Kattentopic #4

Als je instelt dat de katten niet naar buiten kunnen kan de kat die buiten is nog wel naar binnen maar de kat die binnen is niet meer naar buiten. Je kan helaas niet per kat instellen dat de 1 wel naar buiten mag en de ander niet. Het katten luik werk ook op chip waardoor alleen jou katten naar binnen kunnen.

1 like

Dank voor je uitgebreide uitleg. Dit is precies wat ik zoek!

Geven jullie supplementen aan je (volwassen/oudere) katten? Die van mij worden met een maand 7 jaar en ik zat eraan te denken om ze iets te geven tegen artrose? Ik heb nog niet het vermoeden dat ze ergens last van hebben, maar ze worden wel ouder en ik wil ook niet dat ze pijn lijden voordat ik het door heb (aangezien ze goed zijn in het verbergen van pijn)

Nee. Heb er nooit aan gedacht dat “te moeten”, maar nu dus wel. Bedankt :joy:

2 likes

Zo schattig elk jaar van de dierenarts krijgt mn kat een kaartje om te herinneren aan haar jaarlijkse gezondheidscontrole en vaccinatie

Zit er elk jaar weer op te wachten haha

19 likes

Zijn er specifieke maatregelen m.b.t. brandveiligheid die jullie getroffen hebben met het oog op jullie kat(ten)?

We zijn een tijdje terug verhuisd en vooralsnog gaan onze twee kittens niet naar buiten. Bij de adoptie kregen we ook stickers mee die je op je deur kunt plakken om aan te geven dat er huisdieren zijn, dus vandaar dat het in me op kwam

1 like

Waar voor maatregelen dan (buiten de sticker die je noemde)? Ik heb hier eigenlijk nog niet over nagedacht

2 likes

Ik heb verder alleen de twee reismandjes van zolder gehaald en één beneden gezet, de ander op de bovenverdieping, zodat we er snel bij kunnen als het nodig is, en een oude kussensloop erbij (las online dat je daar ook makkelijk je kat tijdelijk in kan doen als het echt nodig is)!

Denk dat er ook weinig is dat je kunt doen behalve voorzichtig zijn en andere algemene voorzorgsmaatregelen voor brandveiligheid treffen maar vond die kussensloop en stickers nog wel goede tips!

3 likes

Oude kussensloop is slim! Reismandje duurt sowieso half uur voor we ze daar in krijgen dus geen optie. Ons ““plan”” is dat mijn partner ons kind haalt, ik onze kat. Als we langs de voordeur naar buiten kunnen, grijp ik de autosleutel mee en gooi de kat in de auto. Langs de achterkant, kat in de tuin (daar kent ze het).

2 likes

Echt een leuk voordeel van dit grauwe en koude weer is dat ze eindelijk weer op schoot komen :heart_eyes::heart_eyes:

27 likes

Mijn kat kruipt als hij het koud heeft ook onder de dekentjes, en dat is zo lief en gezellig :pleading_face:

3 likes

Aaah ja, de mijne ook :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Jaaa in de tent noem ik dat hahahaha

2 likes

Uiteindelijk toch de Curver gedaan, nadat we die in een dierenwinkel hebben kunnen checken op scherpe randjes. Hij lijkt ook op de heupwasmanden van ons, waar de katten ook graag inspringen
Nu staat het mandje al een week beneden en heb ik één van de twee katers zover gehad dat hij er zelf inspringt en met het klepje open een rondje door het huis kan lopen. Stukken beter dan het drama van een maand geleden.
Iedereen die heeft meegedacht, bedankt!

1 like

Heb jij een oudere kat die deze kattenbak gebruikt?
Mijn kat wordt echt steeds meer een opaatje, hij heeft al open bakken maar nu stond hij vanochtend opeens weer naar achteren te plassen. Ik zoek dus een bak met een rand eromheen maar wel een grote ingang voor mijn oude lobbes. Ik heb die modkat gezien maar dat lijkt me zo’n hoge opstap, en ook dit lijkt me een uitdaging voor een ouder wordende kat. Iemand dé tip voor een grote bak met rand, zonder hoge instap en zonder ‘plafond’?

1 like

Mijn oudste kat is 7 (en lui en dik). Ik vind de ingang best groot. Die van mij lopen er makkelijk in. Denk dat de instap een paar cm hoog is. Miep die plast echt heel hoog, soms wel tot een cm of 5 onder de rand :upside_down_face:. Maar geen ongelukjes meer gehad sinds ik deze bakken heb.

2 likes

Ik zoek een kattenluik voor in een binnendeur (van kamer naar kamer) met een flap tegen de tocht die niet mega plasticy oogt (a la mijn kattenbak) maar ook niet €500 is (Tomsgates). Iemand een tip?

Zelf maken vind ik spannend, want wil niet dat hun staart vast komt te zitten. Maar als iemand een goed klus-plan heeft kan ik ook zelf aan de slag.

1 like

Gewoon zoiets?
https://www.bol.com/nl/nl/p/kattenluik-wit-met-tunnel-4-vergrendelingsstanden-weerbestendig-maat-l/9300000006211129/?Referrer=ADVNLGOO002041-S--9300000006211129-PMAX-C-22298485123&gad_source=1&gad_campaignid=22288091223&gbraid=0AAAAAD5OnmPjpeHjO6H0_rqPpX_QLCbNx&gclid=EAIaIQobChMI6tS5vqL6jwMVgJKDBx3VwDaBEAQYASABEgLzh_D_BwE

Ik vind dit dus niet zo heel mooi omdat het helemaal van plastic is 🫣
Hij hoeft verder ook niet op slot te kunnen dus er hoeven geen knoppen op ofzo. Gewoon een klapdeurtje wat een beetje helpt tegen de tocht.

1 like

Ik denk dat ze met een reden van plastic zijn. Makkelijk open te duwen voor je katten, makkelijk schoon te maken, doet geen pijn als ie ze per ongeluk in het gezicht slaan etc.

3 likes