Kattentopic #4

Ja ik probeer ook zelf maar te wennen aan het miauwen (heb het idee dat het ook ietsje minder wordt), alleen voel ik me gewoon heel schuldig als ie zo boos/verdrietig is. Dat ik niet goed voor hem zorg ofzo :disappointed_relieved:

Heb even een tussenoplossing waar ik wel blij mee ben :joy: heb hem eindelijk in zn tuigje gekregen (die van 2 euro van de Wibra, het fancy tuigje van 25 euro wil ie natuurlijk niet) en nu kan ie dus wel even naar buiten en in het zonnetje liggen maar niet de hele gallerij over (hoef ik niet meer over de hele gallerij achter hem aan te rennen :joy:) en hou ik hem makkelijker in zicht. Ik blijf er wel bij, wil niet dat ie verstrengeld raakt in de lijn oid, maar dat ik even kort kan wegstappen om iets te pakken oid voelt wel fijn.

12 likes

Katjes (afgelopen zondag opgehaald) zijn langzaam aan het wennen. De poes was vannacht ineens heel enthousiast aan het rondwandelen en miauwen (spanning eruitgooien of zo?) en ze vindt het zo nu en dan fijn om geaaid te worden, liet ook al haar buikje zien. De kater kijkt wat meer de kat uit de boom (hehe). Overdag zitten ze vooral onder het bed, als het donker wordt durven ze iets meer rond te lopen.

Ze eten nog niet veel, dat vind ik zelf wel een beetje stressvol. :grimacing:

Foto van het duo, links kater rechts poes

40 likes

Ik ga drie weken op vakantie en ik heb voor het eerst sinds ik m’n katten heb hen weggebracht naar een oppas adres. Het is de afgelopen negen jaar altijd gelukt een oppas voor in huis te vinden (die echt kwam slapen in ons huis), maar nu lukte het niet en deze mensen wilde of 2x per dag langskomen of dat we de katten bij hen brachten. Ik dacht, bij hen is beter want ze zijn best wel knuffelig en vooral als je gewoon op de bank zit of in bed ligt, en als er vreemde mensen het huis inkomen laten ze zich misschien niet zien. Dus ik dacht daar is beter dan krijgen ze alle aandacht die ze verdienen.

Het zijn super lieve mensen en m’n katten kalmeren vast, maar het was echt afgrijselijk gisteren. Het laat me maar niet los :sob: ze vinden het reismandje allebei sowieso verschrikkelijk maar ik dacht dat ze wel snel (binnen 30 minuten daar) ee beetje zouden kalmeren maar de poes bleef paniekerig miauwen en de kater zag er ook niet relaxed uit (toen we na een uur weggingen op zich wel oké, onder een bankje maar wel oké).

Ulgh ik ga dit nooit meer doen :sob:

Hopelijk krijg je heel snel berichtjes voor een paar tevreden katten en kan je ook echt van je vakantie genieten.

4 likes

Oké ik ben fase 1 van mijn Crazy Cat Lady-metamorfose in gegaan: ben kattenhaar aan het verzamelen om daar een vilten balletje van te maken (de poes speelt graag met vilten balletjes)

14 likes

Dit is wel fase 4 hoor haha

8 likes

Heeft een van jullie ervaring met een doorn rooster om katten van platte daken te weren?

Ik heb m’n tuin heel goed afgezet omdat ik mijn katten niet op straat wil. Alleen m’n buurman kat is nogal dom en sluit zichzelf elke keer op in mijn tuin omdat hij er dan niet meer uit kan :skull: De enige manier waarop hij er nog in kan is via het platte dak van mijn schuur. En ik wil dat ook voorkomen want het is zo vreselijk zielig hoe bang die kat elke keer is en de buurvrouw doet er niks mee behalve een beetje lachen.

Ik wil eigenlijk weten of dit echt werkt en ook of dit echt veilig is en hem niet kan verwonden. Het lijkt mij wel veilig maar ja ervaringen zijn beter denk ik.

https://www.bol.com/nl/nl/p/bimivo-12-pack-kattenverjager-afweermatten-set-kattenschrik-afweermiddel-antiklimstrips-katten-anti-krab-strip-katten-verjager-voor-de-tuin-voor-binnen-en-buiten/9300000198743559/?Referrer=ADVNLGOO002063-S--9300000198743559-PMAX-C-22284188310&gad_source=1&gad_campaignid=22290872549&gbraid=0AAAAAD5OnmPJI0js4k7WDH6iXpOVJUtPk&gclid=CjwKCAjwwpDQBhAuEiwAa-4WoyGvmh7i4i8JhoI0JUiVS2MTTi2ACyp9e9VOKbq19uqpA38EEBLZfRoCvxcQAvD_BwE

1 like

Mijn nieuwe foster! Mijn schoonfamilie gaat haar adopteren dus ze is bij mij tot ze gesteriliseerd kan worden!

Ze is nu 6 weken oud :smiling_face_with_three_hearts:

67 likes

Geen ervaring, maar ik zie mijn kat hier gewoon net wat trager overheen wandelen als ze echt ergens wil komen. Ligt een beetje aan het karakter denk ik.

Haha ja ik wilde net zeggen, de eerste keer vinden ze het niks en dan hebben ze ineens door dat als je precies je pootje er tussen zet, je gewoon kan lopen. Net als van die spijlen voor op een schutting, springen ze gewoon precies tussen. :clown_face:

1 like

Er lijkt bij mijn kat een haarbal dwars te zitten sinds gisteren. Van tijd tot tijd zit hij te kokhalzen, maar er lijkt maar niks uit te komen bij hem. Het kokhalzen lijkt overigens niet op zo’n astma aanval wat je wel eens online ziet, maar echt op kokhalzen.

Hij eet en drinkt prima en ik ben sinds gisteren begonnen met haarbalpasta en er staat kattengras.
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen?

Kan het geen kattengras zijn dat vast zit?

1 like

Zou kunnen, heeft hij nog niet eerder gehad, maar goed dat zegt niks. Kan ik dat zien?

Dat blijven kokhalzen is wel een teken. Gras (ook kattengras) heeft haakjes en die kunnen in de keel blijven zitten. Ik heb het bij mijn kat gehad en dat moest bij de dierenarts verwijderd worden. Was maar een kleine ingreep maar daarna hebben we alleen maar andere plantjes op de vensterbank staan waar hij op mag kauwen.

Lax a past proberen?

Ja, ik las het nu inderdaad. Echter staan daar ook wel meer symptomen bij (hoesten, niezen, veel slikken etc.) , die heeft hij allemaal niet maar ja zegt niet alles natuurlijk.

Het is ook niet continu, maar vooral tijdens en na het eten. Nattig eten gaat ook beter dan droge brokjes, dus dat geef ik hem nu meer.

@Nox dat is ook gewoon een haarbal pasta toch of is dat nog een speciale met extra werking oid?

Zo lang hij eet, drinkt, kattenbak gebruikt en niet alleen maar voor pampus ligt, kan ik wel wachten tot maandag toch denk ik voor ik de dkerenarts bel?

Ja, ik weet nog dat wij in het weekend de dierenarts heb gebeld en dat we toen ook tot maandag hebben gewacht op advies. Slikken deed de kat toen ook. En een vreemd schor mauwtje.

1 like

Ah oke, dank je wel! Dan hoop ik dat wat het is, het nog lost komt en anders maandag even naar de dierenarts.

1 like

Ja! Hier werkt het goed met een van de katten.

1 like

We zijn nog steeds bezig met de introductie (Emma, mijn kat, blies naar de twee katten van mijn vriend door de glazen deur). Weer even apart gehouden en voeren voor de dichte deur gaat goed, maar ze blijft wel een beetje moeilijk. Als de glazen deur dicht is en er zit een andere kat voor, dan gaat ze al snel blazen, wel alleen als zij ook voor de deur zit. Een meter verder bijvoorbeeld en er is niks aan de hand.

Maar Skadi (mijn andere kat) heeft vandaag door de glazen deur neusje neusje gedaan met Siep (kat van mijn vriend) :heart_eyes: zo schattig! Die twee lijken wel goed te gaan, dus ik wil proberen om die twee morgen echt kennis te laten maken maar vind het wel spannend.

Foxy (andere kat van vriend) vind het ook nog spannend, maar ik moest ook wel lachen om haar en Skadi. Skadi ging op een stoel in de gang slapen, zo’n drie meter van de deur af? En echt als een bolletje wol ligt ze dan :smiling_face_with_three_hearts: en Foxy lag aan de andere kant van de glazen deur te kijken als een broodje. Maar Foxy blaast ook nog naar mijn katten als ze te dichtbij de glazen deur komen.

Nouja heel verhaal, ik vind het introduceren van katten echt lastig en heb er al om gehuild maar er zit wel progressie in tenminste

5 likes