Kattentopic #4

Geweldige foto en geweldige kat :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Nu het over speeltjes gaat: een katje hier die ik blij kan maken met een moving snake? De mijne is er bang voor haha

1 like

Ik laat me niet gauw influencen door het forum, maar alles voor de kat hè.

14 likes

Ik denk ook alweer ja leuk! Net als die banaan. Maar mijn kat wordt alleen blij van een of ander goedkoop muisje of tampons :smiling_face_with_tear:

4 likes

omg wordt dit mijn eerste gestartte forumtrend na al die jaren

10 likes

Haha mijn kat was laatst wild aan het spelen met een klein stukje wc papier :smiling_face_with_tear:

Ik hoorde allemaal gerommel in een andere kamer was zij het met dat wc papier fluffeltje haha

3 likes

Die van mij kwam vandaag aanzetten met een rubber oordopje, een spruitje (??) en gooit iedere dag de papierbak om om er kartonnen doosjes uit te trekken. Lekker goedkoop wel.

Mijn ene kat is vandaag slapend van de krabpaal gevallen en heeft nu een verstuikte poot. Super zielig, want ze wil alleen maar liggen. Maar nu gaat haar zusje de hele tijd naar haar toe om haar te likken/wassen 🥹.

6 likes

Wekschootpoes 🥹

15 likes

Haha tampons zijn ook een hit hier. Eerste x dat ik ze voorbij zag rennen dacht ik echt van huh, waar hebben jullie dat nu weer vandaan. Was wel jammer dat ze er 3 in gebruik hadden om te spelen en ik niks had toen ik ze nodig had :broken_heart:

Ja hij kon ze zelfs apporteren :rofl:

1 like

Ik vind apporterende katten zo leuk!

Helaas heeft mijn kat mij leren apporteren.

6 likes

Mijn ene kat heeft zichzelf inmiddels geleerd met zichzelf te apporteren als ik er helaas niet 6 uur per dag zin in heb.
Hij gooide dan in het vorige huis zijn speelgoed van de trap af en er dan achteraan. Heb nu geen trap meer en dan legt hij zijn speelgoed naar keuze aan het einde van de gang, loopt zo ver mogelijk weg en dan rent hij er heen om hem te pakken :joy:

30 likes

Omg!!! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Voor de creatievelingen, ik had deze octopus gebreid en catnip erin gedaan en daar wordt mn kat ook helemaal wild van :sweat_smile:

29 likes

Een van m’n katten heeft een nachtje bij de dierenarts doorgebracht, de andere kat heeft gisteravond echt lang rondjes gelopen omdat ze dacht huh waar is hij nou weer heen. Komen we vandaag thuis, allemaal blazen naar hem, logisch want hij ruikt natuurlijk anders. Kwartier later liggen ze samen tegen elkaar aan met hun kont (doen ze anders nooit!!!) te slapen, wordt zij wakker en begint ze weer te blazen, even later liggen ze weer bij elkaar en daarna weer blazen. Hallooohoooo, maak ff een keuze of je hem tolereert of niet maar kap met dat geblaas.

Oh en heeft iemand nog tips om stress te verminderen? Feliway, meerdere kattenbakken, (hoge) schuilplekjes hebben we al, maar ik weet even niet meer wat ik nog meer kan doen.

3 likes

Ik vind het altijd zo knap hoe katten plekjes weten te vinden om te slapen. Ik was gisterenavond mijn kat kwijt, heb in elke kamer gezocht en buiten gerammeld met snoepjes, nergens te bekennen. Nou na een half uur verscheen ze opeens in de woonkamer. Echt geen ideeee waar ze gelegen heeft :joy:

2 likes

Ik weet niet wat er aan de hand is maar dit is het 4e forumkatje in korte tijd met een agressieve huisgenoot. Even naar boven scrollen lees je allerlei tips! Gaat het wel goed met het katje dat bij de da was?

4 likes

Ja normaal doen ze wel gewoon normaal, merkte vanochtend eigenlijk al niks meer gelukkig dus het is echt die dierenarts geur geweest.
Ja alles goed, medisch niks aan de hand maar hij heeft stress en daardoor een gevoelige blaas/plast soms buiten de bak. Moeten nu dus gaan bedenken hoe we de stress kunnen verminderen maar weet ff niet zo goed hoe.

Och arme schat. Ureum en fructose enzo is gecheckt toch?

1 like

Zowel verticale en horizontale krabpalen aanbieden en mijn nummer 1 tip: meer/beter spelen kan ook helpen met stress en kan de kat meer zelfvertrouwen geven!

Maar het ligt er ook aan wat voor schuilplekjes en hoe de kattenbak set up is. Soms zeggen mensen bijvoorbeeld dat ze meerdere kattenbakken hebben maar dan hebben ze er 2 naast elkaar gezet. Dat telt niet, dat is eigenlijk nog steeds 1 bak dan :sweat_smile: