gewoon zoveel mogelijk op 60 graden wassen, opletten met gedragen kleding apart houden van wat er gewassen in de kast ligt (ik doe vaak op het begin de kleding die ik buiten heb gedragen in een zak als ik thuis kom zodat ik ze vlooienvrij houdt en nog een keer aan kan maar ik ze voor de zekerheid ook niet terug in de kast leg bij de net gewassen kleding, en mn huispak/pyjama enzo om de paar dagen de was in. als ik op bezoek ga bij iemand (vooral iemand met huisdieren) draag ik alleen net gewassen kleding en maak ik mn schoenen extra goed schoon), veel stofzuigen, pantoffels/schoenen waar je mee in huis loopt schoonmaken, vooral de zool. kwetsbare spullen die niet op 60 graden kunnen een week ofzo in de vriezer. je kunt nog vlooienspray kopen voor meubels maar ik doe zelf liever stofzuigen/doekje erover met azijn of alcohol want ondanks dat je het af kan nemen vind ik het onprettig om zulk soort gif op mn spullen te spuiten.
heb al mn hele leven katten en ken heel veel mensen met katten en elke kateigenaar heeft meermaals vlooien maar nog nooit iemand gehoord die een bedrijf heeft ingeschakeld. je bent er alleen niet in 1 keer vanaf dus je bent een tijdje wat meer bezig met wassen en stofzuigen.