Kattentopic #4

Wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte :white_heart:

1 like

Maak een filmpje van haar gedrag/poot, voor als ze morgen bij de dierenarts normaal doet! Dan kan je toch iets laten zien

1 like

Yes heb ik zeker gedaan! Dankje!

3 likes

Ze lijkt weer helemaal opgeknapt opeens. Spint weer en mag haar aanraken. Lijkt normaal te lopen weer. Gelukkig!

Denk dat dierenarts toch wordt bezocht, afspraak staat al

9 likes

:heart::heart:

46 likes

mijn kat is nu ruim 2 maanden hier. het is duidelijk dat ze zich helemaal thuis voelt want de laatste weken is ze helemaal ondeugend geworden hahaha

ze gooit haar waterbak leeg op de grond en gaat de vloer dweilen, ze slaat het pilapparaat (dat ik gebruik omdat zij in de bank heeft gehangen) uit mijn handen en ze manoeuvreert over de grond hangend aan de onderkant van de bank. ik was al zo verbaasd omdat ze weinig met water speelde aangezien ze een maine coon is maar ik moest gewoon wachten hahahaha. ze is ook nog steeds heel lief en aanhankelijk en ze slaapt elke nacht tegen me aan maar ik vind het een grappige ontwikkeling

24 likes

Duurt niet lang dan tot het stof onder je bank kapot is en ze dat als hangmat kan gebruiken. Ben zo vaak mn kat kwijt geweest die dan in de bank bleek te zitten :joy:

8 likes

If it fits it sits :cat:

57 likes

GEEF MIJ AANDACHT

18 likes

Wat is de meest stille waterfontein? Ik had altijd een Catmate maar dacht een paar maanden geleden “nou na 7 jaar is het wel zo fris om m een keer te vervangen” omdat er toch wat kalkresten op zaten. Toen heb ik een nieuwe Catmate gekocht maar die motor maakte geluid + pompte het water niet goed omhoog, via Zooplus omgeruild voor een nieuwe en nu heeft die na 3 maanden hetzelfde probleem. Toen heb ik een Catit fresh & clear fontein gekocht maar die maakt helemaaaaaaal veel geluid, dat hoor je door de tv heen.
Wil er best wat voor betalen, maar hij moet gewoon muisstil zijn en het liefst zo’n glijbaantje hebben als Catmate want daar drinkt een van mn katten het meeste van.

Mijn oudste kat is dit weekend 16 geworden :pleading_face:

In Oktober 2024 is ze bijna overleden en is ze een aantal dagen opgenomen geweest. Nog elke dag zo dankbaar dat ze er nog is :two_hearts:

68 likes

Van harte! Moge ze nog vele fijne jaren bij jou zijn! :heart:

1 like

Ik heb de keramische van miaustore en die vind ik echt muisstil.

Prachtig! Ik dacht 2 jaar terug ook mijn kat bijna kwijt te zijn en alle tijd nu voelt zoooo speciaal en extra! We hebben hem nu ook senior-kat-privileges gegeven zoals meer snackies en in het weekend bij ons op bed slapen haha

4 likes

Gefeliciteerd :partying_face: Wat een mooierd :heart_eyes_cat:

Herinnert me eraan dat ik gewoon de 10e verjaardag van mijn kat vergeten ben een paar dagen terug :sweat_smile: Geef hem zo maar wat extra snoepjes

1 like

Hebben jullie van die verhoogde voederbakjes? Dit schijnt beter te zijn voor (met name) oudere katten.

Ik kan alleen die van trixie vinden maar die schijnen nogal snel stuk te gaan :neutral_face:

2 likes

Half af april komt er weer een tweede kat bij mij wonen :heart: Na het overlijden van m’n lieve m’n knuffelbeer is mijn andere knuffel alleen, hij doet het echt wel goed maar denk dat het voor hem leuker en fijner is om een vriendje te hebben. De kitten is dan 14 weken.

Vind het helemaal spannend en heb nu al voer voor hem besteld en ben een trappetje aan het ontwerpen omdat ik denk dat hij anders niet goed in en uit de kattenbak kan. De instap hoogte is zo’n 16 cm en dat lijkt me veel te hoog voor een kitten.

@Tjiftjaf ik heb deze van Trixie, al 1,5 jaar en is helemaal netjes.

3 likes

Haha ja zij heeft ook extra privileges nu, ze slaapt nu ook weer bij ons in bed. Ze ligt ook heel vaak op mijn kussen en dan lig ik er zelf naast :joy:

5 likes

Gefeliciteerd met je knapperd @Echo! :heart:

@Tjiftjaf wij hebben deze:

Is inderdaad een stuk beter voor je kat, niet alleen als ze op leeftijd zijn. Het is bijvoorbeeld ook beter voor hun spijsvertering (want mond is dan niet meer lager dan de maag) en de meeste voerbakken zijn ook gelijk breder en platter ontworpen om snorhaar-stress te voorkomen. Maar ontlasting van gewrichten en nek is natuurlijk ook van jongs af aan al fijn!

1 like

Ik heb zoiets ooit bij de Action gekocht en die gaan al jaren mee

1 like