Ben even helemaal in de stress. Ik ben jarig en we hadden verjaardagshoedjes. Mn katten waren met een van die elastieken aan t spelen en nu is dat elastiek foetsie. Ben heel bang dat ze het opgegeten heeft. Wat moet ik nu doen ![]()
Ik heb het gelezen nu idd! Wat heftig zeg
Het gaat nu gelukkig al iets beter maar ik schrok me echt kapot gisteren. Het was al een stressvolle dag geweest (de kat had ineens acuut een levensbedreigende verstopping, met spoed naar de dierenarts, ingrepen, rekening van 700 euro) en ik was zo blij dat ik hem weer kon ophalen. Zat dat arme beest zo stoned als een garnaal van de narcose met allemaal van die geschoren plekken voor de injecties en infusen weer thuis. En toen werd de andere kat zó agressief! Blazen, grommen, helemaal wild. Nog nooit meegemaakt. Dus ik houd ze vandaag inderdaad nog maar uit elkaar, maar het is echt heel vervelend (en zielig voor ze gehavende kat
).
Heel heftig inderdaad. Exact zo’n situatie had ik ook laatst, bij twee broertjes uit hetzelfde nestje die normaal dikke vriendjes zijn. Ik heb ze een nachtje uit elkaar gehouden en tegen de volgende middag was het weer normaal. Ik heb me er toen in ingelezen en ze adviseren om ze zo snel mogelijk uit elkaar te zetten en het vooral niet te laten escaleren, want anders kan het heel lang duren voor ze terug normaal samen kunnen leven.
omg zo eng!! hoe is het nu met katje + de agressieveling?
Is het misschien al uitgepoept?
We vertrouwden het niet en hebben de spoeddierenarts gebeld en die vroeg of we langskwamen. Daar kreeg ze een mini dosis narcose om misselijk te worden en toen heeft ze het uitgekotst. Echt blij dat we hebben gebeld en echt geluk dat ze het uitspuugde, want blijkbaar is die kans best klein.
Ooh gelukkig, goed gehandeld!
Blij dat ik dit gelezen heb want mijn moeder vertelde me vrijdag dat ze dacht dat de kat een hoektand mist ineens. Doordat ik jouw bericht had gelezen heb ik aangedrongen op een dierenartsbezoek.
Bij mijn kat is ook nog een puntje te zien maar volgens de dierenarts zag het er prima uit en hoeft er niks te gebeuren, alleen het nog even in de gaten houden. Hopelijk blijft het goed zo!
Maar heel blij hiermee, anders had ik misschien niet zo aangedrongen.
Weet jij hoe het heeft kunnen gebeuren bij jouw kat?
Mijn moeder is het vergeten te vragen, en mijn kat is ook al iets ouder.
(Hoewel ik over ‘mijn’ kat praat is hij van mijn ouders en woon ik niet in de buurt helaas)
Nee, nog steeds geen idee. Maar volgens de dierenarts is het niet ongewoon bij katten op leeftijd. Heel af en toe stoeit ie weleens met zijn broer en dan kan het er soms lomp aan toegaan, dat zou nog kunnen.
Hij is overigens goed hersteld van de ingreep, kan met een tand minder nog steeds heel goed eten en is happy als vanouds. ![]()
Gelukkig met allebei heel goed! We moeten de patiënt nog wel in de gaten houden maar er zijn geen gekke dingen meer uit tests gekomen en hij herstelt goed. Ik had na de alarmerende ervaringen hier de katten uit elkaar gehouden maar binnen een uur stonden ze allebei heel dramatisch aan dezelfde deur te krabben (waar ben je??? Hier waar ben JIJ??) en toen ik de deur opendeed was het al heel snel weer goed.
Nu nog een nier verkopen voor de dierenartsrekening ![]()
![]()
ahh wat fijn!
dierenartsen zijn zo duur geworden he ![]()
Gelukkig gaat het weer goed!
Dan zal het wel ouderdom zijn ja, hopelijk blijft het bij 1 tand.
Mijn kat is een week geleden geopereerd. Ze was altijd heel close met de andere kat, maar sinds de operatie is het mis.
De andere kat was de eerste dagen bang, wilde niet in dezelfde kamer zijn. Ze snuffelt nu wel aan de geopereerde kat, zoekt haar ook op, maar zodra de geopereerde kat toenadering zoekt/aan haar wil ruiken haalt ze uit en begint ze te miauwen.
Ik had vantevoren wel begrepen dat dit kan komen door een andere geur en mijn kat draagt ook een kraag, maar ik had gehoopt dat het na een week wel beter zou gaan.
Heeft iemand nog tips of ervaring hiermee? Wordt het beter?
Wat rot zeg!
Zou even teruglezen, want het is hier de afgelopen tijd vaker over gegaan.
Dit is een soort samenvatting haha; Kattentopic #4 - #3440 door mikselke
Oh thanks! Ik had wel gezocht, maar blijkbaar niet helemaal de goede termen gebruikt.
Edit: oh het is letterlijk 4 dagen geleden, niet helemaal scherp😅
Hopelijk heb je er wat aan! ![]()
ik heb een tip: mijn kat is helemaal geobsedeerd door dit speeltje.
voor de beeldvorming: we spelen hier ongeveer anderhalf uur per dag mee en ze is het nooit zat haha. ze loopt achter me aan met die kwal in haar bek. ik word iedere ochtend wakker met die kwal ergens random in m’n bed. laatst was ik weggesneakt naar bed terwijl zij sliep (echt dom want we spelen juist altijd voordat ik ga slapen zodat ze haar energie kwijt is maar oke) en toen kwam ze hard aangerend, keek ze of ik in bed lag, ging ze weer weg en toen kwam ze terug met dat speeltje echt van ‘hallo vergeet je niet iets?’ hahaha. ik heb er gelijk 2 extra besteld want hij ligt na twee weken al half uit elkaar.
maar misschien ligt het gewoon aan haar en vinden andere katten het niet zo geweldig haha dat kan ook. hij heet kong jellyfish teaser bij oa pets place.
Dat tongetje ![]()
![]()
![]()
![]()
Zoiets zullen mijn katten ook leuk vinden denk ik, gaat op mn lijstje!
Dit is echt hele goede reclame voor dat speeltje! Gaat hier ook op het lijstje.