Kattentopic #4

Mijn kat is zojuist op schoot gekropen, krijg bijna een hitteberoerte maar ze ligt zo lief te knorren dat ik het niet over m’n hart kan verkrijgen op te staan. :sob:

18 likes

Ik heb net onze kat opgehaald uit de opname en hij wil echt niks van me weten :sweat_smile: Hij draait me gewoon de kont toe.

2 likes

Mijn kitten van 15 weken kan z’n energie nog niet echt goed reguleren met de hitte en spelen, en dan ligt hij steeds weer te hijgen met z’n tong uit z’n bek. Ziet er heeeel schattig uit maar geen idee hoe ik hem rustiger kan krijgen haha :frowning:

The baby

35 likes

Wat een droppie!

Zit jouw kat voor de ventilator of ontwijkt die dat?

• Heb geen ventilator
  • Doet mijn kat wel
  • Doet mijn kat niet

0 stemmers

Ligt jouw kat op koelmatjes?

• Ja heerlijk
  • Nee doet die niet
  • Heb ik niet/niet geprobeerd

0 stemmers

Maak me zo’n zorgen dat ze het te warm krijgt! Ze komt af en toe wel bij me liggen ook al is dat voor de ventilator en ik geef 2 keer per dag vers koud water en nu ook op 2 verschillende plekken in huis, maar toch. Die dikke vacht :disappointed_relieved:

Ik heb vandaag liquid snack met water vermengd en in een ijsblokjes vorm gedaan, ze hebben nu dus een ijsje 🥹 super schattig ze zijn vet enthousiast

4 likes

1 van de 3 katten ligt op de koelmat haha

Bij mij ligt de kat die wat meer moeite heeft met de warmte weleens op het koelmatje, maar heb nog nooit echt meegemaakt dat ze signalen van oververhitting kregen en mijn vorige huis werd echt loeiwarm. Zorg zelf wel voor een soepje en probeer ook extra water bij het natvoer te doen.

Ik heb het opgegeven hoor, ze gaan altijd net naast die koelmatjes liggen of achter de ventilator in de zon ofzo dus de laatste jaren denk ik joejoe, doe lekker je eigen ding. Geef wel extra water en natvoer, meer kan ik niet doen.

5 likes

Die van mij eet/lust dus geen natvoer en krijgt alleen brokken maar liquid snoepjes vindt ze dus altijd heel lekker. Denk dat ik die maar in de koelkast ga doen voor een van de komende heetste dagen en daar wat extra water bij…

Mijn kat wil per se naar buiten met dit weer. Als ik haar probeer binnen te houden gaan alle meubels eraan :smiling_face_with_tear: En als ik thuiskom van werk dan rent ze van de bloedhete zolder naar beneden, waar ze dan heeft zitten chillen. Zo’n koelmatje zou ze gewoon pontificaal naast gaan liggen waarschijnlijk.
Nou ja ze zal zelf wel weten wat goed voor d’r is, grootste gedeelte van de dag zit ze onder een struik in de tuin. Ik heb extra water buiten gezet en geef meer natvoer.
Enige nadeel is dat ze nu ‘s nachts super actief is en over mij heen gaat rennen of per se tegen me aan wil liggen (warm :sob:). En m’n man raakt ze niet eens aan :unamused:

4 likes

Mijn kat is een enorme schijtluis vindt de ventilator vooral heel spannend :smile:

3 likes

Behalve hyperactieve kittens denk ik dat de meeste katten zichzelf echt wel gewoon aan kunnen passen aan de hitte hoor. De mijne ploft altijd op de koele vloer of gaat net in een windstroom liggen. Wel belangrijk om je huis zo koel mogelijk te houden natuurlijk

5 likes

Hier hetzelfde. Ik maak mijn hele huis hitte proof en mevrouw gaat gewoon de hele dag in de zon liggen.
Ik zet extra waterbakjes neer en doe wat water bij haar natvoer en dat is het.
Koelmatten, speeltjes in een waterbak, ventilator, ze moet er allemaal niets van hebben.
Ze is duidelijk niet mijn biologische kind :joy::hot_face:

Mijn katten willen met de hitte perse naar buiten. En dan liggen ze soms in de zon en soms liggen ze tussen de planten. Komen af en toe binnen en liggen dan languit op de koele vloer om vervolgens weer in het zonnetje te gaan liggen.

Heb in de tuin wel extra bakjes water staan waar ze beide wel regelmatig uitdrinken en krijgen extra natvoer.

2 likes

Katten hebben een hogere lichaamstemperatuur en kunnen beter tegen de warmte dan mensen. Tot 30 graden is gewoon nog comfortabel voor katten! (Met uitzondering van katten met gezondsheidsproblemen of overgewicht)

7 likes

Mijn kat leeft echt zn beste leven nu, komt alleen binnen om te eten en dan zie ik m de rest van de dag en nacht niet meer. Op de koele momenten is hij aan het jagen op insecten en de rest van de dag ligt ie ergens buiten te tukken.

2 likes

echt typisch kattengedrag weer dat wij ons allemaal uitsloven met koelmatten en fonteintjes en bevroren liquid snacks en al onze katten boeit het helemaal nul :skull:

15 likes

Ik vind het heel warm in huis. De woonkamer (waar ze meestal slapen) valt nog mee, de zolderkamer is een ramp, heel benauwd daar. Ra ra ra welke kamer kiezen mijn katten in deze hittegolf om te slapen :roll_eyes:

Handdoek op een koelmat en het is de favoriete slaapplek van de dag, geen handdoek erop en ze weigeren het matje aan te raken .

Mijn dierenarts geeft overigens aan dat katten vanaf 27 graden het ook wel echt warm krijgen als ze geen goed geventileerde ruimte of schaduw hebben.

Eén van mijn katten is met vlagen echt chagerijnig, het is te warm om wild te wezen en het is echt een wild monster normaal. Hij ligt nu in een kamer met een ventilator te slapen half op een koelmat (met handdoek :joy:). Gelukkig spelen ze hier wel met water, op moment is een ovenschaal met een klein laagje water en wat ijsblokjes favoriet. Maar vind het wel zielig voor hem want hij zit zichzelf een beetje in de weg soms.

31 likes