Kattentopic #4

Ja, hij zeurt vrij veel om eten en zodra je naar de keuken gaat is hij er ook. Maar steeds een beetje minder geven werkt tot nu toe wel. Ik wil het nog een poos proberen met minderen want hij verkiest wel brokjes boven natvoer, en anders is dat een goede tip, dank!
De dierenarts gaf aan dat we ook gekookte courgette kunnen geven dus als hij er moeite mee blijft hebben ga ik dat nog proberen.
Het is gelukkig niet zo dat hij bij ons al jaren teveel krijgt, dus hopelijk went hij hier wel aan.
Weet nu in elk geval dat 60g niet aan de magere kant is, haha (had anders ook wel naar het advies geluisterd maar wilde wat meer ervaringen horen)

1 like

Oh ook een Void :black_heart:

Mijjne is nu alweer bijna 3 maanden bij me :smiling_face_with_three_hearts:

31 likes

Ahhh ik vind die zwarte katten zo leuk! Mijn allereerste kat ooit was ook zwart.
Ze had de kleur en temperament van haar moeder (Oosterse Korthaar) en de bouw van een Europese korthaar, haar vader was vermoedelijk een gewone kater uit de buurt van haar moeder. Ze was zo intelligent, vocaal en leuk, ik had haar ook allemaal trucjes geleerd. En als ze merkte dat ik verdrietig was kwam ze me troosten. :black_heart:
Als ik één kat uit mijn leven terug kon halen uit de poezenhemel, was zij het.

14 likes

Voids zijn fantastisch (wat een schatje ook, die van jou!)! Wij vieren maandag de eerste verjaardag van onze twee opdonders :heart_eyes:

2 likes

Heb ook echt een zwak voor zwarte katten :black_heart: Ik heb een zwarte Manx geadopteerd tijdens COVID en het is echt mijn baby. Zooo knuffelig en aanhankelijk, lekker kletserig. Soms net een hondje haha.

6 likes

Onze kat is dol op sperziebonen! Zou je ook kunnen proberen ipv courgette. Geeft minder rommel vind ik haha :joy: (tenzij ze de sperzieboon onder het kleed stopt en ik dagen later een gedroogde sperzieboon vind tijdens het stofzuigen)

1 like

Zo’n kat heb ik ook, je moet sperziebonen ook zo geluidloos mogelijk doppen want zodra hij hoort waar je mee bezig bent heeft hij nog maar 1 doel haha

4 likes

Hoe leuk!! Mijne laat zich niets leren, maar heeft zelf geleerd te apporteren :joy: komt netjes zn balletje terugbrengen zodat ik hem nog een keer gooi :face_holding_back_tears:

22 likes

Hahaha ja die van mij ruikt het volgens mij? En dan gaat ze zo om het hoekje zitten wachten:

3 likes

Dit moet ik 'm nog zien aan te leren!! Nav meer bewegen gooi ik nu vaak een balletje door de tuin waar hij enthousiast naartoe rent maar ik mag helaas zelf erheen lopen om 'm opnieuw te gooien.

Wat leuk al die zwarte katten!! Ik dacht dat het inmiddels wel achterhaald was, maar volgens het asiel blijven zwarte katten nog steeds het langst daar omdat ze niet zo gewild zijn. Ik ben juist opgegroeid met zwarte katten altijd, zulke cuties.

1 like

Dat koppie en die oogjes 🥹🥹

2 likes

Wij hebben twee zwarte katten! Alleen is de eerste al wat verouderd en vaal geworden in de zon dus nu bruin :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Ah wat leuk dat er hier zoveel zwarte katten zijn! Heb ook een zwarte (en zijn broertje maar die is rood). Vind het altijd zo sneu om me te bedenken dat hij dus niet zo snel gekozen zou worden in een asiel, zeker omdat hij echt even tijd nodig heeft om te ontdooien bij mensen die hij niet kent. Terwijl ik hem nooit naar het asiel ga doen dus totaal onnodig om me daar druk om te maken :joy:

Toevallig ook gék op sperziebonen, als in als hij ze heeft gezien is het klaar en moet hij ze eten. En zijn lievelingsspel is apporteren met een heel klein pluche voetballetje. Kletst ook de oren van je kop en is mega aanhankelijk, maar dat had ik zien aankomen toen ik hoorde dat zijn moeder een siamees gekruist met een sphynx was. Vader één van de normale buurtkatten die er toevallig was toen moeder ontsnapt was.

4 likes

Ja, zo sneu. En ze zijn zo lief en mooi!

We kwamen er toevallig laatst achter dat onze recent geadopteerde kittens in de krant stonden destijds (was een heel groot nestje) en daarin vertelde de foster mom ook dat ze heel bewust de katten aanleerde om actief op mensen af te gaan (omdat het hele nestje een zwarte vacht had, en ze wilde dat ze snel geadopteerd zouden worden).

1 like

Ja dit ik altijd zo sneu want ik heb toevallig wel veel mensen in mijn omgeving met zwarte katten en dat zijn zo’n lieverds allemaal!