Kattentopic #4

Ja, ik poets dagelijks met een enzymentandpasta. Ik heb vrij makkelijke katten. Bij slechte adem kan het al aan de late kant zijn, dus goed dat je naar de dierenarts gaat!

1 like

Ruikt niet elke kat fishy als ze gapen?!

9 likes

Ik heb sinds maanden weer eens een foster kitten, dit is Cowboy en hij is super schattig.

Ik ben pas verhuisd en nu heb ik een extra kamer dat maakt het echt zoveel makkelijker! Dus ik hoop dat ik weer vaker fosters kan hebben!

57 likes

Om mijn kat makkelijker een onderhuids infuus te geven heb ik een tijdje geleden een EZ IV gekocht, dat is een soort harnas waar je de naald in kunt bevestigen zodat je kat gewoon rond kan lopen terwijl je vocht toedient. Bij mijn kat ging het destijds makkelijker dan verwacht dus ik heb hem maar een paar keer gebruikt, zou iemand van hier hem misschien kunnen gebruiken? Ik heb haar in laten slapen en ik vond het in het begin nog te pijnlijk om haar spulletjes weg te doen :sweat_smile:

6 likes

Sorry, hij is zooo cute moest ff meer foto’s delen! Zijn toe beans zijn verbrand, op alle pootjes, echt sneu. Maar het is gelukkig al aan het genezen en hij rent de hele kamer rond dus denk niet dat hij er veel last van heeft!

42 likes

Ze ligt met d’r hol tegen mijn nek. Verbetering van 5 minuten terug want toen was het mijn wang en duwde ze m’n bril half van mijn hoofd af. Dit dier kent geen grenzen.

14 likes

Aaahw wat zielig hoe is dat gebeurd?

Ik heb er ook naar gekeken om kittens op ge vangen maar ben bang dat ik dan met 8 (minimaal) katten eindig omdat ik geen afscheid wil nemen hahaah

1 like

Ik snap wel dat je dit zegt maar echt bijna iedereen zegt dit tegen mij en dat vind ik altijd zo jammer :sweat_smile: Fosteren is niet voor iedereen maar het afscheid nemen hoort er wel bij en moet je als iets positiefs zijn, dat dier is geholpen en de volgende die hulp nodig heeft staat vaak alweer klaar!

Als ik mijn eerste kittens had gehouden, had ik de 40 erna niet kunnen redden!

En over zijn pootjes… waarschijnlijk verbrand. Komt wel vaker voor als het koud is en een kat in de motorkap kruipt om warmte te zoeken :cry: ik heb dit eerder ook al eens gehad met een foster.

11 likes

Opvangen is echt super leuk en er zijn veel te weinig opvanggezinnen. Zo veel katten voelen zich beter in een huiselijke omgeving. Het afscheid nemen valt goed mee, je weet van in het begin dat het niet echt jouw kat is en na een tijdje ben je dit ook gewend. Soms zit er eentje tussen die echt diep in je hart kruipt, maar leuke updates van de adoptant maken alles goed.

Dit zijn mijn huidige opvangkatjes :heart: baasje overleden. Er was geen plaats in de opvang dus helaas hebben ze eerst weken op straat moeten leven :sob: de tijger is echt super bang ocharme. Ze zijn rond de 10 jaar oud.

33 likes

Elke post van jou in dit topic over jouw opvangkatten maakt me zo blij :heartbeat:

Wat een schatjes ook weer deze twee.

1 like

M’n Spaanse kat (maar dan ook de hele dag):

M’n Siberische kat:

:sweat_smile:

29 likes

Het gaat echt niet goed, ik ga straks afscheid nemen :frowning:

6 likes

Sterkte!🩷

2 likes

Heel erg veel sterkte.

2 likes

Mijn katten zijn altijd al twee magneten geweest, maar de ene had altijd een heel specifieke voorkeur voor rechts van mij liggen. Echt tegen me aan geplakt wel dus ik moest mijn positie goed kiezen want zodra hij ging liggen kon ik niet meer bewegen. Soms wilde hij dan even een minuutje in mijn armen liggen maar daarna weer terug naar de positie rechts naast me.

Nu ben ik zwanger en is hij echt nog 10000x plakkeriger geworden, ligt opeens op schoot of op mijn buik met zijn hoofd. Vandaag had ik mentaal echt een dag die ik een -100 zou geven incl de nodige huilbuien om alles en niks. Komt hij net bij me en ik dacht nou kom even in mijn armen knuffelen voor die zeldzame minuut, gaat hij helemaal lekker liggen met zijn hoofdje tegen mijn kin aangedrukt, spinnen en kneden en heeft hij een halfuur lang zo bij me liggen knuffelen 🥹😭

30 likes

ik heb m’n kat per ongeluk geleerd om kusjes te geven op commando?? hahahah

als ik zeg ‘kusje’ geeft ze een kopje tegen mn gezicht

23 likes

Zooo leuk :heart_eyes:
Hier ook, ik vraag haar vaak: wil je een kusje op je hoofdje? En dan duwt ze zelf haar koppie naar voren :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Ahh dat vind ik echt t leukste wat er is. Als ik een kusgebaar maak duwt die van mij dr neus tegen mn mond. Ook zo lief.

1 like

1 van mijn seniorkaters (ik heb 2 broertjes) miste ineens een hoektand. Geen idee hoe, hij is een binnenkat en is niet gevallen of zo, althans niet waar ik bij was. Ik merkte het toevallig toen hij aan het gapen was.

Nu is hij bij de dierenarts waar het restant van de hoektand verwijderd wordt, er was nog een klein puntje te zien en dan kan gaan ontsteken als het blijft zitten. Hij had verder geen last, was gewoon happy de afgelopen dagen en at goed, maar better safe than sorry.

Ik vond het zo lastig om hem achter te laten. Hij is een zacht ei, megalief, en hij wordt zelfs in een reismandje niet vals. Maar hij was niet blij, hij heeft de hele rit zitten mauwen. :pleading_face: Het voelde echt alsof ik mijn baby achterliet.
Ze gaan vanwege zijn leeftijd ook bloedonderzoek doen. Hopelijk gaat alles goed. :pray:

5 likes

Hij is weer thuis! 🩷🩷🩷🩷

De dierenarts belde veel later dan afgesproken ivm spoedgevallen, maar ondertussen was ik zo nerveus. Bang dat het niet goed was. Ik had al allerlei doemscenario’s in mijn hoofd.

Alles is goed gegaan, zowel het trekken van het tandje als het bloedonderzoek. Gewoon een gezonde kater op leeftijd en hij heeft zich keurig gedragen.
Toen hij me zag ging hij meteen mauwen en snorren, en onderweg werd hij steeds rustiger.
Hij is wel hartstikke bezopen :sweat_smile: Hij loopt rond maar hij is gedesoriënteerd en zijn achterpootjes komen soms niet helemaal mee. Ik ken het gedrag van zijn broer die al vaker geopereerd is, komt vanzelf goed. De komende dagen ben ik sowieso thuis om hem in de gaten te houden en te verzorgen.

Ik ben zo opgelucht en blij dat mijn ouwe baasje weer thuis is en gezond is verklaard. :smiling_face_with_three_hearts:

34 likes