Oh gelukkig! Wat fijn dat alles weer goed was. Helemaal als je zo laat gebeld wordt, dan ga je toch snel van alles bedenken.
![]()
![]()
![]()
Hij kijkt nog lodderig uit zijn oogjes maar heeft gegeten, de kattenbak bezocht en nu ligt hij te snorren naast me op de bank. Het lopen en springen gaat al stukken beter.
Hij ligt met een dekentje in het babynestje dat ik ooit voor mijn dochter heb gebruikt.
Echt een ideaal zacht en rustig plekje.
Sinds gisteren hangt de staart van onze kat slap, de onderkant beweegt wel. Normaal is ze heel blij je te zien en staat de staart omhoog en trilt die even als ze enthousiast is. Ze praat normaal ook de oren van je kop als ze iets wilt, nu is ze wat stiller.
Vanochtend de dierenarts al gebeld en kunnen morgen ochtend terecht. Die denk niet dat het ernstig is maar een gekneusde staart, zou denken dat zoiets pijn zou doen maar ik mag gewoon aan de staart zitten.
Heb gisteravond slecht kunnen slapen, heb meteen doem scenario’s in mij hoofd. Ze heeft al veel meegemaakt en is echt een vechter maar ben altijd zo bang dat we iets missen omdat ze zich niet laat kennen.
We komen net terug van de dierenarts. Het is gelukkig niets ernstigs, ze heeft waarschijnlijk een gekneusde staart. Op donderdag heeft ze met onze andere kat in de tuin gespeeld en dat kan er soms vrij ruig aan toe gaan. Dat lokt ze dan zelf uit en gaat dan onderdanig op de rond liggen rollen.
Sinds gister hangt de staart niet meer helemaal slap maar staat het recht met haar lichaam. Ze is ook weer helemaal zichzelf en praat weer volop ![]()
Gisteren heb ik de vloer van een kamer laten egaliseren dus daar hoor je een echo en mijn slechthorende kat staat daar nu helemaal gebiologeerd naar haar eigen miauwtjes te luisteren ![]()
Edit: staat ze weer hoor
Gisteravond hebben de katten kont tegen kont tegen elkaar aan gelegen en geslapen. Af en toe is er echt nog wel heibel tussen de twee, maar dan zijn er ook dit soort momenten. Ik ben zo blij dat Rosie hem accepteert/tolereert
helemaal na mijn weerstand van de zomer ![]()
Hahaha dit is zooo lief
Ik kan de yeowww! catnip banaan echt aanraden! Mn oude poes is niet heel speels meer en reageert niet echt op goedkope catnip speeltjes.
Maar ze is echt dol op deze banaan, ze wordt er helemaal wild van, echt zo lief ![]()
Ik had echt niet verwacht dat een 16 jarige kat nog zo speels kan reageren! En dat betere catnip zo’n verschil maakt.
Ik heb net de as van mijn kat opgehaald. Toch weer huilen natuurlijk. Vond het heel confronterend dat wat van haar over is nu in klein doosje past. Ze is nu een maand dood, maar nu voelt het wel echt heel definitief
Ach jouw lieve kat. Wat moet het stil zijn thuis ![]()
Ja de leegte is echt heel moeilijk, ik mis haar verschrikkelijk. Ik vraag me ook af of ik ooit nog zo’n bijzondere band kan opbouwen met een andere kat, maar dat zal misschien de rouw wel zijn. Ik hoop over een tijdje weer klaar te zijn om een ander (asiel)katje een thuis te geven, maar dat is duidelijk nog te vroeg nu
Heel veel sterkte ![]()
Ik moet toch ook wel soms aan jouw katje denken nu ik ook een oudere kat heb geadopteerd. Ik hoop dat ik mijn kat ook nog een paar jaartjes bij me mag hebben.
Kan me goed voorstellen dat het nu lastig is en leeg voelt. Hopelijk wordt het verlies ietsjes lichter de aankomende tijd.
Ik vraag me nu na een maand al af of ik ooit nog zo’n leuke kat zal vinden als m’n kat nu ![]()
Wat een cutie ![]()
Dat heeft echt tijd nodig. Toen mijn vorige kat overleed moest ik er ook niet aan denken, maar na een half jaar begon het toch weer een beetje te kriebelen en een paar maanden daarna heb ik mijn huidige kat geadopteerd, en met hem heb ik ook weer een heel bijzondere (maar tegelijk heel andere) band ![]()
Mijn kat is een dagje bij de dierenarts geweest en nu hij weer thuis is, is mijn andere kat helemaal over de rooie. Hij blaast (doet hij nooit) en heeft helemaal een dikke staart. Alsof er een vreemde kat in zijn huis is ipv zijn huisgenoot waar hij al anderhalf jaar mee woont.
Ik kan me voorstellen dat de zieke kat naar dierenarts ruikt maar dit is wel een heftige reactie. Gaat dit vanzelf over en vechten ze dit wel uit of moet ik ze uit elkaar houden?
Als je even naar boven scrollt zie je allerlei tips. Er was recent ook situatie.
Ahw jouw kat is ook zo’n schatje! Ze doet me ook aan mijn kat denken. Ik gun jullie allebei nog heel veel gezonde jaren toe samen
.
Aaw, ze kijkt bijna schuldig “ja sorry maar deze banaan is echt heel leuk”
Had ik laatst maar de mijne waren vooraf al geen maatjes… Dus hopelijk is het bij jou snel beter!
Tips die ik kreeg: uit elkaar houden, NIET laten ‘uitvechten’. Proberen heel rustig weer aan elkaar te laten wennen (bijv eten aan weerszijden van een gesloten deur). Dekentjes in ruimtes wisselen zodat ze aan elkaars geur kunnen wennen of van helften van het huis wisselen.