Kattentopic #4

Ja echt zo triest. Het zou gaan om een hond uit de buurt die vaker ‘losbreekt’. Kan toch niet. Nu is het een kat wat al heel verdrietig is, maar het kan ook een kind zijn. Ik hoop dat er iets aan de hond en de baasjes vooral gedaan gaat worden.

Dit snoetje :heart:

29 likes

Hiiii

26 likes

Bram is 13 jaar en dus al wat ouder. Hij mag naar buiten (slaapt ‘s nachts binnen) en is zo’n beetje in en om het huis, hij is nooit ver weg. Slaapt veel en lijkt zich wel meer te vervelen of is hij gewoon oud? Hij heeft zo’n puzzel eetbak om het wat leuker te maken en verveling tegen te gaan op advies van de dierenarts maar nog steeds miauwt hij vaak om eten, ook al heeft hij nog genoeg.

Ik zie wel eens vaker van dit soort filmpjes voorbij komen dat men dan een kitten erbij neemt voor de kat zodat die een maatje heeft. Kan dat echt zo werken of is dat meer projectie? Bram had eerst een broertje maar die is al jaren geleden overleden. Ze hadden best vaak ruzie waarbij Bram vaak aan het kortste eind trok dus heb het toen zo gelaten.

https://vm.tiktok.com/ZGdakGY5F/

2 likes

Charlie is 12 en hij matcht ook wel met je beschrijving. Ik denk ook wel eens, het zou leuk zijn als hij een maatje heeft, maar tegelijkertijd is het een vrij lastig portret en wordt hij best lijp van andere katten :sweat_smile: dus vrees dat dat geen goede oplossing zou zijn.

Het zou wel heel fijn zijn als het werkt voor je kat!

1 like

Wij hadden ook altijd het gevoel dat onze kat een soort verlatingsangst had en een beetje depri was, vooral als we de deur uit gingen en zij dus alleen was. Uiteindelijk een tweede geadopteerd en daar werd ze helemaal wild van, ze moest er niks van hebben. Toch doorgezet en na vier maanden konden ze eindelijk samen. Ze zijn geen beste vrienden, maar ze doen wel kattendingen samen die wij nooit met ze zouden kunnen doen. Spelen, achter elkaar aan rennen, af en toe een lik en een tik. Ik merk wel dat er echt van opgeknapt is en niet meer zo depri.

3 likes

13 is al best wel oud, ik zou het persoonlijk niet doen, al helemaal niet als hij vroeger ook niet goed met andere katten kon!

Ik heb zelf een oudere kat en 2 die jonger zijn erbij genomen en ze moet echt niks van hen weten. Ze is dan echt een bejaarde die gewoon met rust gelaten wil worden :joy:

3 likes

Hebben jullie aanraders voor wat grotere reismanden? Ik heb 2 katers van 6+ kilo en ontevreden over een van de twee huidige reismanden, ze zijn beiden meerdere keren ontsnapt doordat ze het deurtje openbeukten, zelfs met een extra spanband eromheen. De laatste keer naar de dierenarts was ook een drama. Ik las positieve berichten over een mand van Curver, maar op bol.com las ik reviews over mede-Houdini’s…

2 likes

Niet perse een tip, maar ik weet dat de Curver kattenbak vrij klein is dus zou goed checken of er afmetingen bij staan

3,5 week geleden kwam deze panter erbij in huis nadat mijn kleine meid enig kat was 7 jaar lang.
Ze doet het echt zo goed en ik ben zo trots op haar :sob::heart: ze zitten niet constant bij elkaar, maar we proberen het een paar keer op een dag (uiteraard helemaal opgebouwd)

En deze foto als schaal, want op de bovenste foto ziet hij er kleiner uit dan hij werkelijk is

35 likes

Is sowieso iets wat ik goed moet checken idd.

2 likes

Wat fijn dat het goed gaat! Weet nog dat je dat wel spannend vond

2 likes

Nog steeds wel, maar het gaat echt met de dag beter. Hij vindt echt alles prima en trekt zich er niks van aan als zij blaast, waardoor Rosie maar wegloopt. Hij brengt zelfs zijn speeltjes naar haar toe. En als het teveel voor haar wordt, gaan we samen in de slaapkamer zitten

3 likes

Wat een leuke inrichting! :heart_eyes:

2 likes

Ahh wat een leuke update! Echt fijn dat hij toch is meegekomen en het zo goed gaat!

Dat ze zo dichtbij elkaar liggen na 3,5 week is echt een goed teken! Dat duurde bij die van mij wel een jaar :smiling_face_with_tear:

2 likes

Wat een leukerds!

2 likes

Geen specifieke tip, maar ik zag laatst een reismand voor kleine/middel honden. Het deurtje zag er ook wat steviger uit dan de deurtjes van katten reismanden. Toen ik het zag dacht ik ‘o misschien handig voor mijn 6,5 kilo kat’.

1 like

Ja, het kon eigenlijk ook niet anders. We hebben de eerste week wel echt stress gehad, met name om Rosie. Daarom ben ik ook blij verrast dat het zo snel gaat. Ik ging echt uit van maanden werk. Na de foto stond Rosie wel op om aan de staart van Bags te snuffelen om vervolgens te blazen, daarna schrok ze van zichzelf en liep ze snel weg, om daarna Bags verbluft achter te laten haha. Als zij zich zo naar hem gedraagt, kijkt hij verbaasd mijn vriend aan van ‘what did I do?’. Maar hij is heel geduldig met haar, maakt zich kleiner als zij zich geïntimideerd voelt en maakt kirrende geluiden naar haar.

6 likes

Awww 🥹🥹🥹

4 likes

Ik had van Curver die bovenlader, daar pasten m’n katers van 5 en 8,5 kg goed in! En zijn er niet uit ontsnapt, als je dat schuifje dicht doet dan zit het echt wel stevig

1 like