Hebben jullie ook ooit zoiets gezien op chip zodat je katten individueel gevoerd kunnen worden? Ik zou dat best wel willen maar heb zelf nog niks gevonden en overweeg m’n surfeeds te gaan modden maar ja als het mis gaat… die krengen zijn takke duur.
Nee, het enige wat ik kon vinden is dit, maar dan moet de kat een halsband met chip dragen en dat wil ik niet
Ik vraag me af hoe moeilijk het nou is om zoiets te ontwerpen? Alles is mogelijk tegenwoordig, dus waarom niet een automatische voederbak die door de chip van de kat zelf open gaat ![]()
Edit: ik weet eigenlijk niet of we hetzelfde bedoelen. Ik heb het specifiek over een automatische voederbak met een aantal maaltijden die op chip open gaat. Mijn kat is nogal een schrokop en ik denk met die Surefeed eet ie alsnog alles in 1x op ![]()
Ik heb nu Surefeed bakken die op microchip werken, omdat we over 1,5 week twee kittens in huis krijgen en één van mijn huidige katten voer tegen struvietstenen krijgt. En ik heb steunen laten 3D printen zodat ze hoger/op een hoek staan.
Ik heb verhoogde bakjes maar dan ook nog op zo’n houten plantenstandaardje staan. Gewoon zo’n rond plankje met drie korte poten eronder. Ideaal ![]()
Ik heb een drinkfontein van Lucybalu. Ben er heel blij mee. Het motortje en de waterstroom is muisstil. Deze is niet met zo’n glijbaantje van water. Mijn kat dronk daar ook het meeste van bij zijn oude waterfontein, maar stapte heel makkelijk over naar dit systeem.
Ik wil inderdaad ook geen halsband om. Op zich het ontwerp niet heel complex denk ik ![]()
@Radio heb je misschien een foto? Ik heb er wel over nagedacht maar ik vind dat plateautje of hoe ik het ook moet noemen er voor dan in de weg zitten. Of nou ja, ik denk dat die dan in de weg zit. Vandaar dat ik er over aan het denken ben om die weg te halen en dan idd steunen printen zodat de bak hoger en onder een hoek kan staan.
Ik heb even geen foto bij de hand, maar het is dit model:
https://makerworld.com/nl/models/962170-surefeed-pet-feeder-adjustable-stand#profileId-932366
Heb ook deze twee opties gezien op Etsy, maar nog niet het model gevonden:
https://www.etsy.com/nl/listing/1337328456/verhoogde-standaard-voor-surefeed?ls=s&ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=surefeed+stand&ref=sr_gallery-1-2&bes=1&local_signal_search=1&content_source=22e4ebe8-3465-467a-a6eb-bddaabe64c45%3ALTfd74abb61415a8fbff837993ff76e2b90e0952db&organic_search_click=1&logging_key=22e4ebe8-3465-467a-a6eb-bddaabe64c45%3ALTfd74abb61415a8fbff837993ff76e2b90e0952db
Ja die heb ik! Ik heb kommetjes van de action waarvan ik er 1 op de kop heb gezet en dan de ander erop heb gelijmd. Zodat die verhoogd is. Ik kon online eigenlijk ook alleen maar dure dingen vinden. Al heeft Hema inmiddels hele leuke schaaltjes op voet volgensmij! Ik vond ze alleen net wat te klein voor kattenbrokken.
Dank je! Die van makersworld staat nu aan en die andere ga ik na maken, even testen wat mijn kat het prettigste vind.
het gaat niet goed met mijn oude htktje, de laatste van mijn viertal van twee zusjes en van beide 1 kitten.
Deze week laat ik haar thuis inslapen.
Dat is de vierde in twee jaar tijd en pfff ik had ze met mijn partner die lang terug is overleden ![]()
Maakt het extra kut ofzo.
Poes is bijna 19, ze zijn allemaal 18/19 geworden dus dat is natuurlijk heel mooi.
Ahww wat verdrietig. Veel sterkte ![]()
Zo verdrietig. Hoop dat je nog wat mooie laatste momenten met haar kan hebben.
Sterkte ![]()
Deze heb ik ook en vind ik stiller dan die van Miaustore die van Miaustore was bij mij eerst wel stil maar ging naar een poosje toch een irritant geluid maken (moet eerlijk zeggen dat ik daar heel gevoelig voor ben en misschien had ik wel pech?)
Die van Miaustore heeft verschillende plateaus om vanaf te drinken die van Lucybalu niet. Kan een nadeel, maar ook een voordeel zijn. Zo vond ik die van Lucybalu daardoor wel makkelijker schoon te maken. De losse torentjes van de Miaustore zijn ook niet glad (ongeglazuurd?) van binnen en die vond ik gevoeliger voor kalkaanslag. En ik ben onhandig dus heb meerdere torentjes kapot gestoten/laten vallen van die van Miaustore ![]()
@Cheesy Ach, wat naar zeg. Veel sterkte…
Oh heel fijn al die tips voor voerbakjes! Daar kan ik wat mee ![]()
Wat ik me bij zo’n hoge voerbak dan afvraag, in het wild eten katten toch ook hun prooi van de grond af. (Of zouden ze een muisje eerst op een verhoging leggen?) Zijn ze dan zo gedomestiseerd dat het beter voor ze geworden of misschien omdat ze in de natuur niet zo oud worden en als ze jong zijn hier geen last van hebben?
(Als het beter is voor mijn kat krijgt hij het natuurlijk meteen! Alleen het beste is goed genoeg voor meneer. Dan moet ik z’n voerautomaat op een plankje zetten want hij krijgt zo 4x per dag eten.)
Weer een nieuwe in de categorie “speelgoed dat geen speelgoed is”: (nieuwe) oordopjes. Ze vliegen de hele kamer door.
Bedankt voor de lieve reacties ![]()
Het ging ineens heel hard achteruit en ik heb haar vanmiddag in laten slapen ![]()
Het voelt nu heel stil omdat ik vooral de laatste dagen heel veel met haar bezig was en ze ook steeds bij me wilde zijn.
Wilde het tot vrijdag aankijken maar het zou pesterij zijn en het was beter haar eerder te laten gaan.
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte
zijn zulke hartverscheurende beslissingen om te nemen, maar je doet het uit liefde en om leed te besparen.
Zo lief en voelt fijn hier wat steun te vinden, het blijft zo pijnlijk.
Zit nu vooral nog aan te hikken tegen naar bed gaan, want dan nam ik haar de laatste tijd in m’n armen mee naar boven omdat ze moeilijker liep en ik haar graag in de gaten hield.
Dan legde ik haar op haar plekje naast mijn kussen op bed en kroelden we nog even of gaf ik een voetmassage ![]()
Ja crazy cat lady hier.
Een dezer dagen eens gaan zoeken voor de opties wbt een urn, ik wil ze allevier samen, en dan niet in een urn-urn maar liever iets anders.
Mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag.