Kattentopic #4

@mikselke Oh wat een fijne oplossing voor iedereen zeg! Ik heb de laatste dagen meermaals aan je situatie gedacht, het is zo stressvol als je huisdieren zich (om wat voor een reden dan ook) niet goed voelen. Hopelijk kan je nu zelf ook weer wat bekomen van de hele situatie, het is duidelijk dat Mientje dat bij je moeder al aan het doen is :hugs:

Ik ben net teruggekomen in een leeg, koud appartement na een weekje bij familie te zijn geweest. Ik had het niet anders verwacht maar de afwezigheid van mijn kat valt me toch weer heel zwaar. Ik heb net nog even een potje zitten huilen toen ik een plastic verpakking opende en er niemand reageerde (ze was blind en bij elk gekraak van plastic vloog ze overeind en dook ze met haar neusje naar het vloerkleed waar we dan snoepjes voor haar hadden uitgestrooid). Ik ben opgegroeid met huisdieren en weet daardoor dat het moment dat je afscheid moet nemen verschrikkelijk veel pijn doet, en vooral het gemis en de leegte daarna altijd meer impact hebben dan je denkt, maar toch valt het verdriet me nu weer ontzettend tegen.

Eerste oud en nieuw met deze dames en het gaat eigenlijk heel goed!! :smiling_face_with_three_hearts:

16 likes

Heb Miep toegang gegeven tot de kledingkast. Haar favo schuilplek maar normaal off limits :upside_down_face:. Ben straks weg, en in de kast is het ook wel warm denk ik als ik de verwarming dan beetje terug draai.

20 likes

Hoe gaat het met alle katjes?

Nu het donker wordt en er steeds meer vuurwerk te horen is, worden ze hier wel alerter. Emma ligt bovenin de krabpaal te soezelen en Skadi op schoot. Standaard gedrag haha. Bij knallen kijken ze wel even op en bij licht gaat Skadi voor het raam zitten om te kijken :joy:

Ik heb meneer even naar buiten gelaten, maar heb spijt. Toch een beetje bang dat ie overstuur raakt van de knallen. Maar hij wilde echt naar buiten.

Ja ik hoop dat de rest dan wel echt even hun poot stijf houdt, want mijn kat wil ook zoveel maar dit is ook gewoon voor hun eigen veiligheid.

15 likes

Ja ik weet het maar ik kan er nu niet zoveel aan doen.

1 like

Voel me schuldig dat wij om 9 uur weggaan. Normaal vieren we t altijd hier vanwege de katten en nu een keer gezegd het bij vrienden thuis te vieren, maar merk dat de katten toch schrikken van die hele harde knallen. Maarja kan ook moeilijk komende 15 jaar thuisblijven.

Moet hier altijd wel om lachen, Skadi vindt vuurwerk kijken leuk :joy:

20 likes

Brrr hopelijk komt ie snel naar binnen

3 likes

Meh, mijn oude poesje begon ineens te rollen op de bank, rolde eraf en rolde op de grond al “huilend” (heel hard monotoon miauwend) door. Daarna was het over en kroop ze onder de bank. Mijn man kreeg haar weer tevoorschijn en sindsdien is ze weer redelijk zichzelf, ze eet, laat zich aaien en spint dan, springt weer op meubels, maar ze trekt zich nog wel wat meer terug en lijkt fysiek nog wat breekbaarder dan normaal.

Ze heeft zoiets járen geleden een keer midden in de nacht gehad en daarna nooit meer. Ik denk dat ze misschien een spierverkramping o.i.d. had en niet per se iets vreselijks (ze heeft pas haar APK gehad en die was okee, alleen licht verhoogde nierwaarden waardoor ze nog even terugmoet voor een bloeddrukmeting), maar het was schrikken en het zit me niet helemaal lekker.

(NB vuurwerk doet haar vrijwel niets dus daar hangt het denk ik niet mee samen)

1 like

Ik heb toch altijd het idee dat je niet zoveel kan betekenen voor ze op het moment dat er echt veel wordt afgestoken, dus zou me niet al te schuldig voelen hoor.

Ben zelf ook niet thuis en wordt best wat afgeschoten bij mij in de buurt. Ze hebben elkaar, zorg altijd dat de slaapkamer helemaal donker is (gordijnen dicht, ventilatieroosters dicht want dat dempt behoorlijk). Ze liggen sowieso graag in één van de lades van het bed dus dat zal ook nog wel extra dempen. Kunnen ze in die kamer helemaal wegkruipen en dat werkt eigenlijk heel goed voor ze.

Ja heb je gelijk in hoor! Wij hebben alle rolgordijnen dichtgedaan en jazz op de tv opgezet. Daar gaan ze altijd goed op haha. Blij dat ze samen zijn in ieder geval.

1 like

Mijn katten zijn echt bang en schrikachtig en voor alle harde klappen rennen ze weg. Het is in Den Haag nu ook echt een oorlogsgebied😭 1.5 uur geleden heb ik besloten om bij ze op bed te chillen, en ze zijn nu zoooveel rustiger.

16 likes

Wow mijn katten waren echt heel chill eigenlijk! Vond het overdag echt heeeeeeel erg meevallen qua knallen en we hadden vrienden over de vloer met 5 jonge kinderen die herrie maakten dus ik denk dat mn katten blij waren toen die allemaal op bed lagen en het vuurwerk niet meer zo boeiend vonden. :joy:

2 likes

Om 2.30 zat ie weer in de tuin. Gelukkig :heart:

5 likes

My Shayla :pleading_face: :pleading_face: :pleading_face:

Ze doet het zo goed hier. Mn omapoes is hier nu 1.5 week en ze komt lekker vaak knuffelen, ik kan haar oppakken en zelfs al een beetje haar nagels knippen.

Ik ben wel elke dag bang dat ze snel dood gaan aangezien ze al 16 is :sob: Dat wist ik bij adoptie al maar ze is zo onvoorstelbaar lief dat ik hier soms echt wel aan denk :melting_face:

37 likes

Zo lief :heart:

2 likes

Mijn kat heeft gisteren zoveel geslapen. Echt elk moment dat hij op ons lag (gelukkig hadden wij een bankdag) ontspande hij binnen een seconde en was weer in dromenland. Zo moe van al het vuurwerk

7 likes

Een van mijn katten komt bij mij op schoot liggen, halverwege mijn bovenbenen en that’s it. Mijn man zit 1 seconde op de bank en dan ligt hij in zijn armen. HALLOOOOO excuse you??? Ik heb je geadopteerd hè.

7 likes