaatsen, maar ik denk dat een kat daar zo overheen springt??

Zoiets

1 like

Mijn kat zou hier echt binnen een halve seconde overheen springen

6 likes

https://www.bol.com/nl/nl/p/ssscat-afweer-spray-voor-katten/9300000180304036/?Referrer=ADVNLGOO002041-S--9300000180304036-PMAX-C-22288089015&gad_source=1&gad_campaignid=22298489029&gbraid=0AAAAAD5OnmN5-thw9dMRWb_gCFWC2fuH9&gclid=Cj0KCQjw5JXFBhCrARIsAL1ckPv7D8jmljMeO_JrSXlY79mzXupzdAgDTFDG23Jg1N89saIIsrwRsyUaAmxaEALw_wcB

Misschien zoiets bij het raam? Zag dat Jackson Galaxy dat ook wel eens aanraadt als het niet op andere manieren gaat. Dat is voor mij beetje de eis qua diervriendelijkheid :joy:

2 likes

Nouja laten we wel eerlijk wezen. Ik denk dat als er hier iemand had gepost: zo bizar. Ik heb vandaag voor de tweede keer in vier dagen dezelfde kat praktisch op de snelweg gevonden hadden er hier ook mensen gezegd: hoe kun je dat als baasje laten gebeuren, hij had wel dood kunnen zijn en niet ach ja kan gebeuren. Dus zo vreemd vind ik die reacties niet, dat ze kut zijn om te lezen als het om jouw kat gaat die echt elke keer per ongeluk ontsnapt is wat anders en dat snap ik heel goed.

1 like

Dank voor de tips! Ik ga me er weer even in verdiepen, de voordeur blijft namelijk wel een zwakke plek. We zijn voor nu best lang bezig met hem zoeken als de bel gaat zodat we hem veilig kunnen stellen en tussendeuren kunnen sluiten.

@Druppels Ja, ik snap de bezorgdheid ook heel goed, wij vinden het ook ontzettend gevaarlijk natuurlijk. Maar kleine kanttekening; mijn kat ontsnapt niet continu, hij komt al langere tijd buiten rondom mijn huis/straat en is dus 2 weken geleden de eerste keer in de buurt van de snelweg gevonden. Sindsdien houden we hem met veel oplettendheid binnen en is hij daarna 1x ontsnapt en dus gelijk weer naar dezelfde plek teruggegaan. Het ging mij inderdaad vooral om de hardheid van de reacties zonder de situatie te weten.

1 like

Voor de voordeur:

3 likes

Een van de katten van mijn broer en schoonzus is vandaag doodgebeten door een hond uit de buurt :disappointed: de verwondingen waren te erg dus ze is ingeslapen. Ik was erbij, moest mijn neefjes ophalen zodat ze afscheid konden nemen. Zo zielig, het arme beestje.

2 likes

Ik las dit van de week ook op Facebook en ik wist niet dat dat zo’n ding was? Heftig zeg :pensive:

Lekker lummelen op bed. Warm lijfje tegen m’n hoofd

16 likes