Kattentopic #4

Kat op haar rug op schoot? Dat ze zeg maar als een soort baby op schoot zit, half liggend op je benen/half zittend tegen je buik aan. Maar wellicht wriemelt en krabt ze dan alsnog. Ik laat mijn katten ook wel eens in de vensterbank springen en dan squish ik ze een beetje in de hoek/tegen het raam aan, en dan nagels knippen.

En heel veel snoepjes! Ik doe soms ook alleen de schaar pakken, niet knippen, snoepje geven en dan de schaar weer weg. Op die manier leren ze (hopelijk haha) ook dat de schaar iets positiefs kan zijn. En vaak ook pootjes vastpakken en nageltjes kijken, zodat ze er op die manier ook aan gewend raakt dat je aan de voetjes zit.

Ik weet niet hoe oud je kat is, maar als ze al wat ouder is zou ze ook artrose kunnen hebben en dan doet het wat meer pijn als je eraan zit?

1 like

Ze is 14, maar ik heb haar pas sinds eind oktober dus we zijn daardoor nog een beetje zoekende in wat werkt :sweat_smile: babymethode is ook geen succes.

Ik denk niet dat ze artrose heeft, maar ik heb nog wat pijnstiller over van mijn kat die wel artrose had dus ik kan eens kijken of het helpt als ik dat eerst aan haar geef!

Mijn dierenarts biedt ook nagelknippen aan, sommige trimmers doen het ook, misschien uitbesteden? Kost wel wat natuurlijk

1 like

1 van mijn katten doet ook moeilijk over nagels knippen, bij haar knip ik er 1/2 per keer terwijl ze slaapt. Anders bijt ze me.

Bij mijn andere kat lukt het echt niet alleen en die breng ik naar de dierenarts :sweat_smile:

Gelukkig heb ik er ook nog 1 die het geen probleem vindt!

2 likes

Met z’n tweeën, eentje pakt het nekvel vast en de ander sjeest de nagels af.

Welke krabpaal hebben jullie? Die van mij heb ik vorig jaar gekregen toen ik mijn katten adopteerde en die is inmiddels echt wel toe aan vervanging, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Een van mijn katten ligt er de hele dag op, dus het is wel belangrijk dat het echt een comfortabele is. En mijn katten zijn best flink

Geen specifieke krabpaal tip maar wel de tip om bij bitiba en ranzijn te kijken, zijn ze vaak voordeliger!

1 like

Ik weet niet welk deel versleten is, maar als het bv alleen het sisal is moet dat wel makkelijk te vervangen zijn!

Is de mijne

2 likes

Nee hij is gewoon 10 jaar oud en goor en ik heb alles gewassen maar toen ging het allemaal klonteren enzo :sob:

Ik heb iets dat hier op lijkt maar die van mij was een stuk duurder, maar wel al 2,5 jaar geleden gekocht. Vind ‘m wel heel stevig! Die hele doos was echt megazwaar, bijna niet te tillen

Hier ligt dikke Miep erin. Past precies, ze is 5 kg zoiets?

3 likes

Als je klein woont is het niks, maar wij hebben deze en die is fantastisch.
https://www.amazon.nl/dp/B0CZ85C6DX?ref=cm_sw_r_cso_wa_apin_dp_ME9EPA77ZWTVJFCKJ98H&ref_=cm_sw_r_cso_wa_apin_dp_ME9EPA77ZWTVJFCKJ98H&social_share=cm_sw_r_cso_wa_apin_dp_ME9EPA77ZWTVJFCKJ98H&previewDoh=1

Daarvoor hadden we Adori Kyra, staat nu boven en ziet er ja 4 jaar nog goed uit.

1 like

Ik heb ook precies deze en die wordt al jaren fanatiek gebruikt voor klimmen/krabben en slapen. @Luzarl

Wel een unit, maar wel stabiel. Een vriendin van me heeft een Siberische boskat en heeft ook deze. Mandjes zijn ook na te bestellen als ze uiteindelijk echt te goor zijn geworden.

1 like

Ik kan geen specifieke krabpaal aanraden maar voor de inspiratie… ik heb deze in de woonkamer!

En in de slaapkamer deze:

Ik vind van die standaard palen met tapijt zelf niet mooi :sweat_smile:

4 likes

@Luzarl ik heb deze krabpaal 7 jaar geleden gekocht en mijn katten zijn er dol op. Heb 1 keer nieuwe mandjes gekocht die kreeg ik niet meer schoon na 5 jaar en regelmatig wassen. Vind het zelf echt ideaal dat je alle onderdelen los kan bestellen en vervangen mocht dacht nodig zijn.

1 like

Wij hebben 'm ook al heel lang!

1 like

Ik heb ook een krabpaal gehad van dat merk, en nu weer trouwens, maar die redden het hier geen 7 jaar. Mijn twee katten springen er in en hangen echt aan dat touw, krabben er veel en hard aan, klimmen via die palen naar boven etc. Daar is het ook voor hoor maar na een jaar of 3 begint ie goed af te takelen. Dus dat ligt wel even een beetje aan hoe de kat ermee om gaat.

Oeh deze ben ik nog nooit tegengekomen in mijn zoektocht naar mooie maar wel functionele slaapplekjes voor onze kat, welke merken zijn dit?

Onze kat heeft besloten dat ze de nieuwe teddystoel in de kinderkamer fantastisch vindt. Om op te slapen (prima, kind slaapt toch nog niet op die kamer) maar nu krabt ze er ook elke dag erg enthousiast aan en ze gebruikt het als een soort klimrek. Grijpt ze zich helemaal in het stof vast en dan als een gek over de rugleuning omhoog klauteren. :sob: Maar als we speciaal een krabpaal voor haar kopen kijkt ze er niet naar om. Zó irritant :weary:

Ik heb er drie, één van Pet Rebels, één van RHR pets en eentje van de intratuin. Worden alledrie intensief gebruikt, ik zou eigenlijk eens een sisalpaal moeten vervangen maar verder zien de grote er nog goed uit (nu drie jaar in gebruik). Die van de intratuin staat al langer haha en is enkel zo’n paal, dus niet met mandjes enzo. En die is ook wel flink versleten.

2 likes

Ik weet dus niet of deze in nl verkrijgbaar is maar de eerste is van Mau Pets, wel duur 🫣

De tweede is merkloos van Amazon, maar ik zie er heel veel in die style met hout!

1 like

@Tumtum @Luzarl ik heb een iets groere versie van die tweede, die kwam bij Lidl vandaan, alleen die hebben die niet meer voor zover ik kan zien. Maar op Vinted staan ook regelmatig krabpalen in zulke stijlen, als je zoekt op krabpaal hout vind je er best wel wat

1 like