Kattentopic #4

Zo vervelend dat je dan echt niks kan doen :frowning:
Ik hoop dat het meevalt! Sterkte.

2 likes

Hoe gaat het nu?

1 like

Lief dat je het vraagt! Hij heeft hoge ontstekingswaardes en ze gaan nu een extra test doen (alvleesklier). Als het de alvleesklier is, zal ie 3 dagen in de praktijk moeten blijven voor een infuus. Weet eigenlijk niet wat ze gaan doen als t die niet is.

1 like

Wat fijn dat je direct terecht kon!
Ik hoop dat ie snel opknapt! :crossed_fingers:

Wat een lange dag! 10 uur uit huis en om 15u weer terug. Heel veel onderzoek gedaan en ook een echo. Ze weten nog steeds niet precies waar de ontsteking zit, vermoedelijk de lever. Gelukkig geen problemen met de galblaas of alvleesklier. Hij heeft antibiotica voor 2 weken gehad. Belangrijkste is dat hij goed gaat eten. Heb nu een snackbord voor hem gemaakt, maar het enige wat ie wil is liquidsnacks. Heb hem er wel drie gegeven
 weet niet of dat nou zo goed is, maar het is iets.

2 likes

Zolang hij wil eten niet te druk maken over wat, het is niet dat hij weken lang alleen maar liquidsnacks krijgt, voor even is daar echt niks mis mee. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan.

3 likes

Qua gedrag gaat het de goede kant op, maar hij eet nog veel te weinig. De warmte helpt natuurlijk ook niet mee
 Heb ook een eetlustopwekker gehad en dat helpt wel redelijk, maar dan eet ie nog steeds maar 3 liquid snacks. De dierenarts raadde aan om toch maar met dwangvoeding te beginnen en heb heel calorierijk voedsel gehad dus nu spuit ik dat een heel klein beetje in zn bek. Vind ie niet leuk, dus probeer telkens een beetje te doen en er ook tijd tussen te laten zitten.

2 likes

Dit lijkt heel erg op de klachten die mijn kat had en bij haar is na maanden tobben eindelijk de diagnose triaditis gesteld, dat is een ontsteking aan de lever+galwegen/alvleesklier/dunne darm die op de een of andere manier maar niet uit bloedtesten en de test van de alvleesklier naar voren kwam. Het is helaas een ziekte met super vage symptomen, maar met medicatie merk ik niks meer aan m’n kat. Hoop dat bij jouw kat ook snel duidelijk wordt wat de oorzaak is

1 like

Hoe is de diagnose uiteindelijk gesteld? Was je kat ook van de ene op de andere dag niet lekker?

Als er niks verandert, moet ik maandag weer bellen en dan zal ik dit ook in gedachten houden!

Kom ik weer met m’n Purina One Hydralife maar misschien is dat nog iets voor je kat? Dan krijgt hij echt goed veel vocht binnen en als hij dat lekker vindt kan je het misschien langzaam aan wat gaan mengen met ander natvoer.

Ik kom weleens bij een oud mannetje die vroeger dierenarts was en nu in zijn pensioen een dierenwinkel is begonne; hij raadt almo nature chicken pumpkin aan als katten medicatie moeten hebben of slecht eten. Volgens hem is het heel mooi en lekker voer (hij houdt stug vol dat je het ook als mens kan eten :sob:) en vinden heel veel katten het super lekker.

Ik hoop dat je kat zich snel beter voelt :heart: de zorgen en stres om je lieve vriendje zijn zo rot. Is er ook al aan IBD gedacht of is daar geen enkele indicatie voor?

In welke regio woon je? Ik heb een halve dierenwinkel aan smaken voer in huis en ik wil je met alle liefde verschillende smaken geven om te proberen zodat je niet met allemaal voer blijft zitten wat je kat niet lekker vindt.

3 likes

Nah wat ontzettend lief :heart:
Ik heb vanochtend veel dingen gekocht en net ook de eetlustopwekker gesmeerd. Hij heeft een soort kipstukjes in saus die hij lekker vindt, maar dan likt ie alleen de saus uit. Naja ook goed
 Ik woon in Amsterdam, zal ook jouw tips even opzoeken en kijken of ik het hier in de buurt kan krijgen.

1 like

Ik: ik doe een lintje om de cadeautjes
Rex: like hell you don’t

19 likes

We hebben sinds een paar weken kitten MienPoes in huis.
Nu hebben we nog het “probleem” dat ze niet naar buiten mag. Dus, ze sneakt het hele huis rond. Ze heeft een favoriet plekje en dan vooral s’nachts. Dat plekje is mijn hoofd :nerd_face::sweat_smile::joy:

Voor mij ligt het vreselijk maar ik vind het wel heel schattig

39 likes

Ze werd inderdaad van de ene op de andere dag niet lekker, maar achteraf gezien was ze al langer ziek denk ik. Ze lag op een dag teruggetrokken in een mandje op zolder en ze wilde niet meer eten. Na allerlei bloedtesten/röntgenfoto’s etc heeft ze antibiotica gekregen als soort van laatste redmiddel tegen een ontsteking die ergens zou kunnen zitten, maar dat hielp maar kort. Onze eigen dierenarts heeft gezegd dat echo’s niet haar sterkste kant zijn (vond ik wel eerlijk), daar kwam ook niks uit. Toen heeft een internist in een ziekenhuis op een echo gezien dat het hele gebied er verdacht uitzag en is de behandeling gestart. Wel een klein beetje op de gok omdat triaditis officieel alleen met een biopsie vastgesteld kan worden dacht ik

Zou super fijn zijn als de antibiotica bij jouw kat snel aanslaat, lijkt me voor jou echt lastig om te moeten dwangvoeren. Gaat dat een beetje tot nu toe?

1 like

Jeetje wat stressvol als je ziet dat de antibiotica maar even werkt:( En ik las dus dat triaditis chronisch is?

Mijn kat heeft sinds donderdag antibiotica en sinds vrijdag ook een eetlustopwekker. Ik moet zeggen dat het vandaag opeens best goed gaat (de kuur duurt 2 weken). Ik weet niet of ik nu hoopvol kan zijn en triaditis dan misschien toch kan uitsluiten. Vanochtend wilde die meteen 3 liquid snacks en wat vocht uit het andere eten (voorheen wilde hij dat niet zo vroeg op de ochtend). Gisteren heb ik hem een beetje dwangvoeding gegeven, leuk vond ie het niet maar het ging wel (met een spuitje en telkens een heel klein beetje).
Gisteravond wilde hij ook wandelen buiten op de gallerij en leek ie een stuk alerter.

13 likes

Ik stuur je een privébericht!

2 likes

Ja ik zou in jouw plaats zeker hoopvol zijn! Het belangrijkste is dat het beter gaat met je kat en als je duidelijke vooruitgang ziet kun je daaraan vasthouden, het is al stressvol genoeg

3 likes

Ik heb een tijd terug ook zoiets meegemaakt met mijn kat, van de een op de andere dag was ze doodziek, wilde niet meer eten etc. Uiteindelijk na röntgenfoto’s, echo en bloedonderzoek leek het een infectie te zijn (ze dachten aan haar milt).

Ze is toen wel 3 dagen opgenomen geweest en mocht daarna naar huis met 2 soorten antibiotica maar ze is weer helemaal opgeknapt terwijl ze een senior is.

Hopelijk gaat het met jouw kat ook zo en gaat het hopelijk snel de goede kant op!

2 likes

Kat hier is weer opgenomen. Hij heeft van dinsdag t/m vrijdag bij de dierenarts gelegen. Verdikte urineleider en vergroot nierbekken. Dat was op de echo van donderdag allemaal over en hij is nog extra nachtje aan infuus gebleven. Hij leek echter langzaam beter te worden, meer te eten. En vanochtend was het duidelijk dat hij weer misselijk was en wilde niet eten. Dus nu naar spoed van universiteits-kliniek. Daar hebben ze hem gehouden, nierwaarden waren wat verhoogd. Ik hoop nu dat het een ontsteking is (daar is hij niet op getest) en dat het met medicatie op te lossen is.
Moest het even ergens kwijt
 Ben zo bang om hem ook te verliezen na 1.5 jaar geleden z’n broer.

2 likes

Helpen met werken

14 likes