Maar meest zegt toch niet per se veel in dit geval of hoe is meest geadopteerd bedoelt in deze context? Vooral benieuwd of ze minder snel geadopteerd worden, omdat men ze dus minder leuk/lief/schattig vindt. Dat hoor je in Nederland nog wel veel vanuit asielen, zwart maar ook zwart-wit bijv. Meest geadopteerd klinkt zo namelijk meer als meest in de zin van groot aantal te adopteren zwarte katten versus andere kleuren.
Hema heeft (volgens mij sinds kort?) ook kattenspeeltjes en mijn kat vindt deze echt helemaal geweldig:
Voor 3 euro goede aankoop haha
dit is echt een impopulaire mening maar ik vind qua uiterlijk rode katten niet zo mooi. ik zou natuurlijk geen kat weigeren/uitzoeken op kleur oid en ik vind ze net zo lief maar ik vind ze er wel het minst leuk uitzien eigenlijk.
Omg cat shaming, mijn oranje/witte kat en ik zijn beledigd ![]()
Ik heb ooit twee oude katten geadopteerd (9 jaar ongeveer) Een zwarte en een witte. De witte kat was ook doof. Mis ze nog steeds ![]()
Ik vond wit-oranje katten vaak zo smoezelig maar natuurlijk vielen we in het asiel juist als een blok voor zo’n kat. Ik hoop dat er ook ooit een zwarte kat of een cyperse op mijn pad komt via het asiel maar uiteindelijk maak ik de keuze toch op karakter
ik vind dat het mag want bijna iedereen vindt ze juist het leukste hahah. ik trek het even recht voor andere katten!!!
Kleur maakt me totaal niet uit bij katten. Raskatten vind ik wel een beetje stom. Ik denk wel dat als er ooit een nieuwe kat in mijn leven komt (de mijne is nog alive and well hoor, “pas” 8 jaar oud), dat het een andere kleur wordt dan mijn huidige koetje. Omdat ik het waarschijnlijk niet aan kan om een kat te nemen die op de vorige lijkt.
Hoe bedoel je? Het waren in totaal 1300 katten die geplaatst werden vorig jaar en de 4e meest geadopteerde kleur was zwart met 186! Zwart/wit was juist de nummer 1 kleur met 231. Maar dit is wel alleen mijn werk natuurlijk maar ik zie dus zelf echt niet dat ze minder vaak geadopteerd worden ![]()
Als ik iets negatief hoor is het vaak over bruin cyperse eigenlijk (saai).
@Vuile_bitch ik heb ook niks met rode katten haha ik vind het wel altijd leuk dat iedereen andere voorkeuren heeft. Er is iets voor iedereen!
Dat de aantallen die je noemt ook kunnen zitten in dat die kleuren er gewoon het meeste waren en daarom logischerwijs ook het meest geadopteerd werden. Dan zegt hoe lang katten van een bepaalde kleur er zitten voor ze geadopteerd worden meer over hoe populair ze zijn en of ze sneller/minder snel geadopteerd worden dan andere kleuren.
Ohh zo ja, daar heb ik geen precieze data van maar op het oog denk ik niet dat zwart de meest voorkomende kleur was maar wel in de top 5 denk ik. We hebben super veel bruin en grijze cyperse katten.
Maar in dat geval van jouw voorbeeld worden ze dan minder snel geadopteerd omdat er teveel katten zijn en niet genoeg adopters dus dan is het als nog niet omdat mensen de kleur niet leuk vinden of er vooroordelen over hebben.
Ontdekking van de dag, mijn kat eet Bugles chips en geniet.
Ik liet laatst per ongeluk een chipje vallen en mijn kat greep het en rende er in één soepele beweging mee weg om het buiten mijn bereik op te gaan zitten kanen. Vroeger kwam ze ook altijd stofzuigen na een feestje haha
Een van mijn katten is ook gek op paprikachips, als de zak open gaat staat ze er al.
En @Spaarlamp haha wow is nieuw voor mij. Ze is een selectief moeilijke eter. Zeker met harde dingen. Maar dit werd gewoon uit mijn bakje gegrist inderdaad haha
De mijne hengelt altijd naar friet ![]()
Miep houdt echt van zaanse mayo ![]()
![]()
Een van mijn katten is een super kieskeurige eter, ze lust letterlijk niks behalve 1 soort droog voer. Ook geen snoepjes of vis, maar ze is wel gek op chips. Als ik niet oplet dan stopt ze haar hele hoofd in die zak.
Mijn kat wordt wild van de geur van kaas en brie 🫣 Ik denk dat ik die kwijt zou zijn als ik het op het aanrecht laat liggen bijv
Ik heb vanochtend mijn nieuwe kleine vriendje opgehaald en holy shit wat een mensgerichte knuffel. Toen ik binnen kwam vlogen de kittens op me af. Ze hadden allemaal zin in spelen en kusjes geven. Echt heel schattig. Mijn nieuwe vriendje heeft net in mijn armen geslapen en is nu met mijn vriend spelen. Hij geeft de hele tijd kopjes en kusjes aan ons.
Mijn grote oranje vriend is er wat onrustig van en wil constant een mens bij zich. Hij is wat onzeker denk ik. Het is zo’n grote stoere Doritos maar ook echt een zacht gekookt ei. Maar ligt nu ook heerlijk bij me beneden te slapen. Hopelijk went hij snel aan zijn nieuwe vriendje, kunnen ze lekker samen spelen. Vind het ook wel weer spannend om een kitten te introduceren en hoop echt dat mijn oranje knuffel het heel leuk gaat vinden.