Kattentopic #4

Mijn kat is ZO gelukkig met zijn kitten. Kan wel janken zo lief ze zijn. De kitten is er pas 3 weken maar ze doen echt alles al samen.

En nog een hele andere tip(?) waar niemand om had gevraagd :joy:; de Closer Pet MiBowl is echt een heel mooi alternatief op de surefeed. Ik vind de kwaliteit veel beter. Ook veel logischer gebouwd, hierbij kunnen er geen brokjes in het mechaniek komen. Ze kunnen bij deze ook veel minder makkelijk van elkaar jatten. Enige nadeel is dat mijn hele grote kat er niet goed met z’n hoofd in kan, zijn hoofd is te breed. Dus voor hem heb ik een andere oplossing en de kitten eet nu uit de MiBowl.

11 likes

Ja, maar voelt raar om die te delen omdat het nog de katten van iemand anders zijn. Vind het sowieso best moeilijk merk ik, lijkt me zo naar om je katten weg te moeten doen. Ben iets te veel aan het meeleven.

Ik ben gisteren terug gekomen van vakantie en ik ben zo blij om mijn kat weer te kunnen knuffelen :heart: er is goed voor hem gezorgd maar hij is niet aardig voor andere mensen helaas. Ik kwam thuis en hij was dolblij, volgt me overal en ik krijg constant kopjes en likjes. Mijn lieve chagrijnige vent :smiling_face_with_three_hearts:

Hij was ook blij met de meegebrachte speeltjes

32 likes

Thanks, ik ben wel creatief maar ik zou dit denk ik te pijnlijk vinden om zelf te doen. Anders zou dat natuurlijk een super idee zijn, om zelf iets te maken. Het zit me wel dwars dat ze in die zin nog geen mooie plek hebben, maar ik voel vaak aan met bepaalde dingen dat het nog komt, zo ook met dit.
Misschien eens op Etsy rondkijken oid, ik zou het wel een mooi idee vinden als het iets wordt wat een beeld geeft van hoe ze waren.
Maar goed dat kun je natuurlijk ook nog op/met allerlei manieren, stijlen en materialen doen.
Die invulling moet nog komen.

Het houdt ook niet op helaas…in spoiler over poes in laatste stadium hcm

Bij haar werd hcm geconstateerd toen ze 2 was nadat ik zag hoe ze verlamd leek. Ik ben toen meteen naar de DA gegaan ook al deed ze tien minuten later alsof er niks gebeurt was. En zo werd ik doorgestuurd naar een kliniek waar dus hcm uit kwam. Er volgden nog een paar aanvallen. Ze is nu 7 en krijgt dus al 5 jaar medicatie en heeft al bijna 3 jaar geen aanval meer gehad.
Tot vorige maand, dat ik zag dat ze anders en sneller ademhaalde. Dit heeft ze maar nauwelijks overleefd, met een ademhaling van 80+ in zuurstoftank, en 7 injecties voor vochtafdrijving. Hartfalen dus…
Toen ze weer stabiel was anderhalve week later, en het veilig was naar de kliniek te gaan voor verder onderzoek, wees hartecho uit dat het laatste stadium is, dus kan heel snel over zijn, arts zei denk aan elk moment tot max een jaar als ze de pillen binnen krijgt.
Het is erg intensief maar ze voelt zich heel goed, ze is echt blij en speels als een kitten, dat maakt het ook zo vreemd.
Ik wil haar niet ook nog missen :cry:

Mijn vriend en ik zijn gaan samenwonen in een nieuw huis, en we hebben allebei 2x twee katten. De afgelopen drie weken hebben de katten apart in hun eigen kamer gezeten en om en om tijd gehad om door het huis te lopen. Daardoor konden ze wennen aan het huis en roken ze ook al elkaars geur enzo.

Vandaag hebben ze elkaar voor het eerst gezien, door een dichte glazen deur. We hebben ze helemaal volgestopt met snoep voor drie minuutjes en het ging zoveel beter dan ik dacht! Ze waren wel wat op hun hoede maar vooral blij met al het eten :joy: nu kunnen we hiermee doorgaan en dan langzaam opbouwen dat ze echt met elkaar om kunnen gaan

21 likes

Dus nu 4 katten? :heart_eyes: wat leuk haha, hopelijk gaat het goed met z’n allen!

2 likes

Jaa vier :smiling_face_with_three_hearts: drie poezen en een kater. Heel grappig hadden we allebei een rode en een donkere, dus qua kleur matcht het ook heel leuk haha

5 likes

Lijkt me echt zo gezellig om vier pluisjes te hebben :heart_eyes:

4 likes

Ja mij ook maar al die haren houden me dan toch tegen :joy:

Ik krijg vanmiddag een logee en ik vind het heel leuk maar ook best spannend haha. Mijn schoonouders gaan een maand op familiebezoek in het buitenland en hun kat is niet gewend veel alleen te zijn (en de andere kat, haar zoon, is laatst plotseling overleden dus ze is voor het eerst ook nog eens alleen-alleen) dus we hopen dat ze dit fijner gaat vinden dan een paar uurtjes bezoek op een dag. Ik vind het wel een beetje sneu voor haar, mijn schoonouders hebben haar zelf pas een maand of 8 geleden geadopteerd en ze snapt natuurlijk niet dat dit tijdelijk is en de dood van haar maatje was ook al zo’n shock voor haar. Mocht iemand tips hebben om een vreemde kat een beetje te laten wennen dan laat het me zeker weten! Mijn eigen kat is een halfjaar geleden overleden en haar spulletjes zijn nog allemaal opgeborgen. Ik durf dat ook niet goed neer te leggen omdat dat waarschijnlijk nog naar haar ruikt (ik heb nog niet al haar kussentjes en dekentjes uitgewassen, dat kon ik mentaal nog niet aan :sweat_smile:)

6 likes

Hee ik krijg vanaf vanmiddag ook een logee! Een kat van bijna 19 en ik heb haar nog nooit gezien! Ik hoop dat ze snel went en het hier leuk vind!

5 likes

Ik zou vragen aan je schoonouders of ze zoveel mogelijk dingen mee willen nemen waar haar geur aan zit, mandjes enzo maar ook gewoon een dekentje waar ze zelf onder op de bank zitten bijv. En de eerste dagen denk ik niks forceren, laat haar lekker d’r ding doen en onder de bank zitten als ze dat wil. Komt vast goed!

2 likes

Wat potentieel nog kan helpen is feliway en eerst een kamer inrichten als haar plek. Dat ze echt een veilige ruimte heeft en niet gelijk de hele woning. En misschien nu al een deken die naar jullie ruikt aan haar geven. Dan kan ze al wennen aan de geur van jullie en jullie huis.

Maar gaat sowieso goed komen! Je doet nu al je best voor haar :heart:

1 like

Ik woon in een appartement met een binnenkat. Hij is nooit naar buiten geweest, maar bij thuiskomst schiet hij soms naar buiten naar onze afgesloten galerij. Vond ik prima, kan ie even in het zonnetje liggen. Vind het alleen niet chill als ie daar alleen rondloopt want soms staat er een raam open en weet niet of de buren dat leuk vinden. Dus als ik thuiskom laat ik m even 5/10 minuten op de gallerij en dan neem ik hem mee naar binnen.

Maarja, nu heb ik dus een kat die echt keihard blijft miauwen dat ie naar buiten wil en weet echt even niet wat ik er mee moet. Hoor hem al miauwen als ik aankom en als ik dus thuis ben blijft ie ook maar doorgaan. Weet niet of ie t ook doet als ik niet thuis ben maar vind t echt zielig worden en om eerlijk te zijn, ook irritant :sweat_smile:

Iemand tips? Had nog bedacht hem in een tuigje op de gallerij te doen, dat ie wel veilig is maar niet te ver weg kan, maar ik krijg die met geen mogelijkheid om :sob:

Heb een net besteld om mn balkon catproof te maken maar ben wel een beetje bang dat dan hetzelfde gaat gebeuren. Weet het echt even niet meer.

Mijn kat was helemaal gelukkig met alleen een frisse neus op m’n (kleine) dakterras. Ik heb ook een net ervoor, dus ik hoop dat dat bij jou ook genoeg is!

2 likes

Hier dezelfde ervaring. In mijn vorige appartement had ik alleen een klein balkon maar de katten waren daar helemaal blij mee. Had er een lekker lig plekje en een soort krabpaal zodat ze mooi veel konden zien.

3 likes

Ik herken dit ook, mijn kat wilt ook vooral een frisse neus halen en in het zonnetje liggen

2 likes

En geef 'm eens ongelijk :sunny:

2 likes

Ja ik denk dat ie er ook van gaat genieten, ben dus alleen bang dat ie gaat miauwen als ie er niet op kan. Of laten jullie je kat ook op t balkon als jullie er niet bij zijn?

Ik zou dat zelf niet doen tenzij je balkon heel goed afgeschermd is.

2 likes