ik heb mijn kat geleerd om zilvervisjes te vangen op commando what a time to be alive
Teach me master
mijn kat leert vrij makkelijk dingen maar misschien heb je er echt iets aan haha: de eerste keer dat ik er een vond terwijl ze naast me zat tikte ik gewoon op de muur zodat dat zilvervisje ging rennen, dus toen ging ze er automatisch op slaan (en hem opeten haha) dus ik zat helemaal van jaaaa goedzo blabla
ze komt sowieso als ik haar roep dus ik ging gewoon elke x roepen āfelina hier zit een eng zilvervisjeā oid in de hoop dat ze een associatie kreeg bij dat woord. en nu als ik haar roep met een bepaalde toon of dus iets zeg met zilvervisje gaat ze er meteen op af hahaja, echt chill. maar ik heb wel een heel makkelijke kat die snel dingen aanleert dus als je een heel onafhankelijke kat hebt gaat het wellicht niet zo makkelijk
Fantastisch
zeldzame kat dat ze zo goed luistert haha. Die van mij kijkt me alleen judgy of onschuldig aan als ik haar roep ![]()
ze is een maine coon dus het hoort daar een beetje bij! maar ik heb haar als volwassen kat geadopteerd dus alsnog chill dat ze dingen zo snel leert
Ha dat doet die van mij ook. Ze eet ze sowieso al uit zichzelf. En als ik er een zie en haar roep komt ze hem voor me vangenš
Ja mijne ook! Het beweegt dus vangen/eten is logisch
Ik dacht altijd dat natvoer niet gezond was voor poezen (was me zo aangeleerd door de vorige dierenarts), maar heb nu (o.a. dankzij het forum en eigen research) mijn mening bijgesteld. Ik ben begonnen met mijn twee 11-jarige katten dagelijks een portie natvoer te geven. Echter ben ik nog een beetje zoekende in wat nu āgezondā is, ook omdat ik de informatie op het internet moeilijk vind (heel veel gesponsord door merken bv.).
Ik weet al dat ik erop moet letten dat op de verpakking staat dat het āvolledigā is en niet āaanvullendā. Maar waar moet ik verder op letten? Mijn katten lijken alles lekker te vinden dus dat is geen graadmeter ![]()
Ik heb nu natvoer gekocht van Mjamjam die gezond lijkt qua samenstelling (ook suikervrij) maar die vind ik duur (daarnaast krijgen ze ook al speciale brokken). Ik weet niet of merken zoals Gourmet Gold ook gezond genoeg zijn? Iemand daar inzichten over? Ze hebben beide een gevoelige maag (maar natvoer lijkt tot nu toe geen probleem te zijn) en de ene heeft al sinds kitten overgewicht, dus daar moet ik wel op letten.
Ook geef ik ze nu samen 1 portie (dus elk een half blikje/zakje), en ik vraag me af of dat niet te weinig is en ik niet moet opschalen naar bv. elk een volledige portie, of 2x per dag een halve portie zodat ze ook een volledige portie binnen hebben. Hebben jullie daar tips rond?
Mjamjam wordt volgens mij wel als goed gezien. MACs ook.
Mijn debielo eet dus niks van het goede voer. Dus die krijgt wel Gourmet š„¹. Volgens mij is het totaalvoer van een gourmet/purina/sheba allemaal niet geweldig en minder van kwaliteit dan Mjamjam. Dus als die van jou Mjamjam eten zou ik dat blijven geven. Ik denk altijd zo: ik eet zelf ook niet elke dag witte boterhammen met goedkoop beleg of frietjes.
Ken je deze website al? https://huiskatteninfo.nl/voeding/natvoer/
Daar kun je checken hoe goed je natvoer scoort op ingrediƫnten en voedingswaardes.
En hoeveel natvoer je geeft, is helemaal afhankelijk van wat je wilt. Natvoer heeft meer vocht en minder calorieƫn dan droogvoer, dus kan om verschillende redenen goed zijn voor een kat. Als je droogvoer ook in afgemeten porties geeft, moet je er wel op letten dat je katten minder droogvoer nodig hebben zodra je meer natvoer geeft. Dat is niet ƩƩn op ƩƩn (5 gram droogvoer staat niet gelijk aan 5 gram natvoer).
Vanwege de verhuizing Emma (de donkere) gabapentine gegeven, vond het wel heel schattig dat ze ging liggen en steun ging zoeken bij Skadi š„¹
Almo nature HFC en dan specifiek de chicken pumpkin krijg ik alles bij mān kat mee naar binnen. Volgens de eerder genoemde website ook gezond en mijn katten doen het er goed op. Zijn heel veel smaken in maar die van mij wil alleen kip.
We zaten al een tijd te worstelen met onze kat op onbekende (want, uit asiel) maar zeker een hoge leeftijd. Ze is minimaal 15 jaar oud, mogelijk nog een stuk ouder. Sinds ongeveer een jaar plast ze veel in huis, en sinds een paar maanden mauwt ze ook veel in de nacht. We hebben echt van alles geprobeerd in die tijd, meerdere keren bij de dierenarts geweest die ook van alles heeft onderzocht. Haar bloedwaarden waren elke keer eigenlijk heel mooi voor een kat op leeftijd. Ze heeft wel een keer een blaasontsteking gehad, en problemen met haar gebit. Dat hebben we natuurlijk aangepakt, maar niks loste het plassen en nachtelijk mauwen op. We werden er echt wanhopig van.
En nu hebben we toch iets wat lijkt te werken, ik ben er zó blij mee! We hebben een beetje een vreemde constructie gebouwd met één open kattenbak die dient als een soort opstapje naar een kattenbak met kap. Beide bakken zijn nu in gebruik, en het plassen in huis is daarmee gestopt. Het lijkt erop dat ze soms gewoon zulke hoge nood heeft dat het er zo makkelijk mogelijk uit moet, dus op de bak zonder kap. Maar dat ze toch eigenlijk het liefst de bak met kap gebruikt.
Op de overloop heb ik een nachtlampje opgehangen en nu lijkt ook het nachtelijk mauwen gestopt. Alleen nog af en toe een mauwtje tegen de tijd dat de zon opkomt. Dat is al zoveel fijner dan hele concerten om drie uur 's nachts. Het waren dan ook echt klagelijke mauwen, alsof ze het allemaal ook niet meer wist.
Ik denk dat ze toch een beetje dementerend is? Ik dacht dat dit nog wel mee zou vallen omdat ze onze routines overdag nog wel heel goed herkent en daar haar gedrag op afstemt. Hoe het ook zij, ik ben zo blij voor haar en voor ons dat het nu beter gaat!
Steeds als ik langs mijn moeders straat rijd kijk ik even naar binnen of ik haar katten misschien zie en gisterenavond liep er 1 net bij de kant van de weg!
Hij kwam helemaal mauwend naar me toe! Die ander zat aan de andere kant van straat toe te kijken haha.
Ahhh ik ga hier gewoon af en toe even reclame maken voor het adopteren van senior katten.
In december mijn 16,5 jarige meid geadopteerd en ik ben echt helemaal in love met haar ![]()
Ze was eerst heel angstig maar is zooooo opgeknapt en vooruit gegaan. Als ik ās morgens uit bed kom is het eerste wat ze doet naar de bank rennen omdat ze daar geaaid wil worden
![]()
Ze is verder zo makkelijk en lief, ze was meteen goed met de kattenbak, krabt niks kapot en ik kan zelfs eten op tafel laten staan zonder dat ze het pakt. Echt een toppertje.
@Falula ik denk soms nog aan jouw oudere adoptiekat. Heb je het verdriet inmiddels wat meer een plekje kunnen geven?
Oh wat fijn om te lezen!
Ze klinkt echt ongelofelijk lief en ik herinner me van een foto die je ooit deelde ook dat het zoān schatje is. Je kunt echt nog zoān groot verschil maken voor zoān beestje en ik heb het gevoel dat ze je daar ook heel dankbaar voor zijn (je krijgt in elk geval zoveel liefde terug). Ik wens jullie nog heel veel gezonde tijd samen ![]()
En lief dat je het vraagt! Ik mis haar nog altijd verschrikkelijk, soms denk ik nog steeds dat ik haar hoor en ik kan nog steeds niet helemaal accepteren dat ze echt niet meer terugkomt. Binnenkort komt een kat van familie een tijdje bij ons logeren, daar kijk ik wel naar uit, al vind ik het ergens ook een beetje moeilijk om een andere kat toe te laten merk ik. Denk dat het even slikken wordt als ik een andere kat zie liggen op haar favoriete plekjesā¦
Iemand hier ervaring met de Closer Pets mibowl? Hoe deze bevalt?
Mijn oranje vriend past met zān hoofd niet goed meer in zijn Surefeed
en wil er liever niet meer uit eten.
Of een ander ruimer alternatief⦠ik hoef niks bij te kunnen houden met apps, hoeft niet op bepaalde tijden te voeren of wat dan ook. Alleen zorgen dat de katten hun eigen eten krijgen omdat ze allebei andere voedselbehoeften hebben.
Edit: ik heb zelf al een kast gemaakt met een chip kattenluik zodat ze allebei daar hun eigen kant hebben om te eten maar de oranje vindt dat niet gezellig en zeikt in die kast net zo lang tot ik de zijdeur open doen om hem te aaien tijdens het eten. Maar dan kan de andere er weer bij wat niet de bedoeling is.
Mijn vriend en ik waren op zoek naar een setje katten en hebben een match gevonden.
Broer en zus van 3 jaar. Over drie weken komen ze bij ons wonen. Zo leuk en spannend ![]()
Super leuk! En fijn voor ze dat ze samen blijven. Heb je al een foto van ze?
Ahh wat leuk