Kattentopic #4

Leren katten ooit dat de stofzuiger géén kattenversnipperaar is? Na 5 jaar is het nogsteeds paniek als de stofzuiger in beeld komt

12 likes

Hoe ging het bij de dierenarts vanmiddag? Hoop dat ze je kat hebben kunnen helpen!

Ik heb een simpele luieremmer, met een gewone vuilniszak erin, en daar schep ik het dan in, ruik niks. Het ligt ook vaak wel aan het voer hoe de geur is. (Goedkoop supermarkt voer ruikt echt veel smeriger dan poep van goed voer)

Heb ook een litterlocker gehad en werkt ook top maar vond ik toch wel meer gedoe met verwisselen en schoonmaken!

@itakepictures ja dat is bij onze kat gelukt, altijd rennen zodra hij het ding zag en nu kan ik gewoon in de buurt stofzuigen als hij bijvoorbeeld in zn krabpaal ligt. Wel twee mensen nodig, 1 die stofzuigt en de ander die lief praat, aait en snoepjes geeft en allebei heel enthousiast doen haha en dan steeds iets dichterbij en elke keer oefenen.

3 likes

Onze kat heeft een niet veelvoorkomende complicatie. Dus nu heeft hij een week lang een katheter en een kap om om zijn blaas rust te geven en hopen dat het herstelt. Natuurlijk is de timing altijd ruk, maar ga eind deze week trouwen en moeten dus ergens oppas voor hem vandaan plukken :sweat_smile: Die zijn hele kattenren moet schoonmaken, katheter moet controleren en even een doekje over hem heen moet halen. Niet echt de stress die ik er bij kan hebben.

Welk voer geef jij je kat dan? Ik heb zelf Iams en dacht dat dat wel oke was

1 like

Heel herkenbaar hoor! Wij zijn 4 maanden verder maar mijn kat kan zich nog steeds niet gedragen bij de katten van mijn vriend :frowning: al zijn er nu wel steeds betere dagen (en ook zij luistert niet naar een dreiging dat ze anders uit huis wordt geplaatst)

1 like

Op Pawshake staatvolgens mij bij de oppas of ze medische handelingen kunnen verrichten. En misschien heeft de dierenarts/assistent nog tips? Dit is ook niet iets wat je even kan verplaatsen. Hopelijk is knapt de kat snel weer op!
(En alvast een heel fijne dag gewenst.)

1 like

Ja dat is een goed merk. Die van mij heeft speciaal dieetvoer vanwege blaasgruis problemen in het verleden dus daar heb je niet zoveel aan.

2 likes

Zitten in veel varianten best veel koolhydraten volgens mij (meer dan 35%) dus weet niet of ik het goed zou noemen

Bedankt voor het advies @Swelgje ! Goeie om te onthouden!

Vandaag zat echter de katheter al verstopt. Dus dierenarts maar gebeld en na overleg mag hij daar blijven tot na de bruiloft. Voor ons het meest rustig maar ook voor hemzelf denk ik. En helemaal omdat zo’n katheter dus best snel verstopt en we vrijdag en zaterdag afhankelijk waren van iemand anders, vind ik dit wel het meest gerustellend.
Maar wel een gek idee dat hij een week lang niet thuis is. Ze waren daar fan van hem, dus hij zal genoeg kriebels krijgen 🩷

9 likes

Ahh wat top, ik wilde dat idd nog voorstellen gisteren maar heb die reactie toen niet geplaatst zie ik haha. Weet je iig dat hij in goede handen is, zo’n bruiloft is toch al duur :upside_down_face:. Veel plezier de komende dagen! Hopelijk sturen ze af en toe een foto

Ze bellen elke dag met en update :pleading_face: Behalve vrijdag dan, maar dat is oké.
Hoop vooral dat hij opknapt en dat zijn blaas gewoon herstelt!

2 likes

Hier ook weer een rollercoaster. Vorige week dacht ik dat iets mets z’n maag was, de dierenarts ook
Medicatie mee en kat ging weer meer eten. Tot gisteren dus vandaag echo gehad. Urineleider lijkt verstopt maar alle nierwaarden zijn nog goed. Dus nu krijgt hij infuus zodat het hopelijk doorspoelt. Of het niet eten daar echt vandaan komt was onduidelijk.
Vind het zo erg dat ik hem daar achter moest laten. (Hij is gewoon bij de dierenarts dus s nachts is daar niemand.)

1 like

Ik heb mijn kat net in de houdgreep gehouden, half in een handdoek gerold omdat er een zwart bolletje net onder zijn kin zat. Ik was bang voor een teek maar het bleek een soort klein korstje.
Nu ligt ie buiten bij te komen en me verwijtend aan te kijken.

20 likes

Ja die zit nu te bedenken hoe hij je vannacht in je slaap kan vermoorden

2 likes

Ik vrees het ook. Ik vond het nog best een beetje eng want toen ik klaar was ging ie ineens heel rustig liggen, dat is niks voor hem :joy: was even bang dat ik hard had geknepen of zo :sweat_smile:

1 like

Dit vergeeft 'ie je nooit weer natuurlijk!

Wij kregen vandaag een update in de vorm van filmpjes van onze kat, van de dierenarts. Zo schattig. Hij is helemaal relaxed en doet het goed. Hoop zo dat zijn blaas herstelt en hij straks weer lekker thuis kan zijn 🩷

13 likes

Mn kat gedraagt zich opeens heel passief/sloom en is wat mauweriger dan normaal:( Zit nu helemaal gestresst te wachten tot ik de dierenarts kan bellen…
Hij wilde wel naar buiten maar staat dan gewoon op de mat/is nu gaan liggen en komt niet echt in beweging of naar zn eetbakje:(

oh wat rot.
Hoe laat kun je bellen?

Om 9 pas:((
Duurt zo lang. Hij ligt nu op de deurmat buiten. Hij kijkt wel helder uit zn ogen, maar wil liever niet geaaid worden

1 like