Ja, hij mag in de lente weer naar de trimmer ![]()
Zo cute!!
Gisteren afschuwelijk nieuws gehad bij de dierenarts.
Onze 5 jarige Oscar heeft nierfalen en bloedarmoede. Andere bloedwaarden zijn ook alles behalve goed. We kunne kiezen voor dialyse en bloedtransfusies maar de dierenarts zei dat daarmee de onderliggende ziektes niet worden opgelost. Samen met de dierenarts besloten dat inslapen het beste is⌠In een week tijd van een hele lieve, dikke kater naar een doodzieke dunne lieve kater veranderdâŚ
Dit weekend mogen we nog lekker knuffelen. Zolang hij eet, drinkt en naar de kattenbak gaat was inslapen niet accuut nodig. Hij eet snoepjes met smaak op en komt lekker bij ons liggen.
We hebben ook zijn broertje uit het zelfde nest. Ik vind het zo vreselijk erg, ook voor de andere katâŚâŚ
Ze zijn zo aan elkaar gehecht ![]()
Oh wat afschuwelijk nieuws. En zo ontzettend jong ook nog. Heel erg veel sterkte.
Wat vreselijk
heel veel sterkte ![]()
![]()
![]()
We hebben besloten dat het niet eerlijk is om tot maandag te wachten. Oscar eet nu zijn snoepjes met smaak op, maar trekt steeds meer terug en wil eigenlijk geen kriebels meer. We laten hem zo veel mogelijk met rust.
Vanmiddag om 17 uur laten we Oscar inslapen. En we zijn sinds gisteren al non stop aan het huilen. Voor de een âmaarâ een kat of âmaarâ een huisdier, voor ons echt een gezinslid.
We willen Oscar cremeren en vragen dit uiteraard straks ook aan de dierenarts, maar is het zo dat je zelf je dier naar het crematorium moet brengen? Ik kan er niet heel veel over vinden online namelijk. Het is voor ons de eerste keer dat we het meemaken vandaar de vraag ![]()
Bij mij haalde het crematorium mijn kat op. Je kan je beestje ook zelf wegbrengen, dat is net wat je zelf fijn vind.
Heel erg veel sterkte, je kiest echt het allerbeste voor je beestje maar ach wat is dat moeilijk en verdrietig.
Ah, dat zou een fijne optie zijn als ze hem ophalen.
Ik had online gevonden dat het crematorium hier pas maandag weer open gaat en ik zie het persoonlijk minder zitten om hem mee naar huis te nemen tot maandagâŚ
Hij ligt heerlijk hoog op zijn favoriete plekje op de krabpaal te slapen momenteel ![]()
Missen wil je ze nooit maar het is ergens fijn dat je een keuze kan maken, zodat het ergste lijden (hopelijk) bespaard blijftâŚ
Ik heb eigenlijk nooit de nagels van mijn kat geknipt.
Maar ze loopt ook de hele tijd buiten over straat en klimt in bomen enz dus had altijd het idee dat het dan niet zo nodig was.
Bij ons werd het katje ook (na een paar dagen) opgehaald door het crematorium.
Ik weet niet of je het in huis hebt, maar ik had wat klei meegenomen naar de dierenarts zodat ik een voetafdrukje kon nemen. Ben daar erg blij mee en zit er heel veel mee in mn handen. We hebben ook een pluk haren laten afknippen door de dierenarts om mee te nemen voor onze kat thuis, dat leek (een beetje) te helpen.
Heel veel sterkte en een mooi afscheid zo
goede reis Oscar ![]()
Heel veel sterkte!!!
vreselijk als het zo onverwachts ineens zo mis gaat
Ik kon inderdaad mijn kat achterlaten bij de dierenarts en hij werd daar opgehaald dus daar hoef je je dan verder niet druk om te maken.
Veel sterkte ![]()
Heel veel sterkte ![]()
![]()
Veel sterkte ![]()
![]()
Heel veel sterkte ![]()
![]()
Wat onwijs lief jullie reacties, dank jullie wel ![]()
Oscar is heel rustig heen gegaan. De dierenarts (andere dan gisteren) schrok enorm van zijn toestand. Gaf ons de bevestiging dat het alleen maar goed is dat we eerder heen zijn gegaan. En ze vertelde dat de ziekte een sluipmoordenaar is en we er niks aan hadden kunnen doen. Dat gaf mij een enorme opluchting.
We hebben, op aanraden van de dierenarts, Oscar toch mee naar huis. Onze andere kat is zijn biologische broertje en die twee waren onafscheidelijk. Ze zei dat het heel belangrijk is dat hij afscheid kan nemen. Maandag gaan we naar het crematorium (is op zondag gesloten).
Hierbij nog mijn allerliefste lievelingsfoto ooit van de twee bengels. We kregen ze met 6 weken (moeder verstootte ze) en we hebben 5 prachtige jaren met Oscar gehad. Mocht het ooit (over 36486 jaar graag) de tijd van broertje Ollie zijn, dan willen we ze graag samen uitstrooien.
Het is en blijft ontzettend verdrietig en het zou nog lang pijn doen, maar we hebben de juiste keuze gemaakt. Houden van is ook loslaten ![]()
Wat een lieve foto. Heel veel sterkte gewenst met dit grote verlies! De shock is groot hè, als het zo plotseling gebeurt bij een nog jonge kat.
Ik heb een kater van 7 aan nierfalen verloren en een poes die gelukkig al wat ouder was, maar toch, het is er dan ineens en dan kan je niks meer doen. ![]()
Sterkte. ![]()
Och nee wat ontzettend verdrietig ![]()
Ik vind het heel heftig. Heb me enorm schuldig gevoeld en echt gedacht âwat als?â.
Het rotte is gewoon dat er (vaak) geen âwat alsâ is. Wat ook wel weer een âgeruststellingâ is.
Bizar dat ze van het een op andere moment ineens dood ziek zijnâŚ
Ah, er is voor dit echt geen âwat alsâ. Ik heb iets meer dan een jaar geleden hetzelfde gehad met mijn kat. Hij was 9 en hij heeft na zân diagnose (nierfalen kwam door cysten op de nieren) nog bijna een jaar geleefd. En dat was een heel zwaar jaar en uiteindelijk kan je er gewoon niks aan doen, als de nieren stoppen is dat het einde. En dan had ik âgelukâ dat zân broer juist helemaal is opgelegd nu hij de enige kat is.
Wil je gewoon heel veel sterkte wensen. Hoe gaat het met zân broertje?
Sterkte! Wat een schattige foto ![]()