Kattentopic #4

Ja ik heb een volledig omringd net en veel ervaring met haar op t balkon dat ik weet dat ze 0 interesse toont in ontsnappen

2 likes

Bovenop mijn kast in de slaapkamer ligt een kleed wat in de winter altijd op mijn bed ligt. Sinds dat het kleed bovenop de kast ligt is een van katten volgens mij permanent naar boven verhuisd want ze ligt alleen nog maar daar. Ze komt nu bijna alleen maar naar beneden om te eten of wanneer ze vindt dat ik naar bed moet want dan komt ze me halen.

6 likes

Daar ga ik natuurlijk wel mijn best voor doen, maar wil hem inderdaad zeker de eerste tijd niet alleen op het balkon. Eerst maar even wennen.

Maar m’n probleem zit hem er dus vooral in dat ik bang ben dat ie ook zo gaat miauwen als ik hem vanaf het balkon weer naar binnenhaal. M’n kat is nu al 1.5uur keihard aan het miauwen nadat ik hem weer naar binnen haalde vanaf de gallerij en ik kan echt wel janken van frustratie inmiddels. Ik speel met hem, geef hem snoepjes, aai hem (maar ook weer niet te lang want dan hapt ie naar me) maar het is allemaal niet goed. Wilde hem even in een andere kamer zetten maar dan ben ik bang dat ie daar gaat plassen/poepen omdat ie niet bij de kattenbak kan.

Zit gewoon echt met m’n handen in t haar, dat gejammer gaat door merg en been en ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen :disappointed_relieved:

3 likes

Lekker warm staartje

46 likes

Mn kat mag als het mooi weer is in de tuin. Komt ze net binnen om te kotsen (ze vreet gras sprietjes/ onkruid en moet dan kotsen) en gaat vervolgens weer naar buiten
:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:
Kots dan ook buiten halve tamme

10 likes

Ja heel kut maar dat gejammer afleren gaat echt door de zure appel heen bijten zijn. Reken er maar op dat het niet minder gaat worden als hij straks ipv op de galerij soms op het balkon mag.
Wat bedoel je met de kat er op laten als je er niet bij bent? Hier mogen ze er wel op als ik bijv even de was doe of tv zit te kijken, heb ik geen zicht op het balkon maar dan kijk ik wel regelmatig. Zou ze er nooit op laten als ik er helemaal niet bij ben.

1 like

Ook nog op een kleed? Mijn mooie berbertapijt zelf meegesleept uit Marokko zit vol met kotsvlekken

1 like

Hahaha precies hetzelfde hier, zo irritant. Soms, als ik zie dat ze gras aan het eten zijn doe ik de deur dicht en het uur daarna ook niet meer open. Ga maar lekker buiten kotsen :wave:

2 likes

Die van mij heeft een speciale mauw/brul vlak ervoor dus als hij op het tapijt zit duw ik hem eraf. (wel zachtjes natuurlijk.) Maar tegenwoordig heeft hij de gang als ideale plek dus ik ben tevreden. Voor zolang het duurt.

1 like

Jep vandaag ook het kleed geraakt!

En inderdaad mijn poes maakt een ook vreemde brul/miauw maar ondanks dat het haar eigen schuld is denk ik altijd ja kotsen js kut dus wil haar dan niet wegduwen haha
Het is ook altjjd speeksel met grassprieten dan denk ik LEER JE DAAR DAN NIET VAN??

Ongevraagde tip maar met warm water met vloeibare groene zeep krijg je de vlekken er best goed uit!

1 like

Ik heb van HG een vlekkenverwijderaar en dat is echt top! Niks meer te zien in het kleed.

2 likes

En @Bunnyslippers ik heb al van alles geprobeerd maar ga hier ook naar kijken! Superfijn juist dit soort tips

1 like

ik ben net tweeënhalve week op vakantie geweest en mijn kat was bij mijn ouders. dat ging allemaal prima gelukkig maar nu zijn we allebei weer thuis en ze is helemaal blij. ze mocht daar niet op de slaapkamer maar bij mij ligt ze altijd op bed en nu heeft ze de hele nacht spinnend tegen me aan geleden. en ze achtervolgt me non stop met haar favoriete speeltje. zo lief en ik miste haar ook echt

26 likes

Onze katten hebben helaas voor de 2e keer Giardia en wat een gedoe. Onze oudste kat reageerde alleen echt slecht op de Panacur pasta. Het is nu 45 uur later en hij zit een beetje misselijk zich te verstoppen. Meer mensen die dit herkennen? Heb de dierenarts al een berichtje gestuurd.

Zouden de pilletjes mss beter zijn? (Wij vergruisden die en mengen die dan met een lepel water bij wat natvoer). Sterkte, mijn baby’s hebben dit als kitten gehad uit het asiel en vond het verschrikkelijk.

Vooral eentje voelde zich echt niet lekker, toen heeft bepaald voer met extra vezels (iets van Hills biomé) ook echt wonderen gedaan. Maar zou idd eerst even de dierenarts afwachten.

1 like

Mijn kat zit in de tuin van de buren terwijl ze niet thuis zijn. En ik kan hun tuin niet in. Nu moet ik weg en wat ik ook doe ze komt gewoon niet terug. En buiten laten is ook geen optie. Ik word hier wel een beetje geĂŻrriteerd van.

Rosie lag lekker te tukken, maar Bags hoorde haar snurken en wilde uitzoeken waar het geluid vandaan kwam

16 likes

Ik herken dit echt totaal niet! Ik heb heel veel katten panacur gegeven, meestal vinden ze het hooguit 5 minuutjes vies. Voelt hij zich niet gewoon ziekjes door de Giardia? Dat zorgt ook voor overgeven, lethargie enzo.

Ik denk dat het misschien een allergische reactie is helaas. Het is te toevallig dat dezelfde symptomen de 2e keer weer optreden en hij heeft nu ook z’n mond hele tijd open. Ik heb gevraagd of de dierenarts zsm langs kan komen maar is nogal lastig (en duur) in het weekend :frowning: