Kattentopic #4

Jaa vier :smiling_face_with_three_hearts: drie poezen en een kater. Heel grappig hadden we allebei een rode en een donkere, dus qua kleur matcht het ook heel leuk haha

5 likes

Lijkt me echt zo gezellig om vier pluisjes te hebben :heart_eyes:

4 likes

Ja mij ook maar al die haren houden me dan toch tegen :joy:

Ik krijg vanmiddag een logee en ik vind het heel leuk maar ook best spannend haha. Mijn schoonouders gaan een maand op familiebezoek in het buitenland en hun kat is niet gewend veel alleen te zijn (en de andere kat, haar zoon, is laatst plotseling overleden dus ze is voor het eerst ook nog eens alleen-alleen) dus we hopen dat ze dit fijner gaat vinden dan een paar uurtjes bezoek op een dag. Ik vind het wel een beetje sneu voor haar, mijn schoonouders hebben haar zelf pas een maand of 8 geleden geadopteerd en ze snapt natuurlijk niet dat dit tijdelijk is en de dood van haar maatje was ook al zo’n shock voor haar. Mocht iemand tips hebben om een vreemde kat een beetje te laten wennen dan laat het me zeker weten! Mijn eigen kat is een halfjaar geleden overleden en haar spulletjes zijn nog allemaal opgeborgen. Ik durf dat ook niet goed neer te leggen omdat dat waarschijnlijk nog naar haar ruikt (ik heb nog niet al haar kussentjes en dekentjes uitgewassen, dat kon ik mentaal nog niet aan :sweat_smile:)

6 likes

Hee ik krijg vanaf vanmiddag ook een logee! Een kat van bijna 19 en ik heb haar nog nooit gezien! Ik hoop dat ze snel went en het hier leuk vind!

5 likes

Ik zou vragen aan je schoonouders of ze zoveel mogelijk dingen mee willen nemen waar haar geur aan zit, mandjes enzo maar ook gewoon een dekentje waar ze zelf onder op de bank zitten bijv. En de eerste dagen denk ik niks forceren, laat haar lekker d’r ding doen en onder de bank zitten als ze dat wil. Komt vast goed!

2 likes

Wat potentieel nog kan helpen is feliway en eerst een kamer inrichten als haar plek. Dat ze echt een veilige ruimte heeft en niet gelijk de hele woning. En misschien nu al een deken die naar jullie ruikt aan haar geven. Dan kan ze al wennen aan de geur van jullie en jullie huis.

Maar gaat sowieso goed komen! Je doet nu al je best voor haar :heart:

1 like

Ik woon in een appartement met een binnenkat. Hij is nooit naar buiten geweest, maar bij thuiskomst schiet hij soms naar buiten naar onze afgesloten galerij. Vond ik prima, kan ie even in het zonnetje liggen. Vind het alleen niet chill als ie daar alleen rondloopt want soms staat er een raam open en weet niet of de buren dat leuk vinden. Dus als ik thuiskom laat ik m even 5/10 minuten op de gallerij en dan neem ik hem mee naar binnen.

Maarja, nu heb ik dus een kat die echt keihard blijft miauwen dat ie naar buiten wil en weet echt even niet wat ik er mee moet. Hoor hem al miauwen als ik aankom en als ik dus thuis ben blijft ie ook maar doorgaan. Weet niet of ie t ook doet als ik niet thuis ben maar vind t echt zielig worden en om eerlijk te zijn, ook irritant :sweat_smile:

Iemand tips? Had nog bedacht hem in een tuigje op de gallerij te doen, dat ie wel veilig is maar niet te ver weg kan, maar ik krijg die met geen mogelijkheid om :sob:

Heb een net besteld om mn balkon catproof te maken maar ben wel een beetje bang dat dan hetzelfde gaat gebeuren. Weet het echt even niet meer.

Mijn kat was helemaal gelukkig met alleen een frisse neus op m’n (kleine) dakterras. Ik heb ook een net ervoor, dus ik hoop dat dat bij jou ook genoeg is!

2 likes

Hier dezelfde ervaring. In mijn vorige appartement had ik alleen een klein balkon maar de katten waren daar helemaal blij mee. Had er een lekker lig plekje en een soort krabpaal zodat ze mooi veel konden zien.

3 likes

Ik herken dit ook, mijn kat wilt ook vooral een frisse neus halen en in het zonnetje liggen

2 likes

En geef 'm eens ongelijk :sunny:

2 likes

Ja ik denk dat ie er ook van gaat genieten, ben dus alleen bang dat ie gaat miauwen als ie er niet op kan. Of laten jullie je kat ook op t balkon als jullie er niet bij zijn?

Ik zou dat zelf niet doen tenzij je balkon heel goed afgeschermd is.

2 likes

Ja ik heb een volledig omringd net en veel ervaring met haar op t balkon dat ik weet dat ze 0 interesse toont in ontsnappen

2 likes

Bovenop mijn kast in de slaapkamer ligt een kleed wat in de winter altijd op mijn bed ligt. Sinds dat het kleed bovenop de kast ligt is een van katten volgens mij permanent naar boven verhuisd want ze ligt alleen nog maar daar. Ze komt nu bijna alleen maar naar beneden om te eten of wanneer ze vindt dat ik naar bed moet want dan komt ze me halen.

6 likes

Daar ga ik natuurlijk wel mijn best voor doen, maar wil hem inderdaad zeker de eerste tijd niet alleen op het balkon. Eerst maar even wennen.

Maar m’n probleem zit hem er dus vooral in dat ik bang ben dat ie ook zo gaat miauwen als ik hem vanaf het balkon weer naar binnenhaal. M’n kat is nu al 1.5uur keihard aan het miauwen nadat ik hem weer naar binnen haalde vanaf de gallerij en ik kan echt wel janken van frustratie inmiddels. Ik speel met hem, geef hem snoepjes, aai hem (maar ook weer niet te lang want dan hapt ie naar me) maar het is allemaal niet goed. Wilde hem even in een andere kamer zetten maar dan ben ik bang dat ie daar gaat plassen/poepen omdat ie niet bij de kattenbak kan.

Zit gewoon echt met m’n handen in t haar, dat gejammer gaat door merg en been en ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen :disappointed_relieved:

3 likes

Lekker warm staartje

47 likes

Mn kat mag als het mooi weer is in de tuin. Komt ze net binnen om te kotsen (ze vreet gras sprietjes/ onkruid en moet dan kotsen) en gaat vervolgens weer naar buiten
:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:
Kots dan ook buiten halve tamme

10 likes

Ja heel kut maar dat gejammer afleren gaat echt door de zure appel heen bijten zijn. Reken er maar op dat het niet minder gaat worden als hij straks ipv op de galerij soms op het balkon mag.
Wat bedoel je met de kat er op laten als je er niet bij bent? Hier mogen ze er wel op als ik bijv even de was doe of tv zit te kijken, heb ik geen zicht op het balkon maar dan kijk ik wel regelmatig. Zou ze er nooit op laten als ik er helemaal niet bij ben.

1 like