Ik heb gister een automatische voerbak geïnstalleerd en de eerste twee maaltijden schrok mijn kat van de uitgifte, maar na een beetje aandringen van mij heeft ie toch de brokjes gegeten. Bij de 3e maaltijd was ik niet thuis en toen ik na 3 uur weer thuis kwam had hij helemaal niks gegeten uit het bakje. Ik heb vervolgens brokjes in zijn ‘normale’ bakje gedaan maar ook daar wilde hij niks van hebben. Vandaag is het niet beter. Hij eet alleen wat brokjes en een klein beetje natvoer als ik er liquid snack overheen knijp. Hij vraagt ook niet meer om eten en reageert ook niet meer zo enthousiast als ik schud met de zak met brokjes.
Zou dit kunnen komen doordat hij misschien heel erg geschrokken is van de automatische voerbak?
Hij heeft dieetvoer omdat ie Giardia heeft/had en dit weekend ben ik zijn ontlasting aan het opvangen voor verder onderzoek. Ondanks de parasieten heeft hij wel altijd zijn brokjes gegeten, natvoer was altijd al een beetje matig. Ik lees op internet dat wisselen van brokjes kan helpen, maar hij zit op een licht verteerbaar dieet dus ik kan niet zomaar wisselen.
Hij eet dus wel als ik er liquid snack overheen doe, maar dat is niet voldoende en zeker niet wat ik gewend ben van hem. Hij drinkt wel genoeg en verder is zijn gedrag ook niet veranderd…