Kattentopic #4

Sorry voor de double post. Ik heb een vriendje voor een paar dagen. Zijn naam is Ghost en hij kan zo slecht tegen in een kennel zitten dat hij al 2 nagels gebroken heeft dus ik heb hem mee naar huis genomen.

Compleet witte katten zie ik bijna nooit op mijn werk en hij heeft ook nog een prachtige staart!

Ik heb ook een zwarte kat en mijn droom is een yin yang paar dus ik zou hem bijna willen houden :white_heart::black_heart:

55 likes

In Amerika of ook in Nederland? Kan het mis hebben, maar dacht dat de vaccinatie voor niesziekte ook nog steeds jaarlijks werd geadviseerd bij buitenkatten (hoog risico). Alleen laag risico (ik gok binnenkatten dus) max 3 en die andere idd wel 3 jaarlijks omdat hij langer werkzaam is.

Edit: o, meerdere binnenkatten is nog steeds hoog risico haha, alleen solitaire binnenkatten vallen onder die noemer.

1 like

Ik zat nog geen 5 min en baby kwam al in m’n armen maar dit vind ik toch een beter plekje voor d’r :upside_down_face:

14 likes

Ja dit is van het WSAVA. Dit zijn internationaal richtlijnen die NL ook navolgt.

Maar ik zie dat ze inderdaad voor calici/herpes virus (wat niesziekte kan veroorzaken) een buitenkat wel een hoger risico noemen waardoor je met je dierenarts kan overleggen over het risico en of je het jaarlijks moet doen.

En inderdaad low risk is een enkele binnenkat. En meerdere katten kƔn higher risk zijn, maar dat ligt aan de situatie.

1 like

Ja vandaar, dacht even de uitspraak nuanceren dat het dus niet gaat om alle standaardvaccinaties en mensen dit zonder overleg toepassen.

2 likes

Ja goed om erbij te zetten inderdaad!

Je kan het beste overleggen met je dierenarts, het ligt vooral aan de leeftijd en het gebied waar je woont!

omg ik heb per ongeluk 4 van die speeltjes van mijn eerdere post besteld omdat ik niet wist dat ze nog in m’n mandje stonden en ik had er al 3 als backup. nu heb ik dus acht van die kwallen haha jezus

ik denk dat ik er een paar weggeef aan vrienden en de rest gewoon bewaar als backup voor mijn kat maar alsnog echt dom

4 likes

Pff mijn huidige kat heeft echt het jachtinstinct van een huisvlieg ofzo. Ze liet me gisteravond voor de tweede keer met een viesgrote spin zitten. :expressionless:

Mijn vorige kat vrat ze altijd op. Dat leek me dus wel weer een leuke bijkomstigheid als ik weer een kat nam maar helaas haha.

De eerste keer dat ik dat had wees ik haar erop en ging ze gewoon slapen. Girl wat. :tired_face: Gisteren ging ze er even mee spelen en was ze er ook klaar mee.

2 likes

Wat voor nagelknipper hebben jullie voor de kat en is deze fijn?

Ik heb er nu een die best bot is, waardoor de nagel van mn kat scheurt/splijt voordat ik hem helemaal doorgeknipt heb. Ze heeft denk ik vrij broze nageltjes maar ik vermoed dat een scherper knippertje wel helpt.

Wil je er eentje ruilen tegen moving snake?? :joy:

https://youtube.com/shorts/5EhlTOd3-SY?si=36YBxkcCCTF8CzGD

De post van Lize Korpershoek op Instagram over haar kat Jip :broken_heart:
Heb zo hard zitten huilen.

How can I make this about me

Dit doet mij zo denken aan mijn poes, zelfde naam als het zusje ook. En precies even oud. Ik ben mij aan het voorbereiden dat het binnenkort klaar is, maar ik kan het gewoon niet aan. Ik heb ergens heel veel ā€œgelukā€ dat ik als volwassene de dood nooit echt van dichtbij heb meegemaakt, nu wordt een dier waarschijnlijk de eerste voor mij. Ik weet dus niet hoe ik hier op zal reageren. Ik ben heel bang dat dit veel te zwaar zal vallen. Zo veel mogelijk knuffelen nu in ieder geval. :heart:

3 likes

Mocht je nog op zoek zijn naar goed kwalitatief natvoer, ik gebruik zelf deze website om te screenen op kwaliteit en ingrediƫnten: Analyse en reviews natvoer voor katten - HuiskattenInfo

1 like

Dank voor de tip! Daar had ik inderdaad Schesir vandaan, dus die al paar keer voorgezet.

We zijn ondertussen 10 smaakjes van verschillende merken verder maar de kleinste kat heeft van geen enkele gegeten :sweat_smile: de andere twee katten hebben wel met smaak de bakjes leeg gelikt dus het gaat niet verloren.

De zak met voer is na ruim een week en tig updates dat het ā€˜pakket weer aangekomen was in het sorteercentrum’ eindelijk aangekomen. Maar had dankzij tip hier al een 2kg zak in de winkel gehaald. De kleinste kat is afgelopen week weer aangekomen dus ze eet weer gelukkig. Zien haar nu ook ā€˜s avonds brokjes eten, als ze haar neus optrekt voor het natvoer dan gaat ze vaak naar de brokken :smile:

1 like

Pfoe nu ben ik ook keihard aan het janken, die laatste twee fotos en tekst :broken_heart:

Moet ook meteen aan mijn eigen kat denken, ook een rode met soortgelijke naam pfff. Bij hem is net staar vastgesteld, wordt ook echt een oudje maar daar kan ik niet zo goed mee overweg.

hahahaha ik denk dat mijn kat die eng vindt

Ah bah mijn kat komt net naar binnen rennen met een muis en holde door NAAR BOVEN
Gelukkig weer naar buiten weten te krijgen!

Wil knuffelen, maar ik moet werreke :sob:

11 likes

Mijne dus ook haha

Mijn kat ligt nooit op schoot maar nu ligt ie met zn poot op mn voet en ik vind het zo cute en lekker warm hahaha. Wie weet komt ie ooit nog op schoot.

33 likes

Wat een fluff :smiling_face_with_three_hearts: Brits langhaar?

1 like