Ik laat de wcdeur veijwel altijd open en ze komen mee naar binnen en springen af en toe ook op schoot als ik op de wc zit ![]()
Ah wat heerlijk!
Ik werd vanmorgen wakker met een kat die op mijn schouder/in mijn hals lag (ik lag op mijn rug). Dat was ook voor het eerst ![]()
Ahh wat leuk zeg! Waar had je haar vandaan geadopteerd?
Mijn granny was ook beschreven als niet-knuffelkat. Ze gaat letterlijk af en toe voor me op haar rug liggen terwijl ze me aankijkt. Wachtend tot ik haar ga aaien ![]()
Ik heb dus sinds een jaar weer een kat en zij is echt compleet het tegenovergestelde van mijn vorige kat. Ik denk omdat ze de eerste 10 maanden heel veel werd opgesloten dat ze ook extra blij is dat ze hier gewoon altijd mag zijn wie ze is (er stond ook kat met een rugzakje maar het rugzakje was een oude vrouw die niet met een kitten kon omgaan).
Ze is echt mega speels maar ook echt super aanhankelijk en sociaal naar iedereen die hier komt, iedereen is ook gek op haar.
Mijn vorige kat is behoorlijk schuw dus ik vind het wel heel leuk dat ik nu een enorme knuffelkont heb. Ze is bijna 2 jaar dus ik verwacht dat het met de jaren nog wel meer gaat worden. đ„č
Ze is de perfecte combinatie van een kat die lekker gek kan zijn (zonder mijn huis te slopen) maar ook van knuffelen houdt. En ik vind haar âeyelinerâ streepjes zo leuk haha.
(Ze heette Molly maar ze heeft hier de naam Hedwig gekregen)
Onze kat van 16 is helaas anderhalve week geleden overleden. Onze andere kater van 9 is sindsdien enigskind. Hij lijkt zich niet extreem anders te gedragen, maar vraagt wel wat meer aandacht en lijkt daar ook wel van te genieten. Lijkt ons wel meer continu te volgen in huis.
We zouden wel graag op niet al te lange termijn een nieuwe kat uit het asiel halen (liever niet pas over maanden). Hebben jullie advies over hoe lang we het beste kunnen wachten en hoe we de introductie het beste kunnen aanpakken?
We wonen in een appartement dat niet heel makkelijk op te delen is in aparte, af te sluiten ruimtes. De vorige keer dat we een nieuwe kat introduceerden (destijds een kitten) verliep dat gelukkig vrij snel goed.
Daarnaast vragen we ons af of het verstandiger is om te kiezen voor een andere kater of juist voor een gecastreerde poes. En zijn er manieren waarop we in het asiel kunnen kijken of testen of er een mogelijke match is met onze huidige kater? Iemand tips?
Ik denk dat je je wel moet afvragen of je die tweede kat wil voor jezelf of omdat dat echt leuk is voor je huidige kat.
Er is online heel veel te vinden mbt het introduceren incl hele schemaâs, zou dat zeker als het om twee volwassenen katten gaat aanhouden.
Als je kat niet eenzaam is zou ik geen andere kat erbij nemen eigenlijk, zeker gezien je woonruimte en het niet goed kunnen afsluiten van ruimtes.
Katten gedragen zich vaak anders op ander terrein, en bij mijn kat merkte ik dat hij zân nieuwe maatje pas leuk vond toen hij de geur kende/de kitten niet meer naar een vreemd huis rook. Moest ze daarvoor gescheiden houden, eentje in de woonkamer, eentje in de slaapkamer. Afgesloten ruimten vind ik wel een must om het een eerlijke kans te bieden, vooral bij oudere katten. Heb veel gehad aan Jackson Galaxy, heb denk ik al zân materiaal gekeken tijdens de koppelfase van mijn katten.
ik ging mijn kat net voor het eerst borstelen nadat ze een haarbal uitspuugde en ook dat vond ze helemaal prima, haha. ik ben echt blij dat ze alles zo makkelijk doet. ze eet en drinkt nog niet heel veel en gaat ook nog niet vaak op de bak, maar ze krijgt wel gewoon iets binnen dus dat komt wel. af en toe schrikt ze (bijvoorbeeld van de bel of van een statische schok) en dan schiet ze onder de bank maar ook dat is ze 5 minuten later weer vergeten haha
Ik heb een abonnement op kattenvoer via Just Russel. Het zou gisteren komen, maar is vertraagd en vandaag zag de track and trace er ook niet hoopvol uit. Mijn supermarkt is best ver, dus ben een uur bezig geweest om kattenvoer te halen voor hem⊠moet ie er niks van hebben ![]()
Nog gecondoleerd met je bejaarde katje ![]()
Cats being catsâŠ
Klinkt alsof ze het prima naar haar zin heeft ![]()
![]()
Uch gaat nog steeds niet goed met mijn moppie. Blijven maar kwakkelen. Zitten nu in een periode dat we het nieuwe beleid een kans moeten geven maar ik wil gewoon dat hij zich weer lekker voelt. Kan ook niet met hem praten natuurlijk. Arm beestje
Poetsen jullie de tanden van jullie kat?
Ik vind overal dat je dat eigenlijk een paar keer per week de tanden van je kat moet poetsen, liefst zelfs dagelijks ![]()
Mân grannykat ruikt best wel fishy als ze gaapt dus ik wil even kijken of ik daar iets mee moet. Ze gaat sowieso voor een check bij de dierenarts binnenkort.
ik heb nog geen doodswens, dus nee
Ik probeer het wel, ongeveer één keer per week. Wisselend succes! De één vindt het vreselijk, de ander eet vooral graag de tandpasta die ik voor ze gekocht heb.
Wat @Spaarlamp zegt inderdaad
. Laatst nog geprobeerd om een wormenpil in haar bek te stoppen. Man met handschoenen aan de kat vast, ik pil geprobeerd. Niet gelukt, ik heb maar pasta gekocht. Tandenpoetsen hoef ik niet te proberen denk ik. Wel kut, want ik heb een kat wiens hobby het is om eten van je bord te hengelen.
Het gaat niet goed met de kat van mijn ouders (de kat waarmee ik opgegroeid ben). Ze heeft slecht werkende nieren waarvoor ze medicatie krijgt, maar plots wil ze niet meer eten en ze is heel zwakjes. Ik vind het zo verdrietig, ik hoop dat ze erdoor komt. Ze is 14 trouwens.