Kattentopic #4

Miepje ligt zo lekker. Ik ben een goed matras

20 likes

Ach heerlijk :heart: hier ook met kat op de bank.

1 like

Hij lag lekker te doezelen en ik voel ineens “pok”. Ligt vast lekker :sweat_smile:

26 likes

Zo ligt die van mij ook regelmatig (wel naast me of op zijn kussen in de vensterbank, hij doet niet aan schoot :cry:), en dan snurkt hij ook altijd zo schattig :heart_eyes_cat: :smile_cat:

3 likes

De kerstfoto’s van mijn meisjes dit jaar, ben er blij mee! :christmas_tree:

64 likes

Bij mij is zo’n kartonnetje van 4 euro in de vorm van een golf het meest populair als krab- en slaapplek

Prachtig :heart_eyes:

1 like

Ik ga proberen om mijn kat voor het eerst niet op mijn slaapkamer te laten vannacht. Ik voel mij zo schuldig en ze zit al aan de deur te krabben en mauwen. Mijn hart breekt :sob::sob:

Ik doe dit omdat ik zo klaar ben met mijn bed vol haar en ik slaap echt minder goed doordat ze op mij ligt.

Wow

1 like

Sterkte! Mijn katten mochten ook een periode niet in de slaapkamer ‘s nachts. Ik heb toen een tijd met een luide ventilator geslapen zodat ik niet dan alsnog wakker werd van het gekrab en gemiauw aan de deur :sweat_smile:

Nu is mijn oudste kat een beetje seniel aan het worden en de slaapkamer is haar lievelingsplek dus nu mag ze weer want ik vind het zielig!

1 like

Ja mijn poes is ook oud en vermoedelijk dementerende. Ze is echt een knuffelkat dus ik vind het ook echt zielig. Heb haar zojuist toxh maar binnen gelaten om even de ochtend knuffels te doen.

Ik vind het wel heel sneu dat ze nu als dementerend oudje opeens niet meer op haar vaste plekje mag slapen. Ik snap het wel van jou maar naar haar toe (je wilt gewoon goed slapen), is dit het juiste moment om die keuze te maken? Misschien een dekentje op bed waar ze graag op ligt of een mandje ofzo?

10 likes

Ja je hebt helemaal gelijk, maar de laatste tijd ligt ze op mijn hoofd/keel snachts. Vannacht heb ik haar niet gehoord, in de woonkamer en overal heb ik de dekentjes gelegd waar ze graag ligt.

Ik vind het ook echt cru, maar wil het toch even aankijken of het gaat zo en hoe ze reageert.

1 like

Heeft iemand ervaring met een huisdieren verzekering. Ik overweeg er een voor mijn kat.

Op je hoofd :joy: nee dat is niks! Hopelijk vind ze het prima dan, m’n hart brak toen ik las dat ze aan je deur stond :sob: maar misschien helemaal niet nodig idd. Fijn!

@McApple ik had er laatst naar gekeken toevallig en je kat moet nog best wel jong zijn anders kan het niet meer. Dus bij mij kon het niet!

2 likes

Ja ik zit al jaren bij figopet(voorheen petplan), betaal iets van €27pm voor 2 katten en heb al redelijk wat vergoed gekregen. Heb het afgesloten toen ze nog jong waren en ik alleen woonde, heb nu wel de financiële buffer evt maar vind het toch een fijn gevoel dat ze verzekerd zijn. Misschien zonde van het geld, maarja dat vind ik ook van mijn eigen zorgverzeking als ik weer een jaar geen zorg nodig heb gehad. :joy:

2 likes

Ja het is niet gewoon een beetje op bed liggen maar constant op mij.
Ik houd het goed in de gaten in ieder geval!

1 like

Een van mijn katten had hier ook een handje van, eerst op m’n (dichte) ogen staan en daarna op m’n neus en mond liggen omg :joy: die is al 10 jaar ‘s nachts niet meer welkom op de slaapkamers

4 likes

Mijn snoetje had opeens weer plasproblemen. Gelukkig niets acuuts, maar hij vond het een erg stressgevoelig katje (echt nog nooit gehoord van een dierenarts, maar ik kan me er in vinden), dus hij zit nu aan de valium. Hopelijk wordt ie nog knuffeliger dan hij al is en gaat ie niet meer zo zielig zitten miauwen op de bak want mijn hart brak

ik heb een maine coon herplaatser gereserveerd :pleading_face: mijn allergie verschilt een beetje per kat maar maine coons kan ik altijd tegen (echt n=10 ofzo) daarom wilde ik die graag. ik heb er zo veel zin in, ik wilde eigenlijk in het nieuwe jaar pas zoeken maar ik voelde echt zo intuitief dat ik op haar moest reageren haha

25 likes