Hahaha ja mijne ook! Piest altijd op een puppy matje op de deurmat
@Echo
Ik heb een aanstellerige kat die zodra ik één voet in de keuken zet uit die bak sprint alsof dr leven er vanaf hangt. Zo overdreven. ![]()
Mijn kat ligt en zit vaak op de bovenkant van de kussens van de bank, omdat deze daardoor vies worden maakte ik die vanmiddag schoon. Nu viel het mij op dat dit ook lichtjes naar urine ruikt. Het is niet onder geplast maar op verschillende plekken zit een klein kringetje van een druppel urine.
Ze heeft geen moeite met plassen en plast ook geen kleine beetjes.
Hebben andere hier ook wel eens last van gehad?
Binnenkort moet ze weer naar de dierenarts dan zal ik het ook daar bespreken.
Nee, heb dit nog nooit gehad met mijn kater. Wel eens dat er nog wat nat kattengrid aan zijn kont hangt, maar dat is anders als ik het zo lees.
Zou het inderdaad even navragen
Weet niet hoe oud je kat is maar misschien kunnen ze een beetje incontinent worden? Net als mensen zeg maar? ![]()
Dat zou ook kunnen. Ze is nu 7 jaar, voor mijn gevoel niet heel erg oud.
Voor mijn gevoel wast ze zich niet als ze heeft geplast ze sprint dan weer naar binnen en komt met klauwen vol met aarde aan en gaat dan liggen. Terwijl mijn andere kat zich uitgebreid gaat wassen.
Dan hangt het misschien nog een beetje in de vacht. Mijn kat wast dat er dus af, maar als die van jou dat noet doet kan het dat zijn.
Pff, hoe doen jullie dat met meerdere katten als er buiten de bak wordt geplast? Ik heb een vermoeden welke kat het is (de ander heb ik nog nooit betrapt op buiten de bak plassen namelijk), ben al eens naar de dierenarts geweest met m hiervoor en het werd gegooid op stress. Nu is er vannacht weer geplast, maarja ik weet niet zeker of hij het was. De urine die er nu lig opvangen en wegbrengen voor controle heeft geen zin meer toch omdat je niet weet hoe lang het er al ligt?
Het gebeurd niet met regelmaat dus ergens denk ik dan “het is een ongelukje” en wil ik ze de spanning van een bezoek aan de dierenarts niet aan doen, maar ik wil ook wel weten waarom en wie er dus af en toe buiten de bak plast. Schoonheid van de kattenbak lijkt er niets mee te maken te hebben.
Hoeveel bakken heb je en waar staan ze? Zou dat soort dingen ook voor jezelf even nalopen om te kijken of daar misschien een oplossing in zit
2 bakken, 1 boven en 1 beneden. ‘s nachts zijn ze beneden dus hebben ze 1 bak, dat is al 4 jaar zo dus zou dat nu dan een probleem zijn? Er is wel veel veranderd afgelopen jaar (verhuizen, verbouwen, baby) dus heb al standaard zo’n feliway ding in het stopcontact en omdat ze dus vermoedden dat 1 kat stress had/wat op z’n blaas sloeg ook voer voor (beginnende?) blaasproblemen. Qua bak, plaats van de bak, grind enz is niks veranderd.
Zou eens een extra bak beneden erbij proberen, misschien door al die veranderingen dat nu 1 bak dan nu wel een probleem kan zijn.
Dot moet je willen/kunnen maar wij hadden een camera neergezet om te zien welke kat het was. (Goedkope webcam.) Bij ons was de oorzaak toch stress. Achteraf werd kat 1 af en toe gepest door z’n broer en een buiten-kat die tegen onze voordeur aan plaste waardoor onze kat dat ook vanuit binnen ging doen. (Katten schrik buiten strooien lijkt daardoor de oplossing.) En kat is nu alleen dus dat scheelt hem ook wat stress. (Maar die oplossing was niet de bedoeling.)
Ja daar had mijn man het ook al over, dan weten we iig wie het is. Ik denk ook wel dat we dat gaan doen om medische dingen ook (opnieuw) uit te laten sluiten. Ga zo iig even een extra bak voor beneden halen, kijken of dat zou kunnen helpen.
Haha ja dat graven is echt intens. Ik zeg altijd ‘doe de groetjes aan X (onze onderbuurman)’.
Krijg ook echt tyfus van dat geluid van al die grindkorrels die je dan zo hoort vallen op de vloer als ze eruit gaan.
Hahaha je om 1 of andere reden raak ik
echt
overprikkeld
van dat geluid
Mijn kat stond in zijn eigen drol vanochtend waardoor ik een heel spoor van poep pootjes door het huis zag gaan ![]()
Ik huil bijna van geluk hoor, ik heb ze allebei meegenomen (ze zijn hun hele leven al bij elkaar) en we zijn nu ongeveer 45 minuten thuis en Saar ligt al op schoot ![]()
![]()
Ach wat lief
mooie tekening heeft ze!
Oh wat lief!