Als ik op de link klik word ik doorverwezen naar de playstore om de app te downloaden. Heb je misschien een screenshot van het product? ![]()
Bedankt! Dat ga ik proberen
Wij zijn bang dat onze kat FIP heeft
Haar buik is gezwollen met wat lijkt vocht. Maar kan een buikje ook erg opgezwollen zijn door wormen? Uiteraard gaan we ook nog naar de dierenarts maar ik maak me zorgen.
Ze is overigens 10.
Kan ook heel goed door wormen komen. Is ze ook vermagerd? Kan ik niet goed zien op het filmpje.
Verder niet ziek of vermagerd, nog eetlust.
We proberen ook eerst een wormenkuur nu.
Ik twijfel zo erg of ik mijn kat mee wil nemen als ik ga verhuizen. Ze is echt een buitenkat en kan gewoon bij mijn ouders blijven (waar ze nu ook woont), waar ze naar buiten kan. Ik trek bij mijn vriend in en hij woont op de 1e verdieping. Maar ze is echt gehecht aan mij en ik zou haar ook erg missen ![]()
Ik heb dit geprobeerd en mijn kat was ZO ongelukkig dat ik haar weer terug heb gebracht. Gelukkig was ze snel weer gewend bij m’n ouders thuis maar ik had haar liever de stress bespaard. Ik hoopte nog een beetje dat het zou helpen dat ze aan mij gehecht was maar dat deed vrij weinig
maar goed ik snap jou ook volledig dus
Als het echt een buitenkat is absoluuuuuut niet doen. Dat doe je echt voor jezelf en niet voor haar.
Een kat is gehecht aan de omgeving, dus zal haar dan zeker bij je ouders laten
Jaaa, jullie hebben gelijk. Had even een zwak momentje haha, maar zal idd alleen stress opleveren voor haar
Ben je inmiddels al bij de dierenarts geweest? Katten met FIP zijn meestal wel ziek en hebben geen eetlust, zijn lusteloos, hebben koorts, etc. Die symptomen zie je vaak eerst en een opgeblazen buik pas later.
Ik zie vaak gezwollen buiken door wormen inderdaad en soms ook door constipatie of als ze veel gas hebben.
Hopelijk is het iets wat niet zo ernstig is ![]()
Lijkt me ook heel lastig! Maar dan kun je beter op zoek naar een kat die een nieuw huisje zoekt en gewend is om binnen te zijn! Genoeg wat oudere katten die om wat voor reden dan ook een nieuwe plek zoeken.
Ja, ze heeft geen koorts en niet ziekig verder + veel eetlust. Dus advies is eerst ontwormen en over 2-3 weken opnieuw te ontwormen.
Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik een kat heb waarbij het ontwormen niet lukt. Normaal stop ik het pilletje in een heel klein beetje van iets lekkers. Deze heeft het alleen meteen door en laat het staan. In de houdgreep en in zijn bek doen heeft ook geen zin want hij spuugt het uit zodra hij de kans krijgt en verzet zich ondertussen met man en macht dus zijn bek dichthouden is ook een uitdaging op zich en ik vind het ook zielig dan als het zo’n strijd is. Iemand hier dé gouden tip misschien?
Je hebt ook ontwormpasta, dat gebruik ik voor mijn katten. Dat meng ik dan met bijv. een liquid snack. Gaat wat beter dan een pilletje, eentje merkt dat ook meteen maar met de pasta gaat het goed!
Specifiek deze want die zou lekker moeten smaken: https://www.petsplace.nl/flubenol-ontwormingspasta-hond-kat-anti-wormenmiddel-8713241000099-pps?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=HH%20-%20NL%20-%20PMX%20-%20Non%20Branded%20-%20Dier%20-%20Overige&utm_id=15780765252&gad_source=1&gad_campaignid=15784815256&gbraid=0AAAAADvtUIU6QON1Vut_VJdMkBAKeZskz&gclid=Cj0KCQjw35bIBhDqARIsAGjd-cbNgPuIeuy4wS3WUy-4txh7JuWkbeA-tzDJGMT8fNMUCf3u2GevhtcaAv5oEALw_wcB
Je kan een pillenschieter proberen? Daarmee gaat het iets makkelijker/sneller!
Ik krijg het op zich wel in zijn bek maar daarna doet hij er alles aan om het weer uit te spugen
ik ga die pasta van @Teigetje wel eens proberen