Omg ik ontdek dit topic nu pas. Genieten al die lieve kiekjes van jullie katten š„¹
wat zieligā¦hopelijk komt het toch nog goed.
Hoe gaat het nu?
Ze leeft nog maar het gaat nog niet beter. Ze is echt flink ziek, ze heeft hoge koorts en nog steeds geen eetlust. Ze moet kokhalzen van eten.
Ik heb haar gisteren naar mijn collega gebracht omdat ik op vakantie ga. Zij is een vet tech en heeft heel veel ervaring met zieke katten. Het enige wat we kunnen doen is haar in leven houden door dwangvoeren en vloeistoffen geven.
Omdat we geen oorzaak kunnen vinden en tot nu toe de medicijnen niet lijken te helpen ben ik bang dat ze misschien een ziekte heeft die niet te genezen is.
Jeetje wat heftig en moedeloos⦠Ook dat er geen oorzaak voor wordt gevonden.
Hoop toch dat het de goede kant opslaat.
Hebben ze ook een bloedtestje gedaan bij de dierenarts? Mijn vorige kat werd ook plots ziek en dat lag aan de niertjes. Dat konden ze zien en direct (helaas) ook melden dat daar niets meer aan te doen was. We hebben enkel nog een infuus geprobeerd om te kijken of de waarden weer zakten.
Waars heb je hier niks aan maar weet dat er, net als bij mensen, verder onderzoek mogelijk is.
Thanks voor je berichtje! Omdat het een foster kat is en niet mijn eigen kat heb ik niet zoveel te zeggen over de behandeling of welke testen er worden gedaan.
Er wordt o.a. gedacht aan FIP en dat kan je niet testen helaas
Maar inmiddels in Amerika wel behandelen tochā¦
Er is een medicijn voor wat illegaal is. De dierenarts kan dat dus niet voorschrijven.
Was dat het verhaal met iets dat mensen kochten op aliexpress etc?
Hopelijk komt Leaf er weer bovenop.
Heb net alle kerstballen uit de kerstboom gehaald, omdat ik elke ochtend wakker werd met gebroken ballen en net 1 kat zelfs een gebroken bal probeerde te eten???
We gaan volgende week waarschijnlijk kijken bij het asiel of we een tweede kat kunnen adopteren. We denken namelijk dat onze kat graag een vriendje zou willen. Ik vind het alleen enorm spannend. Wat als het niet klikt? Wat als mijn kat er onwijs ongelukkig van wordt juist? Hebben jullie wat succesverhalen voor me?
Hoe oud is je huidige kat en is het een m of v?
Mijn kat is 2,5 en is een vrouwtje
Over het algemeen gaat het bij jonge vrouwtjes vaak goed
Zelf heb ik het 2 x gehad bij mannetjes wat niet klikte
Heb een bejaarde boerderijkater in huis gehaald bij een ongeveer achtjarige poes en een driejarige asiel poes bij oudere poes, beiden prima gegaan.
Wel langzame introductie en genoeg ruimte zodat ze elkaar kunnen ontlopen. Beide koppels gingen samen spelen, was boven verwachting voor mij
Bij mij was het vier dagen stressen (twee aanhankelijke katten in twee verschillende ruimtes hebben was echt verschrikkelijk), maar op dag 4 ging de oudste neuzen met de kitten en vanaf dat moment heb ik ze vrijwel de hele tijd bij elkaar gehad. Ze lagen binnen een maand bij elkaar en wassen elkaar elke dag uitgebreid. Zijn heel snel buddies geworden!!
Had heel veel aan de methode en filmpjes van Jackson Galaxy, gaf me veel houvast.
Is hier altijd goed gegaan! Ook bij mijn ouders thuis en bij mijn zusje. Verwacht niet dat ze dezelfde dag stapel op elkaar zijn. Vaak gaat er wel een aantal dagen tot twee weken overheen voor ik ze bij elkaar durf te laten zonder toezicht.
Als het kan is het voor de nieuwe kat fijn dat ze tijdelijk een eigen kamer heeft met kledingstukken die naar het nieuwe huis en jullie ruikt. Dan kunnen de katten eerst onder de kier van de deur door aan elkaar wennen zonder toezicht. Verder vond ik de tips van Jackson Galaxy ook heel fijn. En als ze een beetje oke met elkaar zijn helpt heel lekker eten steeds dichterbij elkaar ook goed als een soort vredespijp.
Ik zou me niet te veel zorgen maken. En als het echt niet lukt is er altijd een oplossing voor de nieuwe kat. Vaak kan het asiel ook adviseren op basis van de omschrijving van je eigen kat welke goed zou passen.
Ik vind het zo leuk dat mijn katten net hondjes zijn en ik ze naar ieder kerstdiner bij familie mee kan nemen. Zo bijzonder en gezellig om samen met ze kerst te vieren