Ik zie mijn kat de hele dag al chillen op stukjes oprit waar de zon net weg is. Blijkbaar heeft ie behoefte aan vloerverwarming met dit weer? 🫠
de koelmat is hier wel een succes en ze ligt ook veel onder het bed. maar alsnog pakt ze elke kans om met alles te spelen haha, zij heeft de lange vacht maar alsnog heb ik meer moeite met de hitte geloof ik
Mijn kat is vanmorgen gestikt ![]()
Ze was in het laatste stadium hcm maar zo speels en energiek leek wel een kitten.
De medicatie nam ze meestal goed in met easypill en ze was een paar uur ervoor nog druk met kroelen en een motje op de muur.
Ondanks dat ik wist dat ze niet lang meer zou leven kan ik het toch niet bevatten.
In tijd van een halfuur ging ze van sneller ademen naar vreselijke paniek en was het ineens stiller dan ooit.
Wat vreselijk
heel veel sterkte!
Oh wat vreselijk verdrietig. Heel erg veel sterkte.
Heel veel sterkte!
Ach wat vreselijk, heel veel sterkte gewenst ![]()
Ach gossie. Heel veel sterkte.
Oh no wat vreselijk! Je had toch ook al eerder dit jaar een overleden katje? Wat ontzettend naar ![]()
![]()
Heel veel sterkte
wat vreselijk om je lieve katje zo te moeten laten gaan
Deze meid ligt vaak nog meer richting het hoekje van het bed pontificaal voor de ventilator haha, zodra die aangaat komt ze eraan. Ik vind haar vacht nog wel dik, het valt me op dat ze veel loslaat als ik een beetje pluk of borstel, maar niet zo uit zichzelf lijkt wel.
Als ik dit Google zie ik iets van verdikte hartspier, bedoel je dat? Wat zielig voor jou zeg dat het ineens voorbij is alsnog, je zegt dat je wist dat het kwam maar toch blijft het vreselijk. Ik zou alleen opgelucht zijn voor mijn kat dat het dan niet al te lang heeft geduurd. Hoe vond je het om erbij te zijn? Ik kan me dat dus echt niet voorstellen want ik heb dat nog nooit meegemaakt. Gevoelsmatig wil ik zeggen gelukkig was je erbij ![]()
Heel veel sterkte! Wat vreselijk zeg om dit zo mee te moeten maken. ![]()
Allebei mijn katten zijn helaas ook overleden aan hcm, echt een rotziekte is het
Vreselijk. Veel sterkte ![]()
Wat een nachtmerrie zeg! Heel veel sterkte ![]()
Thanks lief ik wou reageren maar het lukt even niet het is se vijfde in 2 jaar en 3 maanden tijd ![]()
Och jee ik krijg er kippenvel van, wat vreselijk naar lijkt me dat om je kat zo in paniek te zien. Zeker omdat er vlak van te voren zo weinig aan de hand leek. Heel veel sterkte met je verlies.
Ik heb mijn katten geaaid met een nat washandje en dat vonden ze wel chill! Verder gaan ze hier ook voor de ventilator liggen. Maar ook gewoon op een kleed ipv koele vloer?? Ik heb ook de liquid snacks in de koelkast gelegd, wat ijsblokjes bij hun water gedaan zodat dat koel blijft. Ga ook nog even de ovenschaal met ijsblokjes en water neerzetten, dat was een goed idee! Een zak met ijsblokjes deed hier precies niks behalve dat mijn derpiekat er een keer aan likte en toen een error had
Mijn kat had gister na het poepen een moment dat ie op de grond lag en met zijn bek open ademde. Gelukkig ben ik deze dagen thuis en zag ik het. Dus heb direct zijn pootjes en buik een beetje nat gemaakt, hierna heeft hij het niet meer gedaan.
Hij heeft echt een hekel aan water dus was al blij dat ie dit toe liet. Maar toen had ik het idee om een hersluitbaar zakje met wat water te vullen en dit kort in de vriezer te leggen. Dan is het nog niet helemaal bevroren maar wel lekker koud, dit houd ik af en toe lichtjes tegen zijn buik en pootjes als ie op de vloer ligt en hij vindt dat oké!
zijn jullie katten ook zo druk 's nachts nu het overdag zo warm is? ik werd ongeveer elk uur wakker van een mauwende kat die met een speeltje naast m’n bed stond hahaha