Ach wat superverdrietig, heel veel sterkte ![]()
Je kan een keramist vragen om mee te denken en of ze misschien iets kan maken? ![]()
En als je zelf creatief bent kan je ook een boetseerworkshop ergens doen waar je zelf wat kan maken. Ik ben vorig jaar wezen pottenbakken bij een vrouw, maar je kon daar ook boetseren. Dan bakken ze het voor je af en kom je voor een 2e keer terug voor het glazuren.
Iemand hier ervaring met een behandeling met radioactief jodium?
Rosie ligt naast me te slapen en ze snurkt zo luid. Ik hoor het door mijn AirPods heen. Ik meen het wanneer ik zeg dat haar gesnurk mijn meest favoriete geluid in de wereld is
Ik had een paar dagen een tijdelijke foster! Beetje sneu verhaal wat ik denk niet helemaal kan delen maar hij is 5 jaar geleden geadopteerd en nu terug gebracht en hij heeft een manke poot die een aantal jaar geleden gebroken is en niet goed genezen is
Ik ben in ieder geval blij dat hij nu medische zorg krijgt!
Wat een beauty! ![]()
zijn er hier mensen met de petree cube automatische kattenbak? ik heb hem nu een tijdje en mijn kat gebruikt hem sinds een week of 2 maar die sensor lijkt wel overgevoelig.
hij denkt echt vaak dat er een kat in zit terwijl het niet zo is. dus dan zie ik op die app ‘cat has gone potty’ maar dan dat het bijv 20sec duurde en het gewicht 1.2 kilo is. bijvoorbeeld als ik zelf aan die lade heb gezeten of nadat mijn kat er gewoon aan gesnuffeld heeft. toen ik vanochtend wakker werd stond er ook 3 toilet times maar toen ik naar de gegevens keek bleek het 1x echt te zijn (aangezien mijn kat ±4.5kg weegt weet ik dat ze met 1.2kg niet eens naar binnen is geweest haha)
niet per se heel erg ofzo maar gewoon irritant dat hij dan helemaal gaat reinigen om niks. weet iemand hoe dat kan? ik heb gegoogeld maar vind niet echt een verklaring en hij staat op een platte ondergrond.
Wat irritant, zit er stof op de sensor ofzo? Anders misschien een software-update proberen.
die is up to date! ik gebruik de app ook pas net dus daarvoor viel het me niet op. het enige wat ik nog kan bedenken is dat hij te dicht bij de muur staat
Wij hebben vlooien in huis
Heeft een van mijn katten waarschijnlijk meegenomen van de trimsalon. Ik heb anti-vlooien pipetjes gehaald bij de dierenarts, maar wat nu? De katten líjken er niet veel last van te hebben.
Ik heb op allerlei plekken er één gevonden, op de bank vier en in bed - verspreid over de afgelopen dagen - een stuk of tien. Toen er vanavond een over mijn enkel liep en een uur later een in mijn nek zat was ik er helemaal klaar mee. Zijn dit nog beheersbare aantallen waar we met goed schoonmaken en alles wassen vanaf kunnen komen? Of is het beter om een bedrijf in te schakelen? Het voelt echt alsof ze overal zitten ![]()
gewoon zoveel mogelijk op 60 graden wassen, opletten met gedragen kleding apart houden van wat er gewassen in de kast ligt (ik doe vaak op het begin de kleding die ik buiten heb gedragen in een zak als ik thuis kom zodat ik ze vlooienvrij houdt en nog een keer aan kan maar ik ze voor de zekerheid ook niet terug in de kast leg bij de net gewassen kleding, en mn huispak/pyjama enzo om de paar dagen de was in. als ik op bezoek ga bij iemand (vooral iemand met huisdieren) draag ik alleen net gewassen kleding en maak ik mn schoenen extra goed schoon), veel stofzuigen, pantoffels/schoenen waar je mee in huis loopt schoonmaken, vooral de zool. kwetsbare spullen die niet op 60 graden kunnen een week ofzo in de vriezer. je kunt nog vlooienspray kopen voor meubels maar ik doe zelf liever stofzuigen/doekje erover met azijn of alcohol want ondanks dat je het af kan nemen vind ik het onprettig om zulk soort gif op mn spullen te spuiten.
heb al mn hele leven katten en ken heel veel mensen met katten en elke kateigenaar heeft meermaals vlooien maar nog nooit iemand gehoord die een bedrijf heeft ingeschakeld. je bent er alleen niet in 1 keer vanaf dus je bent een tijdje wat meer bezig met wassen en stofzuigen.
Wat @issa segt inderdaad en nadat je iets afgenomen hebt met azijn of alcohol kan je er ook nog met een stoomreiniger overheen.
laat maar k ben tering dom die lade zat achterstevoren lol
Check, thanks voor de tips! Ik ben vandaag álles aan het wassen en dingen die niet op 60 graden kunnen gaan de vriezer in. Verder alles stofzuigen tot in elk kiertje maar mijn katten komen zo’n beetje overal dus heb het gevoel dat ze nu overal kunnen zitten, zo kut. Sprays ben ik nog niet aan het overwegen omdat je dan inderdaad allemaal gif rondspuit en ik vind dat geen chill idee voor zowel m’n katten als mezelf.
Iemand vroeg laatst om tips voor verhoogde voerbakjes. Ik heb vanmiddag een kleine plantenstandaard bij de hema gekocht met een schaaltje die daar in past en wilde het even delen. ![]()
Het lijkt op de foto wel groter dan het is volgensmij haha. Maar het is dus best een kleine standaard en het schaaltje heeft een diameter van 15cm.
Ik heb dit ook voor onze hond, maar dan met bamboe plantenstandaarden van Ikea. Ik kon nooit kleinere vinden voor de katten maar die hebben ze nu dus in de nieuwe collectie bij de Hema. De katten drinken zelfs graag uit de waterbakken van de hond op deze hoogte haha.
Deze kleine meid lag me toch een partij te snurken. Ongelooflijk wat een geluid er uit zo’n klein iets kan komen
Aah dat tongetje ook