Hier was het om 05:00 ‘OMG ALLES MOET ER NU UIT’ hij is sowieso vrij vocaal maar nu was het de hele tijd blèren en zeuren ![]()
Wat afschuwelijk voor je lieve kat en voor jou. Veel sterkte ![]()
Heel erg veel sterkte en ontzettend naar
HCM is zo verschrikkelijk en kan zo acuut zijn. Ik vind het zo erg voor je ![]()
Ik had vanochtend opeens een ander katje in huis. Ze was van het balkon van de buren op m’n dakterras gevallen en naar binnen gekrompen. Zat ze heel lief te wachten tot buurvrouw haar kwam halen 🥹 m’n eigen kat was onder het bed gekropen, dat is een bange poeperd.
Hoeveel verdiepingen gevallen? 🥹
1! Dus viel mee. Ze was helemaal oké. Een tijd geleden was er eentje 2 verdiepingen gevallen, dat was enger (maar ook ok). Ik heb een kattennet en dus blijkbaar een soort kattenvangplaats haha
De mijne begint rond een uur of 4 over me heen te rennen. En ze gaat me ongeduldig aantikken met haar pootje, het liefste vol in mijn gezicht.
En ze slaapt steeds op mijn werkkamer op de boekenkast? Is de warmste kamer en lekker hoog, dus nog warmer. Beneden is het 5 graden koeler, maar daar komt ze alleen om even te checken of ik er nog ben. Ik probeer maar te vertrouwen dat ze zelf aanvoelt wat goed is? Want zodra ik haar in een koelere kamer zet gaat ze meteen weer terug naar boven.
Mijn kat is weer thuis. Wat er nu heel precies aan de hand is weten we niet. Verdikking in de urineleiders aar of het door steentjes komt, ontsteking of allebei was niet te achterhalen. Nierwaarden gingen naar beneden dus dat was goed nieuws. Dus nu ligt hij met pijn-medicatie op bed en scharrelt door het huis. Zolang hij nog goede kwaliteit van leven heeft is het goed.
(Er was nog mogelijkheid voor plaatsen van een stent vanaf 1 van de nieren. Dat zou voor de operatie al paar duizend euro kosten en spoelen elke maand ook nog eens duizend. Al vraag ik me af of dat bedrag klopte. Maar dat doen we niet, te zware belasting en best veel kans op complicaties. Is wel lastig, ik ontneem hem toch iets al heeft kat er geen weet van.)
Heel veel sterke 🩷
Moest ff aan dit bericht uit januari denken toen ik m’n katten vandaag zag, 3 keer raden wie er de hele dag buiten te vinden was en wie binnen. ![]()
Oh bah
sterkte met het verlies.
Een van mijn katten vind het vandaag een goed idee om de hele dag op of zo dicht mogelijk tegen mij aan te liggen. En diegene die het slechtste luistert als je roept die ziet haar kans schoon nu alles open staat want die loopt de hele tijd zo ver mogelijk weg.
Mijn kat lag met haar pootjes van zich af en haar buik richting de ventilator 🥹
Hier zoekt een van de twee telkens verkoeling op om dan een kwartier later weer wild te worden voor 10 min en vervolgens weer een kwartier moet afkoelen ![]()
Die van mij had het gisteren zwaar, kon geen plekje zoeken, wou niet drinken, liep te hijgen. Toch maar dierenarts gebeld en even langsgekomen. Ze heeft daar drie kwartier in de airco gezeten en mocht toen weer mee naar huis gelukkig. En de rest van de dag ging het wel beter. Maar mijn hart kan dat echt niet aan joh, dikke tranen omdat ik mijn kat zo gestresst zie en niks wat ik doe helpt.
Zo ontzettend zielig en rot. Fijn dat je kat zich beter ging voelen in de airco. Dit weer is echt ellende voor dieren. Ik houd echt van de zomer en mooi weer, maar dit is niet leuk meer. Ik hoop enorm dat het even goed gaat regenen en lekker afkoelt.
Dit was echt een goede tip! Mijn kat houdt enorm van geborsteld worden, dus ik heb zo’n rubberen borstel nat gemaakt ipv een washandje en daarmee borstel ik hem steeds. Dat lijkt hij echt fijn te vinden.
Iemand hier ervaring met een goede GPS voor katten? Mijn katten mogen naar buiten, maar voor het donker moeten ze weer binnen zijn. Nu met de warmte hou ik ze binnen.
Maar nu was mijn kat per ongeluk laat in de avond door een open raam naar buiten ontsnapt. Hele nacht weggeweest en ze kwam maar niet terug. Het zou 40 graden worden. Dus in de middag was ik al bang dat ik haar nooit meer zou vinden en ze ergens in een schuurtje zat. Wilde net overal gaan aanbellen, kwam ze nietsvermoedend vrolijk aanrennen.
Haar zusje gaat hooguit een half uur weg, maar zij blijft uren weg. En is vrij sociaal en niet bang voor mensen. Dus eigenlijk wil ik haar een GPS geven, maar wel dat het voor haar comfortabel zit en ze er geen last van heeft.
hoe leer je ze dit? sorry geen tips verder maar dit klinkt zo droog, alsof het een kind is dat mag buitenspelen tot de straatlantaarns gaan branden. wel fijn dat je haar weer gevonden hebt, echt een opluchting!