Afscheid nemen is zo onwijs verdrietig, maar wat heeft ze een geweldige oude dag gehad bij je. Je liefde voor dr spat van het scherm. Heel veel knuffels ![]()
Na 5 maanden liggen deze 2 nu zonder problemen naast elkaar te tukken op bed en ze zijn zo schattig. ‘S avonds hebben ze zoomies samen en rennen ze het hele huis door. Ik ben trots op m’n 9 jarige meid dat ze zich zo goed aanpast haha
Ik dacht al dat mn poes zat te kutten met de rok van de kerstboom maar nu heb ik haar betrapt
Sorry slechte foto en ingezoomd hahah
Naja beter dan dat ze de boom zelf te grazen neemt
ahww mn oude geadopteerde oma-katje durft inmiddels af en toe onder de bank vandaan te komen voor een lekkere knuffelsessie ![]()
Ik had helemaal niet verwacht dat het zo een knuffelkat zou zijn, in het asiel was ze vrij schuw. Nu komt ze zo maar een halfuur achter elkaar kopjes geven en kroelen ![]()
Vooral de combinatie dat ze wel nog bang is en vooral onder de bank zit, maar wel lekker komt knuffelen als ze er wel onder vandaan komt vind ik echt cute.
Welke kattenbakvulling bevalt jullie het beste? Ik heb nu van die hout-pellets omdat ze die in het asiel ook had, maar ze kan daar niet echt goed mee graven/bedekken. Misschien dat ze dat sowieso niet doet maar ik kan me voorstellen dat die pellets iig niet helpen.
Ahhhh wat fijn en gezellig! Ik heb meestal de extra hygiene van de ah (met zwartwitte kat erop). Die stuift ook niet zoals veel anderen doen.
Een van onze drie katten die normaal nooit op schoot lag (alleen in bed kwam hij op ons liggen), is sinds een week ofzo niet weg te slaan van (met name mijn) schoot. Super lief, geniet er ook helemaal van, maar er zit nu dus de hele tijd nóg een kat in mijn aura
(de andere twee liggen ook vaak bij me). Nu moet ik dus echt wat assertiever gaan worden in ze van schoot zetten want anders haal ik nooit meer drinken en kan ik ook nooit meer naar de wc ![]()
Ohh kunnen ze dit een beetje aan onze kat leren? Die wil gewoon nooit meer bij mij op schoot
En zodra ik de voordeur uit ben kruipt ze bij m’n man op schoot echt een bitch. Ik mis dat zo, toen ze net bij ons was kwam ze nog wel lekker bij me liggen maar nu ben ik gedegradeerd tot voedsel-slaaf.
Pfff Miep heeft in de laatste 1/2 weken meerdere keren overgegeven en doet ze eigenlijk normaal nooit. Ook niet overduidelijk dezelfde structuur steeds, heeft 1x misschien kattengras dwars gezeten want dat zat er in. Ze doet ook niet anders dan normaal…
Maar deze kat in een reismand krijgen en laten onderzoeken ![]()
. Ga de dierenarts straks bellen. Ze moeten me maar de grootst mogelijke dosis gabapentine geven die te krijgen is. En wil direct in 1x alle onderzoeken zoals scan etc. Want Dolly moest heel vaak spugen en die bleek toen op ‘t laatst helemaal vanbinnen onder de gezwellen te zitten ![]()
Nou heb d’r in de reismand gekregen en daar is alles mee gezegd.
Moest haar achterlaten zodat ze een roesje kan krijgen zodat de bloed kunnen prikken en evt. röntgen/echo. Verder is ze obees (wist ik wel) dus heb net 2 voerautomaten op chip besteld… wordt nog leuk om dat in te stellen ![]()
Hahaha zo gezellig!
Weer thuis. Niks zorgwekkends gevonden maar Miep moet wel echt afvallen.
Nu is Mientje alleen over de zeik want Miep ‘stinkt’ nu natuurlijk dus die zit met vliegtuigoortjes naar Miep te grommen en te blazen ![]()
zelfs op afstand. Ik neem echt nooit meer 2 katten ![]()
Niet echt praktisch maar zoooo lief ![]()
Sorry maar ik blijf bezig
. Hoe doen andere mensen dit? Miep is écht bang voor Mientje nu en Mien is zoooo gestresst. Haalde net naar me uit. Heb Miep net al apart in de slaapkamer gepakt en gehouden. Maar dit kan echt niet zo?! Ik woon in een appartement, jezus fucking christ wat een STRESS
Allebei met rust laten, zolang ze elkaar niet aanvliegen zou ik ze ook niet uit elkaar houden. Deuren open en iedereen z’n gang laten gaan, zou zorgen dat ze los van elkaar kunnen eten en drinken. Dit duurt even tot die geur weg is en tot die tijd lekker allebei hun eigen ding laten doen, laat ze beide lekker ergens liggen of verstoppen en waarschijnlijk is het morgen allemaal weer normaal.
Nou ik weet vrij zeker dat Mientje Miep zou aanvliegen, normaal staat Miep boven haar in hun rangorde. Ik zit hier gewoon te janken van de stress. Mien is al echt een heel lastig en snel gestresst diertje
Dan allebei in een aparte kamer doen als je daar echt bang voor bent, allebei eten en drinken en dat dan even een avond/nacht zo laten. Dit is echt een kwestie van de geur waar de ander van over de zeik raakt.
Je kunt proberen Miep te aaien met een handdoek en dan met diezelfde handdoek Mientje te aaien en dan andersom hetzelfde, dan ruiken ze weer wat meer naar elkaar zijn ze misschien weer wat sneller oké met elkaar. Dat werkt bij mijn katten altijd wel goed, dan zijn ze nog steeds wel een beetje on edge maar niet meer grommen en blazen in ieder geval.